بهترین فرش ماشینی کدام است؟ از کدام برند؟

توسط 317250

بررسی و مقایسه انواع فرش ماشینی از لحاظ جنس و ماهیت الیاف، شانه و تراکم و معرفی بهترین فرش ماشینی و بهترین برندهای عرضه کننده آن در ایران

سلام، من سید مصطفی حسینی هستم و در این مقاله قصد دارم به معرفی و مقایسه انواع فرش ماشینی از لحاظ جنس و ماهیت الیاف بپردازم، در ادامه در مورد انواع فرش های ماشینی از لحاظ شانه و تراکم و مقایسه آنها با یکدیگر به مطالبی اشاره خواهم کرد و نیز در مورد بهترین فرش ماشینی و گرانترین فرش ماشینی ایران سخن خواهم گفت، در بخش نظرات نیز در مورد بهترین برند فرش ماشینی کشور توضیحات مبسوطی داده ام. امیدوارم با مطالعه این مقاله بتوانید یک انتخاب مناسب و مطلوب داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید فرش ماشینی از آن آگاه باشید، آشنایی با انواع فرش‌های ماشینی موجود در بازار است. فرش‌های ماشینی را می‌توان از لحاظ جنس الیافی که از آن تولید می‌شوند در چهار دسته عمده طبقه بندی کرد که عبارتند از فرش‌های ماشینی پشمی، فرش‌های ماشینی اکریلیک، فرش‌های ماشینی پلی استر و فرش‌های ماشینی پلی پروپیلن در ادامه به بررسی این الیاف و مقایسه آن‌ها با هم می‌پردازم.

  

انواع نخ‌های مورد استفاده در تولید فرش ماشینی

به طور کلی هر فرشی از سه نوع تخ تشکیل می‌شود: نخ پرز، نخ تار و نخ پود.

1- نخ پرز يا نخ خاب فرش

از این نخ جهت بافت گره‌هاي رنگ استفاده مي‌شود به این صورت كه به دور نخ پود به صورت گره و يا به شكل U قرار مي‌گيرد و چندين نوع مي‌باشد:

الف) نخ اكريليك صددرصد خالص

ب) مخلوط نخ اكريليك و پلي پروپيلن: كه به صورت مخلوطي از الياف اكريليك و پلي پروپيلن ريسيده مي‌شود.

ج) صددرصد پلي پروپيلن (p.p يا بي.سي.اف (B.C.F))

د) پلی استر یا ابریشم مصنوعی

2- نخ تار فرش

اين نخ به صورت مخلوط پنبه پلي استر ريسيده مي شود، كيفيت الياف مصرفي و نوع ريس آن عامل مهمي در دوام و زيبايي فرش است. اين نوع نخ ها بيشتر در فرش هاي اكريليك مصرف مي‌شود اما در قالي‌هاي پلي پروپيلن و BCF، نخ تار از همان جنس نخ پرز (يعني نخ BCF) استفاده مي‌شود که علت آن ارزان‌تر بودن این نوع نخ‌ها می‌باشد.

3- نخ پود

که در فرش‌های پشمی و اکریلیکی 100 درصد پنبه می‌باشد.

اما در نهایت باید دانست مهم‌ترین عامل درتعیین کیفیت و عمر فرش همان نخ پرز است که یا از جنس اکریلیک است، یا پلی پروپیلن(BCF)، یا مخلوطی از این دو و یا پلی استر.

مقایسه فرش‌های اکریلیک با دیگر انواع فرش ماشینی

حال به بررسی تفاوت فرش های ماشینی ۱۰۰درصد اکریلیک با فرش‌های درصد دار(که ترکیبی از اکریلیک با BCFهستند) یا فرش‌های کاملا BCF و فرش‌های پلی استر می‌پردازم.

از لحاظ دوام و طول عمر، فرش‌های اکریلیک نسبت به فرش‌های BCF، درصد دار و پلی استر، از طول عمر بیشتری برخوردار می‌باشند این فرش‌ها برای مدت طولانی حتی تا بیش از ۳۰۰ سال قابل نگهداری و استفاده هستند ولی فرش‌های BCF و پلی استر عمر کوتاهی دارند و در زمان بسیار کوتاهی نرمی و لطافت خود را از دست خواهند داد.

از لحاظ کوتاه شدن (آبرفتگی)، به مرور زمان بر اساس مدت مورد استفاده قرار گرفتن یا همان پا خوردگی، تغییر فرش‌های اکریلیک بسیار کم یا ناچیزی می‌باشد که به حساب نمی‌آید ولی در دیگر انواع فرش ماشینی، این موضوع به شکل ملموسی قابل مشاهده است به طوری که بعد از مدتی شاهد کج یا کوتاه شدن قد یا پهنای فرش خواهیم بود.

از لحاظ شستشو و در معرض نور قرار گرفتن در فرش‌های اکریلیک شاهد هیچ گونه تغییری نمی‌باشیم ولی این مورد در فرش‌های BCF، مخلوط و پلی استر بالعکس می‌باشد که باعث می‌شود جلوه و زیبایی فرش در زمان کوتاهی از بین برود

فرش‌های اکریلیک از مقاومت بالایی در برابر گرمای مستقیم برخوردار می باشند به طوری که یکی از ویژگی‌هایی که فرش اکریلیک را از سایر فرش‌ها متمایز می‌کند تست گرما می‌باشد به طوریکه می توان اتوی داغ را روی فرش گذاشته بدون تغییر برداشت ولی در الیاف BCF و پلی استر، فرش‌ها براثر قرار گرفتن در برابر گرما دچار سوختگی و فرورفتگی شده و فرش ازبین می‌رود.

از لحاظ سایش، فرش اکریلیک دچار تغییر نمی‌شود ولی BCF و پلی استر دچار خوردگی یا پوسدگی به مرور زمان می‌شوند.

از لحاظ زیبایی در طول زمان، فرش اکرلیک قابل قیاس با فرش‌های درصد دار یا BCF و پلی استر نمی‌باشد.

اما از معایب فرش‌های اكريليك می‌توان به این مورد اشاره کرد که در کوتاه مدت جذب طبیعت نمي‌شوند ولي ‏BCF‏ و پلی استر به مرور پودر شده و در فضا پراكنده و در طبيعت جذب مي‌گردد

بر اساس آمار مجله Fiber Year، تولید الیاف اکریلیک در سال ۲۰۱۳ میلادی 9.1 درصد و تولید الیاف پلی استر 6.7 درصد به نسبت سال ۲۰۱۲ رشد داشته‌اند. در حال حاضر در کشور آلمان شرکت درالون در سال 170 تن الیاف اکریلیک تولید می‌کند که از انواع ظریف‌تر آن جهت مصرف پوشاک بچه‌گانه و مخصوصا لباس عروسک‌ها استفاده می‌شود. این درحالی است که اخیرا عده‌ای به ویژه در فضاهای مجازی این‌گونه شایع کرده‌اند که الیاف اکریلیک سمی است! آیا به واقع در اروپا اجازه می‌دهند لباس کودک و عروسک که ممکن است حتی در هنگام بازی در دهان کودک قرار بگیرند از الیاف سمی تولید شوند؟! جهت یادآوری باید گفت به علت پرز دهی که فرش‌های اکریلیک در هفته‌های اولیه دارند، تنها ممکن است در برخی افراد که مبتلا به حساسیت هستند موجب تشدید آن شوند.

البته همانطور که اشاره شد، پرزدهی فرش در همان هفته های ابتدایی طبیعی و بدون مشکل خواهد بود. اما چناچنه با گذشت زمان، پرزدهی فرش کاهش نیابد و حتی در حال افزایش باشد، این امر دیگر طبیعی نیست و ممکن است بخاطر کیفیت نامناسب نخ آکریلیک باشد. در هر حال، اگر اکنون دچار چنین مشکلی هستید، می‌توانید مقاله رفع پرزدهی فرش را مطالعه کنید تا با روش های مختلف برای کاهش و حتی از بین بردن پرزدهی فرش آشنا شوید.

ویژگی‌ها و کاربرد فرش‌های پلی‌استر و BCF

اما از مزایای الیاف پلی‌پروپیلن (BCF)و پلی‌استر می‌توان به رنگ‌پذیری بسیار خوب آن‌ها اشاره کرد. به همین دلیل هزینه‌ی رنگ‌آمیزی آن‌ها کمتر از سایر الیاف و تنوع رنگ‌های آن نیز بیشتر است و نسبت به الیاف اکریلیک و پشم ارزان قیمت تر نیز هستند.

از دیگر مزایای فرش های BCFمی‌توان به عدم جذب رطوبت در آنها اشاره کرد. به همین دلیل برای استفاده در محل‌های پر رطوبت مناسب است. فرش پلی‌پروپیلن و پلی استر چنانچه شسته شود یا مرطوب شود، در زمان کوتاهی خشک خواهد شد.

دیگر مزیت فرش‌های پلی استر، حالت پیوسته این الیاف است که سبب می‌شود این نوع فرش مانند پشم و اکریلیک پرزدهی نداشته باشد.

یکی از معایب این نوع فرش‌ها، قابلیت جذب آلودگی‌ها است. آلودگی‌های مختلف با پایه‌ی روغنی پس از جذب شدن به الیاف فرش به سختی قابل شستشو خواهند بود. ولی آلودگی‌های قابل حل در آب به آسانی از روی فرش پاک خواهند شد.

با توجه به مطالب گفته شده در این نوع فرش، استفاده از فرش‌های پلی‌پروپیلن و پلی استر در فضاهای باز، استخرها، اتاق کودک، آشپزخانه و سایر محل‌هایی که نخواهید برای کفپوش کردن آن هزینه‌ی زیادی انجام دهید مناسب خواهد بود.

انواع فرش های ماشینی از لحاظ تراکم بافت

منظور از تراکم فرش تعداد گره‌های رنگ بافته شده در فرش می‌باشد. هر فرش دارای دونوع تراکم است، تراکم عرضی و تراکم طولی. تراکم عرضی فرش را شانه آن می‌گویند.شانه فرش عموما برحسب تعداد گره رنگ در هر متر حساب شده و عامل اصلی تعیین قیمت فرش به شمار می‌رود چراکه با بیشتر شدن آن نقش‌ها ظریف‌تر می‌شوند. یک راه حل ساده برای فهمیدن شانه فرش این است که هنگام خرید به پشت فرش نگاه کرده و تعداد گره‌های آن را بشمارید. برای مثال اگر فرش 1000 شانه معرفی می شود در هر متر از عرض فرش باید 1000 گره وجود داشته باشد (برای محاسبه ساده تر میتوان گفت در 10 سانتی متر از فرش باید 100 گره وجود داشته باشد). تراکم طولی نیز شبیه همان تراکم عرضی است با این تفاوت که در طول فرش و براساس تراکم پود آن محاسبه میشود. در فرش های ماشینی دستباف گونه، برای بدست آوردن تراکم طولی (یعنی تعداد گره رنگ در طول فرش) باید تراکم پود را بر 3 تقسیم نماییم یعنی زمانی که گفته می‌شود فرشی تراکم 3000 دارد به این معنی است که باید در یک متر از طول آن 1000 گره وجود داشته باشد یا اگر تراکم فرشی 2550 است به این معنی است که در هر متر از طول آن 850 گره بافته شده است. در مقیاس کمتر هم محاسبه به همین شکل است یعنی به عنوان مثال در 10 سانتی متر از یک فرش با تراکم طولی 2550 باید 85 گره وجود داشته باشد. نهایتا این‌که هرچه تراکم فرش بالاتر باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند و قیمت آن بالاتر می‌رود.

گرانترین فرش ماشینی

بر اساس آنچه گفته شد در حال حاضر گرانترین فرش ماشینی ایران و جهان فرش 1500 شانه  است که از ظرافت فوق العاده بالایی برخوردار است و فرش‌ 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. از لحاظ تفاوت ظاهری فرش های با تراکم بالا یعنی 1500 و 1200 شانه دارای ظرافت، لطافت، انعطاف پذیری و زیبایی بیشتری هستند اما قطر  (ارتفاع نخ خاب) کمتری نسبت به فرش های 700 شانه دارند. به عبارت دیگر فرش های 700 شانه نرمتر هستند و وزن کمتری هم نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه دارند. نکته دیگر در مورد گرانترین فرش های ماشینی  این است که معمولا برندهای مختلف با توجه به سطح کیفیت و سیاستهای قیمت گذاری محصول، قیمتهای متفاوتی دارند که در بخش فروشگاهی سایت ایفرش میتوانید از قیمت محصولات برندهای معتبر فرش ماشینی کشور اطلاع پیدا کنید.

بهترین برند فرش ماشینی ایران

یکی از سوالاتی که در طی سال های فعالیت ایفرش بارها از من پرسیده شده این است که بهترین برند فرش ماشینی ایران کدام است؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم اصولا انتخاب یک فرش شناخته شده و برند معتبر تا حد زیادی خیال شما را از بابت کیفیت فرش آسوده خواهد کرد.

قطعا نمی توان از لحاظ کیفیت، تنها یک برند را به عنوان بهترین برند معرفی کرد. چراکه بطور کلی کیفیت فرش ماشینی به کیفیت مواد اولیه آن بویژه نخ خاب فرش بستگی دارد و هر برندی که از نخ با کیفیت استفاده کند محصولی با کیفیت خواهد داشت. به طور دقیق تر با توجه به اینکه در حال حاضر بهترین الیاف اکریلیک از شرکت درالون آلمان وارد ایران می شود، هر برندی که از نخ اکریلیک درالون آلمان (یا همان نخ بایر) استفاده می کند دارای فرش با کیفیتی است.

اما نکته مهم اینجاست که صرفا بیان تولید کننده یا فروشنده و نیز تبلیغات فراوان رسانه ای نمی تواند نشان دهنده کیفیت محصولات یک برند باشد هماهنگونه که ناشناخته بودن یک برند هم نمی تواند نشان از بی کیفیتی آن باشد. آنجه که به یک برند اعتبار می بخشد تجربه مصرف کنندگان محصولات آن برند است. البته در مورد فرش ماشینی این تجربه باید چند سال به طول انجامیده باشد. اگر شخصی حداقل سه یا چهار سال از یک فرش ماشینی استفاده کرده باشد و پس از دو یا سه بار شستشوی فرش با افت کیفیت فرش مواجه نشده باشد دارای یک تجربه ارزشمند در مورد آن فرش ماشینی است که می توان به آن اعتماد کرد. پس همیشه برای اطمینان از کیفیت یک فرش ماشینی به سراغ کسانی بروید که تجربه چند سال استفاده از محصولات آن برند را داشته باشند. من پس از چند سال فعالیت در این صنعت به شناخت نسبی از چند برند دست یافته ام که بر اساس تجربه شخصی یا تجربه افرادی بوده است که از محصولات آن برند استفاده کرده اند. این برندها در حال حاضر (به ادعای خودشان) از نخ درالون آلمان برای تولید فرش ماشینی خود استفاده می کنند و البته تجربه مصرف کنندگان هم این ادعای آن ها را به اثبات رسانده است. این برندها در حد تجربه و اطلاعات من اینها هستند:

فرش مشهد- فرش نگین مشهد- قالی سلیمان- فرش زمرد مشهد- فرش شونهر- فرش ساوین- فرش پاتریس- فرش آرا مشهد

شما هم می توانید اگر برندی را تجربه کرده و می شناسید در کامنت ها معرفی نمایید.

نکته پایانی

درپایان ذکر این نکته نیز ضروری است که الیاف اکریلیک هم دارای سطوح کیفی متفاوتی هستند و تنها فرش‌هایی که از نخ اکریلیک با کیفیت تهیه شده باشند از طول عمر و کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. نخ های اکریلیک کم کیفیت، پرزدهی زیادی دارند و پس از مدتی دچار کوبیدگی شده، سفت و زبر می گردند و این در حالی است که قیمت فرش هم تا حد زیادی به جنس الیاف آن بستگی دارد که در مقاله قیمت فرش و عوامل تعیین کننده آن در این زمینه توضیحات بیشتری داده ام درنهایت امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید آگاهانه فرش مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر بازهم سوال یا نکته مبهمی در ذهن دارید می توانید سوال خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید. همچنین با ثبت نام در سایت میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان همکاران من در سایت ایفرش استفاده کنید. ما در سایت ایفرش، محصولات تعدادی از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران را با بهترین قیمت و امکانات ویژه ای مانند امکان پرو فرش در منزل با تکنولوژی واقعیت افزوده، عرضه می کنیم که یک فرصت عالی برای خرید بهترین فرش ماشینی به شمار می رود. می توانید روی کمک ما حساب کنید.
 
محصولات مرتبط
10,127,000 تومان (بدون مالیات)10,660,000 تومان
(1)
فرش ماشینی نگین مشهد طرح کد 1217 نقره ای گل برجسته از مجموعه محصولات هزار و دویست شانه بوده که دارای تراکم طولی 3600 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از...
9,944,280 تومان (بدون مالیات)10,809,000 تومان
(1)
فرش ماشینی مشهد طرح کد 802026 کرم از مجموعه محصولات هزار و دویست شانه بوده که دارای تراکم طولی 3600 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی قالیچه و کناره...
10,127,000 تومان (بدون مالیات)10,660,000 تومان
(1)
فرش ماشینی نگین مشهد طرح کد 1219 نقره ای گل برجسته از مجموعه محصولات هزار و دویست شانه بوده که دارای تراکم طولی 3600 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی...
9,363,200 تومان (بدون مالیات)9,856,000 تومان
(1)
فرش ماشینی نگین مشهد طرح کد 1013 نقره ای گل برجسته از مجموعه محصولات هزار شانه گلبرجسته بوده که دارای تراکم طولی 3000 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی...
11,311,590 تومان (بدون مالیات)12,163,000 تومان
(1)
فرش ماشینی زمرد مشهد طرح کد 50000 کرم گل برجسته از مجموعه محصولات هزار و پانصد شانه بوده که دارای تراکم طولی 4500 می باشد. این محصول 10 رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی...
8,633,600 تومان (بدون مالیات)9,088,000 تومان
(1)
فرش ماشینی نگین مشهد طرح کد 2600 فیلی از مجموعه محصولات هفتصد شانه بوده که دارای تراکم طولی 2550 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی...
10,358,648 تومان (بدون مالیات)11,259,400 تومان
(1)
فرش ماشینی مشهد طرح کد 803031 کرم گل برجسته از مجموعه محصولات هزار و دویست شانه بوده که دارای تراکم طولی 3600 می باشد. این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد. برای آگاهی از موجودی قالیچه و...
نوشته‌های مرتبط
459 نظر
  • آیدا

    آیدا 1402-11-27 پاسخ

    سلام من فرش تافته قم دستبافت گونه ابریشم گرفتم میترسم دوام نداشته باشه وکچل بشه وازبین بره چون من مدام استفاده دارم خیلی ناراحتم لطفاکمک کنیدتایاپس بدم یامطمئن شم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-12-01 پاسخ

      سلام و درود.
      ابریشم های گیاهی با وجود اینکه زیبایی اولیه بسیار خوبی دارن، طول عمر زیادی ندارن و برای مکان هایی که پاخور زیادی دارن چندان مناسب نیستن
  • ZAHRA

    ZAHRA 1402-11-23 پاسخ

    سلا فرش کویر کاشان می خواستم ببینم از نظر کیفیت چجوری هست
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-12-01 پاسخ

      سام بر شما. باید مشخصات دقیقتری از فرش در اختیار داشته باشیم اما بطور کلی در بین فرش های کاشان برند خوبی محسوب میشه البته به شرط اینکه از نمونه های غیر اصلی و مشابهش نباشه
  • ناشناس

    ناشناس 1402-11-23 پاسخ

    سلام.من فرش ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰ خریدم.طرح افشان زمینه مشکی گلها کرم صدفی یک هفته از پهن کردن نگذشته بود که جاهایی که مینشستیم جای نشستن تغییر رنگ داد به قهو های طوری که فرش دو رنگ شد.حتی جاهایی که راه میریم رو فرش تغییر رنگ داده چرا آخه از نمایندگی فرش کوروش کاشان از تهران خریدم.لطفا راهنمایی کنید.حتی کیفیت اولیه رو نداره از قسمتهایی از فرش که استفاده میکنیم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-12-01 پاسخ

      سلام و درود. باید مشخصات فرش رو بدونیم تا بتونیم در مورد کیفیتش صحبت کنیم اما طبیعتا تجربه مصرف بهترین شاخص سنجش کیفیت هست. اگرچه تجربه ناخوشایندی محسوب میشه اما امیدوارم به درد بقیه بخوره. یکی از مشکلاتی که خیلی از خریداران فرش ماشینی دارند اینه که بعد از خرید، میرن دنبال تحقیق و بررسی که دیگه کاری نمیشه کرد.
  • Bagheri

    Bagheri 1402-10-25 پاسخ

    سلام جناب حسینی عزیز نظرتون در مورد فرشهای ۱۲۰۰ شانه و تراکم ۳۶۰۰ شاپرک و یا پاتریس ستاره طلایی دلیجان چیه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید از نظر کیفیت چطوریه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-11-05 پاسخ

      سلام و درود. شاپرک رو نمیشناسم اما پاتریس قبلا از نخ درالون آلمان استفاده میکرد و کیفیت خوبی داشت. اگر نخ اکریلیکش رو تغییر نداده باشه کیفیت خوبی داره
  • رضا

    رضا 1402-10-23 پاسخ

    سلام دوست عزیز. شما در مورد فرش صرافیان (مشهد) اطلاع دارید که کیفیتش چجوریه؟ مطابق ادعای خودشون از ابریشم مصنوعی استفاده میکنن که کیفیت فوق العاده ای داره، ۱۲۰۰ شانه و تراکم ۳۶۰۰
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-10-23 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه شناخت دقیقی از برندشون ندارم اما اگر طول عمر و حفظ نرمی فرش و ثبات رنگ در بلند مدت براتون مهم هست و میخواید چند سال از فرشتون استفاده کنید، فرش های ابریشم مصنوعی یا حتی ابریشم گیاهی در عین حال که بسیار زیبا هستند، این ویژگی ها رو ندارن و برای استفاده طولانی مدت نمیتونید روشون حساب کنید.
  • شمسی

    شمسی 1402-10-21 پاسخ

    دوفرش دوازده متری تبریز خریدم 700شانه صد درصد نخ هست قطر فرش 8 است نازک است لطفا راهنمایی کنید خوب است آیا ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-10-23 پاسخ

      سلام و درود
      برای خوب یا بد بودن فرش صرفا نمیشه قطر فرش رو ملاک قرار داد. الان بسیاری از تولید کننده ها فرش 700 شانه رو با قطر 8 میلیمتر تولید میکنند. اگرچه از نرمی فرش کاسته میشه اما برای کیفیت نخ خاب، ملاک جنس نخ و تجربه مصرف کننده هاست. اگر قطر و نرمی فرش براتون اهمیت داره باید برید سراغ تولیدکننده هایی که هنوز فرش ها رو با ضخامت بیشتری تولید میکنن.
  • علی محمدی

    علی محمدی 1402-09-06 پاسخ

    سلام خسته نباشید من چهار فرش 6 متری 700 شانه با تراکم 2550 گرفتم تولید کننده اش به اسم گنجینه هنر مشهده پشت فرش نوشته 100 درصد اکریلیک ولی من میترسم فرش اش تقلبی نباشه از این برند های اشغال چون من ارزون گرفتم فرش 6 متری را دونه 6 میلیون گرفتم فروشنده اش میگه 3 سال ضمانت داره ولی پشت فرش هیچی از ضمانت ننوشته ممنون میشم رهنمایی کنید و من از کجا بدونم این صد در صد نخ توی فرش کار شده وبعد از چند مدت کیفیت اش پایین نمیاد ممنون میشم جواب بدهید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-09-15 پاسخ

      سلام سلامت باشید. با توجه به اسمش، از تولیدات کاشان هست نه مشهد اما در مورد کیفیتش نمیشه دقیق چیزی کفت. با توجه به اینکه برند شناخته شده ای نیست، تا زمانی که مدتی زیر پا پهن نباشه و شستشو نشه نمیتونیم در موردش چیز دقیقی بگیم چون تجربه مصرف کننده ها در دسترسمون نیست. در عین حال نمیشه انتظار داشت کیفیتی در سطح بهترین مارک های فرش ماشینی داشته باشه. عملا راه تشخیص دقیقی بجز تجربه وجود نداره و همین موضوع، ریسک انتخاب برندهای ناشناخته هست
  • مهدی

    مهدی 1402-08-17 پاسخ

    سلام جناب آقای حسینی من بی دوتا فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان و مشهد متردد شدم.البته فرش کاشان پر نقش ونگار با گل برجسته اما نازک و ظریف ولی فرش مشهد باحاشیه آجری ونقش کمتر طوسی رنگ اما خیلی کلفت و محکم و نرم می باشد.البته هر دو تا فرش از نمایندگی فرش مشهد هستند.فروشنده میگه هر دو تا مثل هم کیفیت دارن .پس چرا فرش کاشان ۱۲۰۰ شانه اینقد نازک هست.می ترسم بگیرم ولی دوام و عمر کوتاهی داشته باشه و با یه شستشو پاره بشه.ممنونم راهنمایی ام کنید.با تشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-08-22 پاسخ

      سلام و درود مدی عزیز. اول یک نکته رو عرض کنم. ضمن احترام برای تمام فروشندگان با انصاف، متاسفانه فرهنگ مشتری مداری و خدمت به مشتری در بین بسیاری از فروشنده ها از جمله فروشنده های فرش ماشینی کمتر به چشم میخوره. خیلی ها به دنبال فروش به هر شکل ممکن هستند غافل از اینکه اگر با توجه به نیاز مشتری و با هدف خدمت به مشتری به فروش نگاه کنن در بلند مدت هم به عنوان یک برند معتبر و قابل اعتماد شناخته میشن و هم فروششون افزایش پیدا میکنه.
      در مورد سوال شما هم باید عرض کنم اصولا دوام فرش ماشینی بیشتر از شانه و تراکم بافت و قطر اون، به جنس نخ خاب فرش بستگی داره و بعید میدونم فرش های کاشان از نخ درالون آلمان استفاده کنن پس کیفیت این دوتا فرش نمیتونه مثل هم باشه. مورد بعد هم اینکه طبعا فرش با قطر بیشتر راحتی بیشتری داره و تجربه مصرف بهتری ایجاد میکنه بخصوص برای اونهایی که سبک زندگیشون به شکلی هست که بیشتر روی فرش میشینن یا مثلا بچه کوچیک دارن. قبلا هم عرض کردم خیلی از تولیدکننده ها برای کاهش مصرف نخ و صرفه جویی اقتصادی ارتفاع نخ خاب (قطر فرش) رو کاهش میدن که ممکنه مورد پسند خیلی ها نباشه. در نهایت موضوع قیمت هم مطرح هست. پس اگر این دوتا فرش هم قیمت باشن قطعا اولویت من فرش مشهد خواهد بود البته به شرط اصل بودن و مورد پسند بودن طرح و نقشه.
  • مبینا حسینی

    مبینا حسینی 1401-12-01 پاسخ

    سلام وقت بخیر. کدوم برندها رو پیشنهاد میدین؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.برای جهیزیه س
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1402-07-26 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      اولا تبریک میگم و امیدوارم زندگی سراسر آرامشی رو پیش رو داشته باشید. واقعا این روزها با توجه به هزینه های سنگین لوازم خانگی از جمله فرش، انتخاب بهترین فرش ماشینی خیلی اهمیت پیدا کرده. فرشی که با انتظاراتی که از یک فرش ماشینی خوب داریم مطابقت داشته باشه. واقعیت اینه که با توجه به شرایط و انتظارات هرکس، بهترین فرش ماشینی میتونه متفاوت باشه پس بهتر بود کمی توضیح می دادید. مثلا اگر قطر فرش و نرمی زیرپا براتون اولویت داره فرش 700 شانه و اگر میخواید برندش هم معتبر و با کیفیت باشه برند نگین مشهد. در عین حال اگر میخواید قیمت مناسبتر هم داشته باشه برند زمرد مشهد رو توصیه میکنم. اگر مد و جدید بودن و زیبایی فرش براتون اولویت داره و میتونید بیشتر هزینه کنید فرش 1500 شانه بهترین فرش ماشینی برای شماست. میتونید بین محصولات 1500 شانه برندهایی مثل فرش مشهد، قالی سلیمان، ساوین، نگین مشهد، زمرد مشهد، کویر یزد مقایسه داشته باشید و اونی که قطر بیشتر و قیمت مناسبتری داره رو انتخاب کنید (کیفیت همشون خوبه فقط ممکنه سیاست قیمت گذاریشون متفاوت باشه پس بهتره مقایسه کنید). اگر هم میخواید هم نرمی زیرپای خوبی رو تجربه کنید و هم ظرافت و زیبایی رو داشته باشید فرش های 1000 و 1200 شانه بهترین فرش ماشینی برای شما محسوب میشن بخصوص 1000 شانه های نگین مشهد خیلی خوبن.
      بطور کلی برندهایی که ازشون اسم بردم برندهای مطمئنی هستن و با توجه به بودجه، سایز مورد نظرتون، اولویت ها و انتظارتون از فرش میتونید از بین محصولاتشون انتخاب کنید. فقط برای خرید بهینه تر توصیه میکنم قیمت هاشون رو با هم مقایسه کنید
  • کوثر عطابیگی

    کوثر عطابیگی 1401-10-24 پاسخ

    سلام ببخشید من دو تخته فرش ۶ متری فریمان خریدم یکم هم پرز داره و بافته نرمی هم داره به نظرتون فرش خوبیه؟
  • کبری مویدی

    کبری مویدی 1401-10-14 پاسخ

    درود بر شما،ما انشاءالله قبل از سال جدید قصد خرید فرش رو داریم و من امروز با سوالات کاربران و پاسخ های شما که با صبر و حوصله جواب میدادید آشنا شده و اطلاعات خوبی کسب کردم،کاش بوقت خرید مشاوری چون شما در کنارمون باشن تا بتونیم یه فرش زیبا و با کیفیت بخریم
  • ابوالفضل آقایی

    ابوالفضل آقایی 1401-09-19 پاسخ

    سلام نظرتون در مورد فرش از جنس مودال چیه؟ زیبایی خاصی دارن آیا از نظر کیفیت هم خوب هستن؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-09-25 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      نخ مودال همون الیاف معروف به ابریشم گیاهی هستن که از گیاهانی مثل بامبو و راش و ... تهیه میشن و به عبارتی نوع پیشرفته تر الیاف ویسکوز هستن. مثل ابریشم لطافت بالایی در ابتدا دارن اما بعد از مدتی دچار کوبیدگی میشن. اگر استفاده طولانی مدت از فرش براتون مطرح نیست و نمای سایه روشنی که دارن رو میپسندید میتونید انتخابشون کنید.
  • بهنام محمدیان

    بهنام محمدیان 1401-08-10 پاسخ

    سلام وقت بخیر، ممنون بابت اطلاعات خوبتون. من چند وقت پیش سوال پرسیدم اماچند باری که اومدم سایتتون پیامم رو پیدا نکردم. با راهنماییا و نظراتی که اینجا خوندم موقع بازدید از فرش آخر از نمایندگی قالی تارا خرید کردیم، مشخصاتشون که توی بازدید پشت فرش خوندم فرش۱۲۰۰شانه با خاب ۸میل بود. از نمای کلی زیبا بود. جنسشم با لمس کردن خوب بنظر اومد. فرشها تازه دستمون رسیدن اما هنوز باز نکردیم. قبل از تصمیم به خرید میخواستم از شما اطلاعاتی در مورد قالی تارا درصورت آشنا بودن باهاش بگیرم که نشد. بعد از باز کردن فرشها نظر و تجربه م رو عرض میکنم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-08-27 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میون گذاشتید
  • سیدمحسن موسوی فخر

    سیدمحسن موسوی فخر 1401-06-11 پاسخ

    سلام آقا سید
    1- در مورد فرش ساوین نظرتون چیه؟؟؟ آیا همکنون هم جزء برندهای مرغوب هست؟؟؟

    2- لطفاً چند نمونه از برندهای مرغوب فرش رو نام ببرید که از اکریلیک درالون آلمان استفاده می کنن(البته بغیر از فرش مشهد و نگین مشهد چون در رابطه با کیفیت عالی این دو برند از طریق توضیحات خوب شما اطلاع دقیق یافتم )
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-06-16 پاسخ

      سلام وقت بخیر. تا جایی که اطلاع دارم فرش ساوین هم از برندهای خوب کشور هست و از نخ درالون آلمان استفاده میکنه (اگر تغییری در این مورد ایجاد نشده باشه).
      برندهایی مثل قالی سلیمان، فرش پاتریس، فرش شونهر، کویر یزد، زمرد مشهد و آرا مشهد هم از نخ درالون آلمان استفاده میکنن. ممکنه موارد دیگه ای هم باشه که من اطلاع نداشته باشم ولی این ها رو میدونم تا همین اواخر از نخ آلمانی استفاده میکردن و اگر در این زمینه تغییری ایجاد نکرده باشن همچنان محصولات با کیفیتی دارن
  • فهیمه اکبری

    فهیمه اکبری 1401-05-08 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    یه فرش ضخیم و سنگین وزن و نرم و لطیف به من معرفی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-05-24 پاسخ

      سلام وقت بخیر. توصیه من به شما فرش های 700 شانه یا 1000 شانه هستن که معمولا ضحامت بیشتر و وزن نسبی بیشتری هم دارن. قطر استاندارد فرش های 700 شانه 10 میلیمتر و 1000 شانه 8 میلیمتر هستن و بهترین فرش ماشینی برای کسانی هستن که نرمی زیرپا و به اصطلاح گوشت دار بودن فرش براشون اهمیت داره. البته خیلی از تولیدکننده ها قبلا با همین قطر استاندارد تولید میکردن اما در سال های اخیر و به مرور زمان قطر فرش هاشون رو کاهش دادن. پس اگر حضوری به بازار مراجعه میکنید به ارتفاع نخ خاب که روی شناسنامه فرش درج شده دقت کنید. در وبسایت ها هم معمولا ارتفاع خاب فرش ها قید میشه. فرش مشهد و فرش نگین مشهد از این لحاظ گزینه های خوبی هستن سایر برندها رو باید همونطور که گفتم بررسی کنید.
  • مینا آقائی

    مینا آقائی 1401-04-17 پاسخ

    سلام
    لطفا درباره خرید فرش پاتریس و پردیس راهنمایی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-04-28 پاسخ

      سلام. در مورد فرش پردیس شناختی ندارم اما فرش پاتریس قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکرد و اگر الان هم به همین شکل باشه محصولات با کیفیتی داره
  • مرضيه

    مرضيه 1401-03-13 پاسخ

    سلام فرش يلداي كوير كاشان ١٠٠٠شانه ميخوام بگيرم فرشهاي اين بوند چطورن
    مناسب بودن قيمتش نسبت به بقيه ب چه دليله
    زودتر جواب بديد من عجله دارم
    خيلييي ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-04-28 پاسخ

      سلام. معمولا قیمت فرش ها با نوع و کیفیت مواد اولیه ارتباط مستقیم داره. البته در بعضی موارد برند بودن و هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی و ... هم روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار هستن اما در مورد برند مورد نظر شما نمیدونم علت مناسب بودن قیمت چی هست.
      گاهی اوقات هم ممکنه قیمتش منصفانه باشه اما قیمت بقیه بالاتر از حد معمول باشه.
      برای اطمینان سعی کنید قیمت محصولات برند مورد نظرتون و قیمت محصولات سایر برندهایی که دیدید رو از جاهای مختلف بگیرید. الان که معمولا راحت در اینترنت میتونید قیمت ها رو بدست بیارید و بعد با هم مقایسه کنید.
  • یوسفی

    یوسفی 1401-02-28 پاسخ

    سلام . خدا قوت . هنوز هم فرشهای با نخ المانی بهترینند؟ واقعا کیفیت نخ ترک بعد از چند سال افت میکنه؟
    در اواخر اردیبهشت ۱۴.۱ هستیم و من در شهر فرش فرش با نخ المانی پیدا کردم ولی یه تخته فرش ۹متری به قیمت ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یعنی واقعا ارزش خرید داره؟

    من اگه بخام قسطی بخرم باید حدودا ۲۷و ۸۰۰ برای این دو تخته فرش نه متری پرداخت کنم.
    وااااقعا ارزش داره یا کیفیتشون مثل بقیه فرشها هستند؟

    با کمک و راهنماییهای شما در این سایت و پاسخهاتون به دوستان دنبال این مارکها گشتم و متوجه شدم فرشش اصله. از شرکت زمرد مشهد هست. و استاندارد و علامت تجاری و ادرس کارخونه و علامت درالون و کلا برچسب پشتش نشان از اصالت کالا داره.
    میخام بدونم این دوتا رو بخرم بهتره یا مثلا با همون پول چهار یا پنج تخته فرش ۹و ۱۲ متری بخرم؟(میخام بدونم کل خونه رو فرش کنم با این پول بهتره یا این دو فرش اینقدر کیفیت دارند که بعدا از خریدشون راضی باشم و خوشحال که کار درستی انجام دادم)
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-03-03 پاسخ

      سلام وقت بخیر. هنوز هم تجربه مصرف کننده ها کیفیت نخ آلمانی رو تایید میکنه اما از لحاظ قیمت معمولا شهر فرش بالاتر از همه جاست و اگر کمی جستجو کنید میتونید با قیمت خیلی مناسب تر تهیه کنید. به عنوان مثال در حال حاضر روی سایت ایفرش، محصول مورد نظر شما (زمرد مشهد 1500 شانه 9 متری) با قیمت ده و نیم تا یازده میلیون تومن عرضه شده که اختلاف زیادی داره.
      نکته دیگه این که شما اگر فرش 1500 شانه نخ ترک هم بخواید تهیه کنید قیمتش چیزی حدود 20 درصد کمتر هست و خیلی تفاوت نمیکنه پس با همین هزینه امکان تهیه 4 یا 5 تخته فرش 1500 شانه با نخ ترک هم وجود نداره مگر اینکه تراکم های پایین تری داشته باشن مثلا 1200 یا 1000 شانه
      اگر فضای زیادی دارید و ترجیح میدید که سطح بیشتری رو بپوشونید توصیه میکنم به فرش های 1200 شانه و 1000 شانه اما با کیفیت هم فکر کنید. شخصا این دو مورد رو به 1500 شانه ترجیح میدم چون ارتفاع خاب (قطر) بیشتری دارن
  • محمد

    محمد 1401-02-19 پاسخ

    در مورد فرش گلبرجسته هایبالک لطفا توضیح دهید .ایاد کیفیت مطلب دارد یاخیر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-04-28 پاسخ

      سلام. به کیفیت نخ ها بستگی داره بخصوص قسمتهایی که از نخ هایبالک استفاده میشه و بصورت فرورفتگی در فرش در میاد. اگر کیفیت نخ های هایبالک پایین باشه اون قسمت ها خیلی زود افت کیفیت پیدا میکنه و سفت و زبر میشه و باعث میشه مو و آشغال به فرش بچسبه و جاروکردن فرش سخت بشه
  • ابراهیم

    ابراهیم 1401-02-12 پاسخ

    سلام نظرتون راجع به فرش شرکت ایرانی مرینوس از بابت کیفیت و دوام پاخوردگی چیه؟ ممنون از توضیحات خوبتون
  • رها

    رها 1401-02-06 پاسخ

    سلام من خواستم فقط نظر شخصی خودم را از مصرف فرش ماشینی فرهی بگم تقریبا 4 سال پیش خریداری کردم و همین اواخر به قالی شویی دادم تا شسته بشه فقط میتونم بگم با تراکم 3600 خریدم در ابتدا نرم و زیبا و ابریشم گونه بود بعد از حدود 3 سال هم خواب رفت هم زبر شد وهم از نظر شستشو ماهیت ابریشم گونه اش را از دست داد خلاصه در زمان خودش از فرش های نسبتا گرانی هم بود ابدا پرز نمی دهد و این از معایب فرش است
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-03-03 پاسخ

      سلام، ممنون که تجربه ت.ن رو با ما در میون گذاشتید. بله فرش های ابریشم گونه یا همون پلی استر خیلی زود افت کیفیت پیدا میکنن و این بخاطر ماهیت این نوع الیاف هست
  • هادی ارجمندی

    هادی ارجمندی 1401-01-17 پاسخ

    سلام متاسفانه 2 تخته فرش 9 متری نقش برجسته خریدم واقعا از این خرید پشیمون هستم از همون روز اول که خرید کردم تا الان که 4 ماه میگذره این فرش ها در حال پرز دادنه و هر روز هم بیشتر میشه ، چند بار هم به نمایندگی مربوطه مراجعه کردم(استان قزوین - شهر قزوین) هیچ گونه پاسخی جز بهانه های بازاری نیاوردن و هیچ ترتیب اثری ندادن . لطفا قبل از خرید حتما تحقیق کنید .
  • محسن

    محسن 1401-01-09 پاسخ

    سلام مجدد
    ما ۱۲ سال پیش دو تخته فرش فرهی خریدیم و خیلی راضی بودیم، ولی الان میخواهیم دو فرش ماشینی تازه بگیریم.
    بین بهشتی تبریز و دیبا ، نردد هستیم. میشه راهنمایی کنید.
    البته چون طرح های فعلی فرهی رو نمی پسندیم، دیگه سراغش نمیریم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-02-01 پاسخ

      سلام و درود بر شما
      متاسفانه از نزدیک با محصولات این دو برند آشنا نیستم ولی در نظرات قبلی مطالبی رو درموردشون گفتم. فقط میتونم بگم به توضیحات عمومی که در متن و نظرات بهشون اشاره داشتم دقت کنید. جنس و کیفیت نخ خاب فرش بیشترین اهمیت رو داره. تناسب قیمت و سطح کیفیت هم مهم هست.
  • محسن

    محسن 1401-01-09 پاسخ

    سلام و شب بخیر
    ممنون از توضیحات خوبتون، بین فرش دیبا و بهشتی تبريز، کدام رو پیشنهاد می کنید؟؟
  • محسن

    محسن 1400-12-26 پاسخ

    سلام میشه راهنماییم کنیدیه فرشی خریدم بهم گفتن ۱۰۰۰شونه س ولی ازبس نازک هست لبه هاش دولامیشه نوارچرم بغل فرش که دولاشده هم روش زده ۷۰۰ شونه ولی میگه ۱۰۰۰شونه س امکان داره اینطورباشه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-01-23 پاسخ

      سلام
      اگر فرش، محصول یک تولیدی معتبر باشه و علامت استاندارد داشته باشه، اطلاعات درج شده روی شناسنامه فرش ملاک هست و قابل اعتماد. اما اگر استاندارد نباشه در واقع به هیچ چیزیش نمیشه اطمینان داشت
    • محسن

      محسن 1401-01-10 پاسخ

      ببخشید فرش های برند حجری چطوره؟؟
  • م.ف

    م.ف 1400-12-21 پاسخ

    سلام ‌ممنون از وقتی که گذاشتید وتوصیحاتتون ..
    کاش زودتر باسایت شما آشنا شده بودم ..
    من جدیدا 2تخته فرش 12متری1200 شانه خریدم ازیکی ازفروشگاهای بزرگ فرش.. . توی فروشگاه هیچ توضیح حاصی ندادن اونجا هم مامتوجه سفتی و نازکی فرش نشدیم توی خونه وقتی روی فرش راه رفتیم متوجه شدیم که خیلی سفت هستد نمیشه روشون راحت نشست انگار روی موکت نشیتی ..
    خیلی پشیمونم ..
    نمیدونم برم پس بدم 700شونه بخرم‌؟؟ .. ..
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-01-23 پاسخ

      سلام خواهش میکنم.
      طبیعتا 700 شانه ها قطر بیشتری دارن و احساس نرمی بیشتری رو در زیر پاتون حس میکنید اما دقت داشته باشید که 700 شانه ها هم نسبت به قبل نازکتر شدن پس به ارتفاع خاب که روی شناسنامه فرش درج شده دقت داشته باشید که کمتر از 9 میلیمتر نباشه
  • بی آلایش

    بی آلایش 1400-12-13 پاسخ

    سلام ۴تخته فرش ۱۲ متری ابریشم بافت اردهال خریدم متأسفانه تازه متوجه شدم با توجه ب هزینه ی گزافی ک کردم،ضعیف ترین فرش خریدم
    اگه روی فرش ،روفرشی بندازم فرش تغییر رنگ نمیده
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-01-23 پاسخ

      سلام. طبیعتا استفاده از رو فرشی با توجه به اینکه هم باعث به تاخیر افتادن کثیفی فرش و نیاز به شستشو میشه و هم باعث رسیدن نور کمتری به فرش میشه میتونه کمکتون کنه
  • فتاح

    فتاح 1400-12-09 پاسخ

    اگر اطلاعی در مورد فرش دیبا دارید از نظر کیفیت لطفا راهنمایی میفرمایید ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1401-01-23 پاسخ

      سلام متاسفانه اطلاعاتی در مورد نوع نخ مصرفی و دستگاههای تولیدشون ندارم اگر این موارد رو اطلاع دارید یا روی شناسنامه فرش درج شده، اینجا بنویسید تا دقیقتر بتونم پاسخ بدم. اما ظاهرا از الیاف گیاهی استفاده میکنن یعنی الیاف ویسکوز یا همون ابریشم گیاهی. در این صورت میتونم بگم در عین حال که محصولات تولید شده با این الیاف زیبایی و ظرافت بالایی دارن اما طول عمرشون کوتاه هست و خیلی زود دچار کوبیدگی میشن
  • مرتضی

    مرتضی 1400-12-04 پاسخ

    الماس کویر خوبه؟
  • مصطفی

    مصطفی 1400-11-21 پاسخ

    سلام آقا سید
    میخواستم بدونم روی فرش محتشم کاشانی زده درالون آلمان
    واقعأ درسته یا اغراق هستش
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-29 پاسخ

      سلام وقت بخیر. خیلی از برندهای ناشناخته (که در واقع برند نیستن و عمدتا یک کارگاه هستن با یک نام تجاری) رو دیدم که علامت درالون آلمان رو هم همینجوری برای قشنگی روی شناسنامه فرش میزنن اما معمولا برندهای معتبرتر این کار رو نمیکنن. در نهایت باز هم فقط تجربه مصرف کننده میتونه این رو نشون بده که کالا با کیفیت هست یا نه و واقعا از نخ مرغوب استفاده شده یا نه
  • حمید

    حمید 1400-11-14 پاسخ

    سلام میخواستم بدونم شما در مورد فرش مهر و ماه اطلاعاتی دارید؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-17 پاسخ

      سلام و درود. خیر متاسفانه اطلاعاتی ندارم
  • رضا

    رضا 1400-11-14 پاسخ

    سلام. خدا قوت. ممنون بابت وقتی که برای پاسخدهی می زارین. من خودم تجربه فرش مشهد رو داشتم(فرش خود شرکت مشهد رو) و فوقالعاده هستن بعد از 10 سال فرش واقعا نو به نظر می رسه. الان تصمیم دارم یه جفت 12 متری بگیرم رفتم نمایندگی برای خرید ولی یه طرحی رو خوشمون اومده که برای مشهد نیست در اصل فرش توس مشهده. مثل همون فرش مشهد ده سال ضمانت پرز و رنگ رو داره می ده و قیمتش هم تقریبا در حد برند مشهده. البته یه مقدار کمتر. می خواستم بدونم شناختی از این برند دارین؟ ادعای نمایندگی هم اینه که نخ مثل همون مشهد بایر آلمانه. یه مقدار دو دل شدم برای خرید. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-17 پاسخ

      سلام وقت بخیر. متاسفانه از نزدیک آشنا نیستم. البته قبلا مدیرانشون برای قرار دادن محصولاتشون روی وبسایت ایفرش با من تماس گرفته بودن اما چون از اسامی مشابه فرش های مشهد استفاده کرده بودن و شناختی هم از کیفیت محصولاتشون نداشتم موافقت نکردم. در عین حال اگر تجربه مصرف کنندگان قبلی به شکلی در دسترس باشه و کیفیتش رو تایید کنه مسلما قابل قبول خواهد بود.
  • یوسف

    یوسف 1400-11-06 پاسخ

    سلام جناب حسینی عزیز از اینکه وقت خود را برای هم وطنان عزیر خود میگداری،بسیار ممنون متشکرم بنده از کر مانشاه مزاحم میشم میخوام ۵ تخته فرش۱۲۰۰ گل برجسته وزرا بخرم،تو سایت های مختلف خوندم که کاشان ،کرج و تهران فرش وزرا تولید می کنند نمی دونم کدوم یک از کارخانه های بالامحصول بهتر و با کیفیتی داره ،لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم
    ایا یک فرش۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه گل برجسته نخ اکریلیک آلمان حدودا چند کلیو وزن دارد
    نخ ترکه چطور ؟
    بسیار سپاس گذارم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      سلام خواهش میکنم انجام وظیفه است. مراحم هستید. عملا اینکه در کجا تولید میشه اهمیت چندانی نداره مهم نوع مواد اولیه مصرفی هست که نخ ترک هست. وزن هم به ترک یا آلمانی بودن نخ اکریلیک ارتباط چندانی نداره بلکه به ارتفاع خاب فرش (قطر فرش) بستگی داره. تولید کننده ای ممکنه ارتفاع خاب فرش 1200 سانه رو 5 یا 6 میلیمتر بگیره و یکی دیگه 7 یا 8 میلیمتر. به عنوان مثال الان وزن 1200 شانه فرش مشهد که اکریلیک درالون آلمان هست 39 کیلو هست
  • احمد

    احمد 1400-11-05 پاسخ

    سلام به همه اولا کارخانه فرش مشهد ونگین هیچ پیشوند وپسوندی نداره دوم اینکه دوتا کارخانه برای یک نفر هستش سوم اینکه فرش کاشان تموم نخهاشون چه اکریلیک چه bcf همه رو از فرش نگین و زمرد خریداری میکنه بعدشم بهترین فرشهارو تولید میکنند چون تموم دستگاه بافندگی فرش جدید ومجهز هستن نسبت به فرش کاشان
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میون گذاشتید. در مورد پسوند و پیشوند کاملا صحیح میفرمایید اما اینکه فرش های کاشان نخ هاشون رو از شرکت های نگین و زمرد تهیه میکنن اغراق هست. درسته که این شرکت ها تولیدکننده بزرگ نخ هم هستم اما میزان تولیدشون اونقدر نیست که هم پاسخگوی نیاز داخلی خودشون باشه و هم تمام! بازار. بله مازاد تولیدشون رو در بین بقیه تولیدکننده ها توزیع میکنن. عمده نخ های مورد استفاده در کاشان نخ ترک هست که توسط کارخونه های مستقر در خود کاشان تولید میشه. از طرفی این رو هم در نظر داشته باشید که بخاطر تعدد تولیدکننده ها در کاشان تنوع طرح و نقشه در فرش های کاشان بسیار زیاد هست
  • دهقانی

    دهقانی 1400-11-03 پاسخ

    سلام من تازه ۲ تا فرش عالی مقام ۱۵۰۰ شانه گرفتم به نظر شما ایا این فرش کیفیت عالی رو داره میخوام بدونم که نخ اکرولیکش المانی هست یا ترکه ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      سلام
      متاسفانه شناختی ازش ندارم. در مورد نوع نخ باید از خود تولیدکننده جویا بشید. البته معمولا برندهایی که از نخ درالون آلمان استفاده میکنن و تحت لیسانس این شرکت هستن علامت تجاری این شرکت رو هم روی شناسنامه فرش درج میکنن. البته اینم بگم که خیلی ها هم برای قشنگی! (شما بخونین کلاهبرداری) این علامت رو میذارن!
  • حسین

    حسین 1400-10-29 پاسخ

    در حالت یکسان از نظر تراکم و...بین برند کاشان و یزد کدوم کیفیت بهتری دارند
    ممنون از راهنمایی تون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      سلام وقت بخیر. اصولا مهم نوع مواد اولیه هست که اهمیت داره اما برندهای اصیل یزد از نخ اکریلیک آلمانی استفاده میکنن و فرش های کاشان عمدتا از نخ ترک و با توجه به این مورد فرش های یزد بهتر هستن. البته دقت داشته باشید که همونطور که با اسامی مشابه فرش های مشهد در کاشان تولید میشه، با اسامی مشابه فرش های یزد هم در کاشان تولید میکنن پس باید نسبت به اصل بودنش اطمینان حاصل کنید!
  • آیلین

    آیلین 1400-10-28 پاسخ

    سلام . من میخواستم فرش ماشینی بهشتی تبریز بخرم . میخاستم بدونم کیفیتش خوبه؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      سلام نکته ای که وجود داره اینه که بهشتی تبریز در واقع در کاشان تولید میشه نه تبریز و فکر میکنم که از نخ ترک هم استفاده میکنه اما در نوع فرش هایی که با نخ ترک تولید میشه کیفیت خوبی داره
  • علوی

    علوی 1400-10-25 پاسخ

    سلام آقای دکتر، ممنون بابت وقتی که میذارید و با حوصله به سوالات پاسخ میدید. اگه بخوام تجربه خودم رو بگم حدود یک سال و نیم هست که فرش نگین مشهد گرفتم و تا الان راضی بودم البته یکم پرزدهی داره اما مشکل خاصی باهاش نداشتم. البته به گفته خودتون باید مدت بیشتری از فرش استفاده بشه و لااقل یکبار شسته بشه تا مشخص بشه کیفیتش چطور هست. ما قراره برای عید امسال فرشهامون رو بشوریم بعد از شستشو ان شاالله تجربه خودم رو همینجا براتون مینویسم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-11-06 پاسخ

      سلام خواهش میکنم ممنون از اینکه تجربه تون رو بیان کردید منتظر ادامه اش هستم
  • مریم

    مریم 1400-10-18 پاسخ

    نظر شما راجع به برند مرینوس چیه؟ میدونم کاشانه و نخ ترک اما بخاطر طرح های سنتی تقریبا انتخابم شده اما دو دلم بخاطر کیفیت
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-21 پاسخ

      سلام. متاسفانه از نزدیک با محصولاتش آشنا نیستم اما مثل بقیه تولیدی های کاشان از نخ ترک استفاده میکنه که نسبت به نخ آلمانی کیفیت پایین تری داره. حالا این به شما بستگی داره که چه سطح از کیفیتی رو میخواید انتخاب کنید و چه بودجه ای رو براش در نظر گرفتید. ممکنه شما قصد داشته باشید (یا مجبور باشید) که در حال حاضر کمتر هزینه کنید و در عوض ناچار باشید زودتر فرش تون رو تعویض کنید و یا بلعکس. یا اینکه طرح و نقشه ای رو پسندیده باشید که فقط همین تولیدکننده اون رو داشته باشه پس باید ببینید هزینه ای که برای محصول انتخابی تون میکنید معادل چیزی که بدست میارید هست یا نه و آیا با همون هزینه امکان انتخاب گزینه بهتری رو دارید یا خیر؟
      اگه خوشتون اومده و محدودیت مالی هم ندارید انتخابش کنید نهایتا دو سه سال دیگه (شایدم کمتر یا بیشتر) یه فرش جدید رو جایگزینش میکنید و میاید اینجا تجربه تون رو به ما هم میگید.
      راستی از فرصت استفاده کنم و یه نکته هم خطاب به همه بگم (✿◠‿◠) ما چند سال هست که اینجا داریم به سوالات مردم در باره فرش ماشینی و بهترین برندهای فرش ماشینی پاسخ میدیم و هزاران نفر هم تا حالا این مقاله و نظرات رو خوندن و خیلی هاشون تشکر کردن و رفتن :-) اما بعد از خرید فرش و مدتی استفاده کردن از اون، دیگه نیومدن از تجربه شون بگن ¯/_(ツ)_\¯ که اگر این اتفاق میفتاد الان کلی نظر و تجربه در مورد برندهای مختلف داشتیم که میتونست به درد بقیه هم بخوره. شخصا با کلی مشغله کاری و دانشگاهی میام اینجا و به سوالات جواب میدم (آقا کلاس نمیذارم راستشو میگم خدایی ;-)) که البته انجام وظیفه است. اگه شما هم نظرات خودتون رو بگید بهتر میتونیم به هم کمک کنیم. خلاصه که اگه از سایت ما هم خرید نمیکنید ¬_¬ لااقل تجربیاتتون رو بگید که به درد بقیه هم بخوره. باز هم بهترین ها رو براتون آرزو میکنم (✿◠‿◠) شب همگی خوش
  • یسنا

    یسنا 1400-10-17 پاسخ

    سلام میشه راجع به فرش عرش هم نظرتون و بگید لطفا ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از نزدیک با محصولاتشون آشنا نیستم اما ظاهرا محصولات پلی استر تولید میکنه که در موردش در متن مقاله توضیحاتی داده شده با در نظر داشتن اون موارد و شرایط خودتون تصمیم بگیرید. مثلا ممکنه دچار آلرژی حاد باشد و بهتر باشه از محصولات پلی استر استفاده کنید اما اگر دوام و ثبات کیفیت براتون اهمیت داره من توصیه نمیکنم.
  • زندی

    زندی 1400-10-14 پاسخ

    سلام ممکنه نظرتون را درمورد فرش قصر ایرانیان بدونم ممنون میشم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-21 پاسخ

      سلام. متاسفانه از نزدیک با محصولاتش آشنا نیستم اما به احتمال قریب به یقین مثل بقیه تولیدی های کاشان از نخ ترک استفاده میکنه که نسبت به نخ آلمانی کیفیت پایین تری داره. حالا این به شما بستگی داره که چه سطح از کیفیتی رو میخواید انتخاب کنید و چه بودجه ای رو براش در نظر گرفتید. ممکنه شما قصد داشته باشید (یا مجبور باشید) که در حال حاضر کمتر هزینه کنید و در عوض ناچار باشید زودتر فرش تون رو تعویض کنید و یا بلعکس. یا اینکه طرح و نقشه ای رو پسندیده باشید که فقط همین تولیدکننده اون رو داشته باشه پس باید ببینید هزینه ای که برای محصول انتخابی تون میکنید معادل چیزی که بدست میارید هست یا نه و آیا با همون هزینه امکان انتخاب گزینه بهتری رو دارید یا خیر؟
  • اریا

    اریا 1400-10-09 پاسخ

    سلام فرش مشهد و نگین مشهد چ تفاوتی دارن یک طرح فرش روی سایت نگین ۶۵۰۰زده روی سایت مشهد ۷۵۰۰... نخ دوتاشو زده بایر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر. احتمالا تراکم های بافت متفاوتی داشتن. قیمت های محصولات این دو برند بسیار نزدیک به هم هستند فقط در موارد محدودی ممکنه به عنوان مثال یک نقشه رو یکیشون با تراکم 1000 شانه و دیگری با تراکم 700 شانه تولید کرده باشه و در نتیجه اختلاف قیمت بیشتری با هم داشته باشن اما هردو از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران محسوب میشن. این رو هم اضافه کنم که میتونید قیمت های دقیق محصولاتشون رو همینجا روی سایت ایفرش مشاهده کنید.
  • موج

    موج 1400-10-03 پاسخ

    سلام .من اولین بارکه میخوام فرش ماشینی بخرم و هيچ اطلاعی در این باره ندارم .بهتره کدوم مارک و چه اعادی باشه .من قصد تعویض یک تخته ۱۲ متری فیروزه ای رنگ را با یک فرش دستبافت ۱۲ متری حداقل ۷۰ ساله کرک را که از المان اوردم را دارم کجا و چطور اقدام کنم بهتره .ممنون از راهنماییتون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر.
      قطعا بهترین فرش ماشینی موجود در بازار هم به اندازه فرش دستبافی که دارید ارزشمند نیست (البته اگر سالم باشه) با اینکه من تخصصی در زمینه قیمت گذاری فرش دستباف ندارم اما خیلی باید مراقب باشید که زیر قیمت واقعی اون ازتون نخرن. توصیه میکنم حتما به یک فرد متخصص و منصف در زمینه فرش دستباف مراجعه کنید یا لااقل از چند نفر قیمت بگیرید. در مورد فرش ماشینی هم فکر میکنم در همین مقاله و پاسخ هایی که به سوالات داده شده میتونید اطلاعات کافی رو بدست بیارید.
  • ابراهیم

    ابراهیم 1400-09-29 پاسخ

    سلام می خواستم نظرتون رو درباره فرش ارا مشهد بدونم. از نظر کیفیت و قیمت چه جوری هستن و در بین چند شرکت معتبر فرش مشهد چه جایگاهی دارند؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-10-03 پاسخ

      سلام. فرش آرا مشهد هم برند مطمئن و تجربه شده ای هست و شخصا میگم بین برندهایی که در حال حاضر در مشهد تولید میشه میتونید بر اساس سلیقه و طرح و نقشه ای که میپسندید انتخاب کنید و از لحاظ کیفیت میتونید به همشون اطمینان داشته باشید.
  • نیکخواه

    نیکخواه 1400-09-21 پاسخ

    سلام دوستان اگر کسی فرش پردیسان دلیجان گلبرجسته و ۷۰۰ شانه استفاده کرده لطفا نظرشو دریاره این فرش بده خواهشا بصورت اقساطی چهار تخته ۹ متریشو و یک دونیم در ۱ خواستم سفارش بدم گفتن با بانک رفاه طرفم رفتم واگر اشتباه نکنم شد ۳۴ میلیون چهارساله با اقساط ماهانه ۹۸۰هزارتومان لطفا از کیفیت این فرش توضیح بدید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-09-21 پاسخ

      سلام امیدوارم اگر کسی تجربه ای در مورد کیفیتش داره با ما در میون بذاره اما از لحاظ قیمت به نظرم متناسب نیست و میتونستید انتخاب های بهتری هم داشته باشید. اگر توضیحات شما درست باشه نشون میده برای خرید اقساطی این 4 تخته فرش 9 متری باید حدود 47 میلیون پرداخت کنید و نقدی هم که 34 میلیون بوده که قیمت هر تخته 9 متریش حدود 8 میلیون تومن میشه. این در حالیه که الان با هزینه به مراتب کمتر از این میتونستید از محصولات 700 شانه برندهای معتبر تر انتخاب کنید.
      • نیکخواه

        نیکخواه 1400-09-22 پاسخ

        نه نقدش نزدیک ۲۷ تومنه (پنج تخته فرشه ک یکیش ۱در ۲ونیم ۴ تخش ۹ متری) و با اقساطی ک حساب کردم ۳۴ میلیون انگار دارم پرداخت میکنم ... پس کیفیت این فرش مطمئن نیست ؟ ۴ تخته فرش ۹متری نگین مشهد هم هست با طرح ساده و گلبرجسته نیستن که میتونم بخرم بنظرتون کدومشو بخرم ؟طرح پردیسان واقعا زیباتر بود اما کیفیت نگین مشهدرو مطمئن ترم
        • سید مصطفی حسینی

          سید مصطفی حسینی 1400-09-26 پاسخ

          قطعا از لحاظ کیفیت نگین مشهد اولویت داره مگر اینکه اولویت شما طرح و نقشه باشه اما در هرصورت این قیمت برای فرش کاشان بالا هست. همین نگین مشهد هم در حال حاضر روی سایت ایفرش با قیمتی پایین تر از چیزی که اینجا فرمودید داره عرضه میشه.
  • نیکخواه

    نیکخواه 1400-09-20 پاسخ

    سلام فرش پردیسان دلیجان با اطلاعات زیر خوبه؟
    ۱۰۰ درصد اکرلیک
    ۸۲پلی استر۱۸ درصد پنبه
    گلبرجسته ارتفاع ۸
    اقساطی خریدم و طرح زیبایی داره و فروشنده گفت که تمام ایزوهارو داره و ده سال ضمانت کد استاندارد رو هم ارسال کردم اومد ک استاندارد تشویقی داره ایا خوبه یا تعویض کنم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-09-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از لحاظ مشخصات شناسنامه ای بد نیست اما به احتمال قریب به یقین مثل بقیه تولیدی های کاشان از نخ ترک استفاده میکنه که نسبت به نخ آلمانی کیفیت پایین تری داره. حالا این به شما بستگی داره که چه سطح از کیفیتی رو میخواید انتخاب کنید و چه بودجه ای رو براش در نظر گرفتید. ممکنه شما قصد داشته باشید (یا مجبور باشید) که در حال حاضر کمتر هزینه کنید و در عوض ناچار باشید زودتر فرش تون رو تعویض کنید و یا بلعکس. باید ببینید هزینه ای که برای محصول انتخابی تون میکنید معادل کیفیتش هست یا نه و آیا با همون هزینه امکان انتخاب گزینه بهتری رو دارید یا نه؟
  • آرش

    آرش 1400-09-06 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر من سه تخته فرش نگین ابریشم مشهد خریدم و با صحبتهای شما در مورد برندهای مختلف به کیفیت فرشم شک کردم بنظرتون فرشهای بی کیفیتی انتخاب کردم طرح ۱۴۰۵ نگین ابریشم ۱۲۰۰ شانه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-09-21 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. به هر حال از فرش های کاشان هست و خوشبینانه اش این هست که از نخ ترک استفاده میکنه. طبیعتا نسبت به برندهای با کیفیت زودتر دچار کوبیدگی میشه. قبلا هم عرض کرده بودم شخصا نسبت به تولیکننده هایی که از اسم برندهای معتبر به نوعی سوء استفاده میکنن دید مثبتی ندارم اما اگه به قیمت عرف فرش های کاشان تهیه کرده باشید لااقل از این جهت قابل قبوله
  • ایرانی

    ایرانی 1400-09-04 پاسخ

    از هر شهری خرید میکنید کاشان خرید نکنید که همه جنساشون تقلبیه........
  • حامد

    حامد 1400-09-02 پاسخ

    سلام استاد
    وقت بخیر
    اگر امکان داره نوع نخ مصرفی تو فرشهای وزرا رو هم اینجا توضیح بدین که المانی هست یا ترک؟؟؟ ممنون از مطلالب خیلی خوبتون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-09-21 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر
      معمولا فروشندگان محصولات هر برند از این موضوع اطلاع دارن و معمولا برندهای شناخته شده تر در این زمینه واقعیت رو ابراز میکنن چراکه در نهایت تجربه مشتری صحت و سقم گفته هاشون رو مشخص خواهد کرد. قالبا برندهایی که از اکریلیک درالون آلمان استفاده میکنن روی شناسنامه فرش هم علامت تجاری درالون رو درج میکنن. تا جایی که من اطلاع دارم فرش وزرا از الیاف آلمانی استفاده نمیکنه
  • ولی فرجی

    ولی فرجی 1400-08-02 پاسخ

    سلام واقعا از اینکه با حوصله به سوالات پاسخ میدهید ممنونم و واقعا با خواندن همین مطلب و مهمتر با پاسخهای پرسشها واقعا جواب خیلی از سوالات درمورد فرش ماشینی را فهمیدم فقط یک سوال داشتم اینکه استاد از کجا بفهمیم بافت فرش ماشینی با نخ ترک بوده یا آلمانی ویا غیره ممنون از پاسه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-08-13 پاسخ

      سلام وقت بخیر. ممنون از همراهیتون
      اصولا امکان تشخیصش برای خریدارها وجود نداره و صرفا باید به گفته تولیدکننده اعتماد کرد. به همین خاطر هست که ما توصیه میکنیم اگر نمیخواید ریسک کنید حتما برید سراغ یک برند معتبر که تجربه مصرف کننده ها در طول زمان، کیفیت محصول و صداقت تولیدکننده رو به اثبات رسونده باشه
  • کمالی

    کمالی 1400-05-30 پاسخ

    سلام بزرگوار
    مافرش قدیمی راوند کاشان داریم از اون فرشهایی که سری اول تولید شده در ایران فکر کنم ۴۰ ساله که داریم وهمچنان هم جنسش عالی هست البته تو اتاق خواب استفاده شده این نقد را برای این نوشتم درسته طی این سالها تکنولوژی پیشرف داشته ولی کیفیتها با قبل قابل قیاس نیست .در زمانه که پول به سختی جواب خواستهای خانواده ها را میده..میبینیم که تکنولوژی بر علیه مصرف کننده هست
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-08-13 پاسخ

      سلام وقت بخیر و ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. بله در خیلی کالاها تولید به سمتی پیش میره که محصولات طول عمر مشخص و محدودتری داشته باشن و یکی از دلایلش هم تنوع طلبی جامعه هست. به ویژه در حوزه مد و دکوراسیون الان خیلی ها ترجیح میدن به جای هزینه زیاد و داشتن یک محصول (مثلا فرش ماشینی) با طول عمر 40 سال، یک کالا با کیفیت محدودتر و قیمت مناسبتر داشته باشن تا بتونن بعد از 10 سال اون رو تعویض کنن
  • محمد رمضانی شریف

    محمد رمضانی شریف 1400-05-17 پاسخ

    باسلام و احترام
    شما جایی در نظرات این مورد رو فرمودید که: "سید مصطفی حسینی 1399-01-21 پاسخ
    سلام وقت بخیر. تا جایی که اطلاع دارم قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکرد، اگر مواد اولیه مورد استفاده اش رو تغییر نداده باشه کیفیتش خوبه.
    بد نیست این رو اشاره کنم که بعضی از تولیدکننده ها مثل فرش قیطران قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکردن اما از اواسط سال گذشته الیاف ترک رو جایگزین کردن و قيمت محصولاتشون رو کاهش دادن . این تبلیغات گمراه گننده شهر فرش که "فرش ارزان شد" هم ریشه در همین موضوع داشت"

    اما در حال حاضر تو سایت شما فرش قیطران موجود هست که در توضیحات گفته شده این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد،
    آخر این فرش الیافش آلمان هست یا ترک؟!! اگر آلمان هست، درالون یا بایر؟!
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-05-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      مدت هاست که محصولات قیطران روی سایت ما عرضه نمیشه و به همین دلیل هم به روز رسانی نشده و محصولاتی که روی سایت قرار داره عمدتا همون محصولات قدیمی قیطران هستن که دیگه تولید نمیشن.اصولا برخی از برندها علاقه ای ندارن که ما محصولاتشون رو عرضه کنیم چون میتونیم در مقایسه با بازار قیمت های پایینتری رو قرار بدیم و این موضوع برای برخی از فروشنده ها و تولید کننده ها خوشایند نیست (مخصوصا اونهایی که با شهر فرش همکاری میکنن).
      نکته دیگه اینکه بایر اسم قدیمی تر شرکت درالون آلمان هست و هردو یکی هستن
  • ارزو

    ارزو 1400-05-14 پاسخ

    سلام ببخشید من حدودا ۱۰ تخته فرش می خواهم بین نگین مشهد و ستاره کویر یزد موندم کدوم بهتره کیفیت برام بیشتر از نوع رنگ و طرج مهمه و همین طور خواب زیاد دوست دارم ارتفاع فرش زیاد باشه میشه راهنمایی
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-05-19 پاسخ

      سلام. هردو خوب هستن میتونید بر اساس سلیقه انتخاب کنید. برای داشتن ارتفاع خاب بیشتر میتونید از فرش های 700 شانه انتخاب کنید
  • مهدی خالقی

    مهدی خالقی 1400-05-01 پاسخ

    سلام
    اخیرا شرکت‌هایی مثل فرش مشهد اردهال فرشهای ترکیبی آکریلیک و ابریشم مصنوعی ویسکوز ارائه میکنند ( مثلا در فرش ۱۱ رنگ ۷ نخ ابریشمی و بقیه آکریلیک هست ست شده هست). با توجه به توضیحات شما باید کیفیت این فرشها از فرشهای صد در صد آکرلیک پایینتر باشه (مثلا در مورد کوبیدگی و سفت شدن یا تغییر رنگ در اثر شستشو یا گرما و ...) و همینطور باید قیمتشون هم پایینتر باشه اما این شرکتها این نوع از فرش را با قیمت خیلی بالاتر از فرش آکریلیک عرضه میکنند و در مورد کیفیت هم ادعا دارند فرش دچار کوبیدگی, تغییر رنگ و سایز و ... نمیشه. شرکت فرش محتشم هم اخیرا نوعی از همین فرشها را تحت عنوان فرش کلاریس با استفاده از نخ‌های پلی اژن ارائه کرده و اون هم فرشها را گرانتر از فرشهای تمام آکریلیک عرضه می‌کنه و ادعا داره کیفیت اونها دچار کوبیدگی یا تغییر رنگ نمیشه. میشه در این مورد راهنمایی کنید. با توجه به اینکه فرشهای ابریشمی زیباتر هستند اگر کیفیت اونها افت نکنه من قصد خرید از این مدلها را دارم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-05-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر. بله از ویژگی های ویسکوز این هست که زود دچار کوبیدگی میشه. این الیاف شاید در ایران به تازگی مورد استفاده قرار گرفته باشه اما در دنیا از سالها قبل استفاده میشده و به تجربه مشخص شده که دچار کوبیدگی میشن. در عین حال این الیاف در اروپا و آمریکا مورد استقبال قرار میگیره چون در فرهنگ اونها فرش یک کالای مصرفی هست که بعد از دو سه سال اون رو تعویض میکنن اما در کشور ما که انتظار این هست که یک فرش سال های زیادی قابل استفاده باشه چندان مورد استقبال قرار نمیگیره مگر برای اقشار خاص. در نهایت اینکه در ایران هم تجربه مشتری ها در سالهای آینده کیفیت این الیاف رو مشخص خواهد کرد. اما اینکه با قیمت بالاتری عرضه میشه میتونه دلایلی از جمله هزینه بر بودن تولید و فراوری این الیاف (که نوعی از الیاف طبیعی محسوب میشن)،جدید بودن یا متفاوت بودن و ... داشته باشه و تابع سیاست های قیمت گذاری تولید کننده ها هم هست.
      اصولا ادعا مهمم نیست، تجربه مصرف کننده هاست که اهمیت داره
  • زهرا

    زهرا 1400-04-28 پاسخ

    با سلام و خسته نباشید.من میخوام یه فرش بگیرم که عمر طولانی داشته باشه و خراب نشه.تراکم بالا و با کیفیت باشه از هر لحاظ.و قیمت برام مهم نیست شما چه فرشی بهم پیشنهاد میدین؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-05-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر. توصیه من استفاده از فرش های اکریلیکی هست که با الیاف درالون آلمان تولید میشه حالا از هر برند مطمئنی که باشه تفاوتی نمیکنه. دقت داشته باشید یک فرش ماشینی ممکنه 20 سال هم عمر کنه اما خیلی زود سفت و زبر بشه پس تداوم کیفیت در طول عمر فرش هم مهمه به همین خاطر الیاف آلمانی رو توصیه میکنیم. از لحاظ تراکم هم که از 700 تا 1500 شانه تواید میشه که هرچه تراکم بالاتر میره استحکام فرش هم بیشتر میشه اما قطر فرش کاهش پیدا میکنه که میتونید با توجه به سلیقه و نیازتون یکی رو انتخاب کنید
  • عزت جعفری

    عزت جعفری 1400-03-19 پاسخ

    سلام وقت بخیر.ممنون از مطالب مفیدتون
    من قصد خرید چندتخته فرش طرح باغ جان سیلور محتشم کاشان ۱۵۰۰شانه دارم.باخوندن مطالب وپرسش وپاسخ هادچارتردید هم درموردتعدادشانه وهم درموردبرندانتخابی شدم.ضمناجایی خوندم که رنگ سیلور وطوسی جزء رنگ‌هایی است که ممکنه سایه بندازه.لطف کنیدنظرتون رودرمورد کیفیت فرش محتشم وسوالات بنده بفرمایید.ضمنامن کاربرسایت شما هستم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-03-31 پاسخ

      سلام وقت بخیر. ممنون از اینکه با ما همراه هستید.
      همونطور که فرمودید در فرش های اکریلیک، رنگ هایی مثل طوسی یا حتی آبی در جهت خاب فرش و بلعکسش کمی سایه میندازن یا به عبارت دقیقتر در یک جهت کمی پر رنگ تر و در جهت مقابل کمی کمرنگ تر دیده میشن که البته این، با نوع سایه روشن فرش های پلی استر کاملا متفاوت هست.
      در مورد فرش محتشم هم شناخت دقیق ندارم اما از فرش های کاشان هست و ممکنه در بین فرش های کاشان بی کیفیت هم نباشه اما مهم اینه که قیمتش با سطح کیفیتی که داره متناسب باشه پس حتما قیمت هاش رو با سایر فرش های کاشان و همچنیم برندهای معتبر تر مقایسه کنید.
  • Os

    Os 1400-02-31 پاسخ

    با سلام و تشكر از اطلاعات خوبي كه در اختيار ميگذاريد.قصد خريد فرش ١٢ متري دارم و در اين سايز فرش هاي ١٥٠٠ شانه جذابيت بيشتري دارن.بين دو مارك قيطران طرح بهناز و زمرد مشهد طرح ٥٠٠٠٠ شما كدام رو پيشنهاد ميديد؟ البته كه گاها از فرش براي نشستن هم استفاده ميكنيم.آيا از لحاظ ضخامت با هم فرق دارند؟در ضمن ساكن تهرانم از كجا ميشه فرش رو با قيمت مناسب تهيه كنم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-03-06 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از لحاظ ضخامت تفاوت قابل ملاحظه ای ندارن اما کیفیت فرش زمرد بالاتر هست و البته قیمتش هم بالاتر. با توجه به اینکه ما در مشهد مستقر هستیم متاسفانه از بازارهای تهران اطلاع دقیقی ندارم اما توصیه میکنم حتما به بخش فروشگاهی سایت ایفرش هم سری بزنید و پس از عضویت، قیمت ها رو مشاهده کنید. موفق باشید
  • Sevay Say

    Sevay Say 1400-02-23 پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    لطفا فرش پشمی خوب چه برندی بگیرم بهتره که کیفیتش خوب باشه
    ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-03-06 پاسخ

      سلام وقت بخیر متاسفانه در حال حاضر اطلاع دقیقی ندارم. قبلا قالی سلیمان فرش ماشینی پشمی هم تولید میکرد اما نمیدونم الان هم تولید میکنه یا خیر
  • ابراهیم

    ابراهیم 1400-02-01 پاسخ

    سلام فرش شیخ صفی چطورفرشی هست؟ کیفیتش خوبه یا نه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-02-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر. شخصا از نزدیک و دقیق آشنا نیستم و بهتر هست تا جای ممکن سعی کنید از تجربه مصرف کننده ها اطلاع پیدا کنید. در عین حال از چند نفر مصرف کننده شنیدم که راضی بودن
  • سپید

    سپید 1400-01-20 پاسخ

    سلام اقای حسینی من قبل عید دوتا فرش نه متری مهنازفیلی قیطران خریدم اما الان که صحبت های شما رو خوندم که گفتید نخشرو از المانی به ترکیه ای تغییر داده و ارتفاع از ۸ میلیمار به ۶ میلیمتر ی مقدار دلم رو زد . یعنی واقعا این همه هزینه کردم و کار بی کیفیت خریدم ؟ مثلا برندی اناخاب کردم که عمری باشه
    ی نکته دیگه اینوه اینقد این فرشها نازکند که روشون دراز میکشیم حس سرما رو از سرامیک به بدن منتقل میکند
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-01-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر.
      نمیشه گفت بی کیفیت. به هر حال فرش قیطران در بین فرش های کاشان (که با نخ ترک تولید میشن) هنوز هم جزء با کیفیت ترین ها محسوب میشه اما نازک بودن فرش رو دیگه کاریش نمیشه کرد و باید قبل از خرید کمی بیشتر به این نکته دقت می کردید. این فرش های نازک بیشتر به درد کسانی میخوره که بیشتر از مبل استفاده میکنن و کمتر روی زمین میشینن. شاید باورتون نشه اما خود من که اخیرا بعد از چند سال فرش خریدم با توجه به اینکه هم بچه کوچیک دارم و بیشتر روی فرش بازی میکنه و هم خودم ترجیح میدم روی فرشی راه برم و بنشینم که راحت تر باشه، فرش 1000 شانه انتخاب کردم که هم ظرافت قابل قبولی داره و هم قطر مناسب
  • موذن

    موذن 1399-12-17 پاسخ

    سلام شب شما بخير بنده میخوام چند تخته فرش کاشان بگیرم اگر حضوری برم کاشان قیمت ها مناسب تر نیست؟ لطف کنید راهنمایی کنید چه برندی بهتر است فرش 1200 شانه با تراکم 3600 مدنظر است از راهنمایی شما سپاسگذارم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1400-01-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر. اگر قیمت ها رو با شهر فرش و آقای فرش و هایپرمارکت های بزرگ فرش مقایسه کنید بله رفتن به کاشان بهتر هست اما اگر به فروشگاههای منصف یا حتی وبسایت های معتبری که فرش کاشان عرضه میکنن مراجعه کنید تفاوت چندانی نمیکنه و شاید رفتن به کاشان مقرون به صرفه هم نباشه (با توجه به هزینه وقت و زمان و حمل و نقل).
      در مورد برندهای کاشان با توجه به تعدد تولیدکننده ها، شناخت چندانی ندارم متاسفانه اما کلیات و مواردی که باید مد نظر قرار بدید رو تا جای ممکن در کامنت ها توضیح دادم
  • آنا

    آنا 1399-12-17 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من ۳ ماه پیش از شعبه هفت تیر قیطران خرید کردم و از سه ماه پیش گفتن فردا میاریم و تا امروز نیاوردن که هیچ، طلبکار هم هستن، پول رو هم پس نمیدن، تحقیق که کردم با تمام مشتریها همین کار را کردند، از نظر شما باید چکار کنیم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-12-18 پاسخ

      سلام وقت بخیر. فکر میکنم کارخونه باهاشون قطع همکاری کرده باشه برای اطلاع بیشتر بهتر هست با دفتر کارخونه تماس بگیرید و پیگیری کنید
  • Tah

    Tah 1399-12-07 پاسخ

    سلام و خسته نباشید آقای حسینی
    فرش نگین زمرد ۱۵۰۰ شانه خریدم پشت فرش شناسنامه داره ولی بر چسب نداره میشه تقلبی باشه؟ و دو تا ۶ و یه ۹ خریدم ۱۵ میلیون به نظرتون گرون خریدم یا نه ؟ فرش هم نازک هست و هم سفت ، به نظر شما فرش چقدر عمر میکنه؟ حالا پشیمونم چیکار کنم البته ده روز شده خریدم ووهنوز از کاور در نیاوردم چیکار کنم؟ ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-12-10 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از اسمش (نگین زمرد) مشخصه که از تولیدی هایی هست که خواسته از نام و اعتبار فرش نگین مشهد و زمرد مشهد سوء استفاده کنه. و از طرفی با توجه به قیمت نسبتا پایینی که داره از الیاف با کیفیتی برخوردار نیست. البته معمولا فرش های ماشینی اگر کیفیت بالایی هم نداشته باشن تا چند سال قابل استفاده هستن اما نکته ای که وجود داره اینه که وقتی کیفیت نداشته باشن خیلی زود دچار کوبیدگی میشن و نرمی و لطافتشون رو از دست میدن. در فرش های 1500 شانه با توجه با نازکتر بودنشون این مشکل بیشتر خودشو نشون میده و ممکنه بعد از چند وقت پهن بودن زیر پا، چیزی شبیه موکت بشن (از نظر نرمی و راحتی)
  • امیرضا

    امیرضا 1399-12-06 پاسخ

    با سلام.وقتتون به خیر.من دنبال یک فرش با طرح باب اسفنجی با اندازه ی ۹ متری بودم که در اینترنت با نام فرش مرداس و الیاف پلی اوژن و ۷۰۰ شانه و تراکم ۳۰۰۰پیدا کردم.به نظر شما مناسب و دارای کیفیت هست؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-12-10 پاسخ

      سلام وقت بخیر. تا جایی که اطلاع دارم مرداس تولید کننده نیست و یک فروشگاه آنلاین فرش هست که فرش های کاشان رو عرضه میکنه اما گذشته از این مورد پلی اوژن هم از انواع نخ های پلی استر هست با همون ویژگیهای کلی که در مقاله بهش اشاره شده و البته بیشتر برای فرش های کلاریس (فرش هایی که نقشه با دستگاه چاپ روی فرش چاپ میشه) استفاده میشه. این الیاف طول عمر کوتاهی دارن و زود دچار کوبیدگی میشن اما از این جهت که پرزدهی ندارن میتونن برای اتاق بچه گزینه مناسبی باشن
  • امیر

    امیر 1399-12-01 پاسخ

    سلام. فرش تهران رو از نظر کیفیت چگونه ارزیابی میفرمایید؟
    ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-12-02 پاسخ

      سلام وقت بخیر. اصولا مبنای اصلی کیفیت مواد اولیه مصرفی شون هست و باید دید از چه نخی استفاده میکنن اما معمولا بیشتر فرش هایی که با اسم تهران و تبریز و ... در بازار وجود داره در کاشان تولید میشن و عمدتا در بهترین حالت از نخ ترک استفاده میکنن
  • کاظمی

    کاظمی 1399-11-25 پاسخ

    سلام.در حال حاضر بهترین برند فرش ماشینی چیه؟
    متاسفانه فروشنده ها فقط تبلیغ برندی ک دارن میکنن و اصلا اطلاعت درست نمیدن.
    فرش قیطران طرح مهناز فیلی دیدیم ولی دیدم شما نوشتین الیاف مناسبی نداره.
    چه مارکی بهتره؟من فرش طلایی میخوام
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-27 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      بله متاسفانه همینطور هست و معمولا هرکسی از برندی که خودش عرضه میکنه تعریف میکنه.
      فرش قیطران تا دو سال پیش از نخ آلمانی استفاده میکرد اما در حال حاضر از نخ ترک استفاده میکنه که نسبت به نخ آلمانی کیفیت پایینتری داره اما در عین حال از برندهای معتبر در بین فرش های کاشان محسوب میشه. چندتا از برندهایی که ازشون شناخت دارم و از بهترین فرش های ماشینی کشور به حساب میان در پاسخ سوال قبلی عرض کردم
  • حسین موحدی

    حسین موحدی 1399-11-22 پاسخ

    سلام لطفا نام‌با کیفیت ترین فرش ماشینی را اعلام فرمایید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-27 پاسخ

      سلام وقت بخیر.
      همونطور که قبلا هم عرض کردم کیفیت مواد اولیه فرش هست که تعیین کننده بهترین برند فرش ماشینی هست. با توجه به این نکته که در حال حاضر نه فقط یک برند بلکه چند برند وجود دارند که از بهترین مواد اولیه استفاده میکنن، میشه از همه اونها به عنوان بهترین برندهای فرش ماشینی کشور یاد کرد. به عبارت دیگه در حال حاضر تمام برندهایی که از نخ اکریلیک آلمانی استفاده میکنن بهترین محصولات رو تولید میکنن. چندتا از برندهایی که من اطلاع دارم از نخ اکریلیک آلمانی استفاده میکنن عبارتند از فرش مشهد، قالی سلیمان، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش ساوین، فرش آرا مشهد، فرش خاطره و ستاره کویر یزد.
      ممکنه برندهای دیگه ای هم باشن که مدعی باشن از الیاف آلمانی استفاده میکنن اما چون این مساله از ظاهر فرش و گفته فروشنده قابل اثبات نیست، باید تجربه مصرف کننده ها هم این کیفیت رو تایید کنه
  • منیره

    منیره 1399-11-15 پاسخ

    سلام اقای حسینی من فرش ۹متری ۱۲۰۰ شانه اندیشه کاشان خریدم۶۲۰۰ قیمتش گرون نیست بعد نخشم اکریلیک تاب توبس که در اینترنت جستجو کردم ندیدم ممنون اگه راهنمایی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-15 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      از لحاظ قیمت که تقریبا با بقیه فرش های کاشان متناسب هست و گرون محسوب نمیشه. احتمالا از اکریلیک های ترک هست و اون تاب توبس هم اسم شرکت تولید کننده نخش هست و چیز خاصی نیست
  • مهران

    مهران 1399-11-08 پاسخ

    با سلام
    فرش ماشینی دارم

    به قدری کف پاهامونو میسابه که شده سفید رنگ و پر از ترک..و هر بار هم که جارو برقی میکشیم بعد از دو سال کلی پرز میده لعنتی!!!دوست عزیز چیکار کنیم ...فرش شاهکار مشهد هست از ستارخان سه سال پیش خریدم...دو بار هم شکایت کردم میگن اینکه فرش پرز میده یعنی فرش خوبیه!!!پلاستیک نیست...
    لعنتی انگار توش پشم شیشه داره کف پامون داغون شده!!!هر شب داریم وازلین میزنیم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-15 پاسخ

      سلام و درود بر شما
      باید دید جنس فرشتون چیه البته کار خاصی نمیشه کرد اما ممکنه به درد بقیه بخوره. پرز دهی فرش اکریلیک تا حدی طبیعی هست اما مواردی مثل ترک پا که اشاره کردید ممکنه بخاطر اکریلیک کم کیفیت باشه. این رو هم اضافه کنم که علت ترک پا میتونه دلایل طبی دیگه ای هم داشته باشه و صرفا فرش دلیلش نباشه. و نهایتا اینکه فرش شاهکار مشهد هم از فرش های مشهد نیست و کار کاشانه!
  • ناجی

    ناجی 1399-11-07 پاسخ

    بنده در سنوات قبل مشغول به صادرات فرش از ایران بودم که بنابه دلایلی در یکی دوسال اخیر از این کار فاصله گرفتم ولیکن انشالله مجدا در حال برنامه ریزی و بازایابی جهانی برای این محصول هستم از تمام تولید کنندگان فرش و تابلو فرش جهت همکاری علی الخصوص در شهرهای تهران ،تبریز و اصفهان که مایل هستند با اینجانب همکاری نمایند صرفا عکس و قیمت محصول خود را به صفحه واتساپ 09104110432 اینجاب ارسال کنند . در ضمن لازم به ذکر کار صادرات از اسفند 99 یا فروردین 1400 انجام خواهد شد. جهت توضیحات بیشتر می توانید در ساعات 8 الی 10 شب تماس بگیرید. صرفا تولید کننده نه دلال
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-15 پاسخ

      برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم بتونید از این طریق ارتباط های خوبی رو برقرار کنید.
  • کیافر

    کیافر 1399-10-30 پاسخ

    باسلام
    من در نظر دارم فرش ۶ متری طرح گبه با بهترین کیفیت و بالا ترین تعداد شانه و تراکم در رنگهای لاکی تیره تهیه کنم . لطفا راهنمایی نمایید از چه برندی خرید کنم .
    باتشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-11-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر. پیدا کردنش کمی کار سختی هست چون معمولا طرح های گبه طرح های ساده و خلوتی هستند و معمولا با تراکم های بالا تولید نمیشن. چیزی که من عمدتا دیدم با تراکم های پایین مثل 450 یا 350 شانه بوده و یا نهایتا تا 700 شانه، اما بالاتر رو ندیدم اما این به معنای نبودنش نیست و ممکنه تولیدکننده ای باشه که با تراکم 1200 شانه یا حتی 1500 شانه هم تولید کرده باشه باید کمی جستجو کنید
  • وثوقی

    وثوقی 1399-09-29 پاسخ

    سلام من دوتا فرش ۱۲متری خریدم ۱۰۰۰شانه پاتریس کاشان
    ولی الان همون طرحو تو اینترنت دیدم ۷۰۰شانه
    ایا حقیقت داره که میگن فرشه۱۰۰۰شونه نیس۷۰۰شونس الکی میگن ۱۰۰۰ من الان چیکار کنم نمیدونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-10-13 پاسخ

      سلام وقت بخیر. برای تشخیص اصل بودن فرش باید به شناسنامه فرش دقت کنید که قبلا در موردش توضیح دادم اما اینکه همون طرح رو 700 شانه اش رو هم در اینترنت دیدید نمیتونه دلیل اصل نبودن باشه چرا که این روزها طرح هایی که با کمی استقبال در بازار مواجه میشن خیلی سریع توسط شرکتهای مختلف و با تراکم های مختلف تولید و روانه بازار میشن مثلا طرح هالیدی که سال گذشته با استقبال در بازار مواجه شد توسط بیشتر تولید کننده های فرش و با تراکم های مختلف تولید شد و هنوز هم در بازار وجود داره. البته این رو هم دقت داشته باشید که اطلاعات درج شده روی شناسنامه فرش هم فقط در برندهای معتبر قابل اطمینان هست وگرنه زدن شناسنامه پشت فرش که کار خاصی نداره و با هر مشخصاتی میتونه چاپ و الصاق بشه.
  • مرجان

    مرجان 1399-09-03 پاسخ

    سلام و ممنون بابت توضیحات جامعتون. بنده قصد خرید فرش ماشینی 12 متری دارم. به لطف توضیحات شما از طریق انتخاب اگاه شدم . اما الان با توجه به اینکه خودتان فرمودید خیلی از فروشنده ها شروع به استفاده از نخ ترک به جای المانی کردن الان کدوم برند از نخ المانی مرغوب استفاده میکنه

    دیگه اینکه گرچه دوام فرش برام مهمه ولی در عین حال دوست دارم فرش نرم و با پرز بلند باشه. پیشنهاد شخص شما کدوم برند و با چه تراکمی هست؟؟؟

    پیشاپیش سپاسگزارم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-09-06 پاسخ

      سلام، ممنون که همراه ما بودید. بیشتر برندهای معتبری که از الیاف المانی استفاده میکردن هنوز هم دارن از همون الیاف استفاده میکنن. اگرچه وارد کردنشون در شرایط فعلی سخت هست اما وارد میشه و آخرین باری که از مدیر عامل یکی از شرکتهای بزرگ فرش کشور همین سوال رو پرسیدم تاکید داشتن که اگرچه به سختی الیاف آلمانی رو وارد میکنن اما مشکلی در این زمینه ندارن.
      اما در مورد سوال دومتون در حال حاضر (تاکید میکنم در حال حاضر چون ممکنه در آینده شرایط تغییر کنه) فرش های 1000 شانه نگین مشهد گزینه بسیار مناسبی هستن و باز اگر میخواید پرز بلندتر باشه 700 شانه های برندهای معتبری که هنوز با ارتفاع خاب 10 میلیمتر تولید میکنن
  • رضا خانواده

    رضا خانواده 1399-09-02 پاسخ

    با سلام. بهترین برندهای فرش های کاشان کدام هستند؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-09-03 پاسخ

      سلام بر شما. متاسفانه از برندهای کاشان شناخت دقیقی ندارم اما قیطران و پاتریس رو میدونم خوب هستن
  • رضایی

    رضایی 1399-08-28 پاسخ

    باسلام
    مطالب و مقاله شما مفید و کاربردی بود
    من بین یلدای کویر و قالی سلیمان موندم
    آیا الیاف قالی سلیمان از المان می باشد
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-09-03 پاسخ

      سلام وقت بخیر. بله قالی سلیمان هم تا جایی که من اطلاع دارم از الیاف درالون آلمان استفاده میکنه
  • سحر

    سحر 1399-08-16 پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من میخوام فرش ۱۲۰۰ زمرد مشهد بخرم کد ۲۲۰۰۱ اما میترسم نازک و سرد باشه چون قبلاً فرش بهشتی تبریز خریدم ۱۲۰۰ که ۶ میله و خیلی سرده پاخورش،۷۰۰ شانه هم طرحهاش و رنگهاش به زیبایی ۱۲۰۰ نیست لطفاً راهنمایی کنید،ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-08-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر. بسیاری از تولید کننده ها ارتفاع نخ خاب فرش ها رو کاهش دادن و فرش های 1200 شانه که قبلا با ارتفاع خاب 8 میلیمتر تولید میشد رو با ارتفاع خاب 6 و یا کتی کمتر تولید میکنن اما تعدادی از برندهای معتبر از جمله زمرد مشهد هنوز با ارتفاع خاب 8 میلیمتر در حال تولید هستن. البته در نظر داشته باشید طرحی که مورد نظر شما هست گل برجسته است و ارتفاع خاب 8 مربوط به نقاط برجسته است
  • ستاره

    ستاره 1399-08-05 پاسخ

    سلام ببخشید میخام برای جهیزیه فرش بخرم..ولی نمیدونم چی خوبه ک کیفیت داشته باشه و قیمتشم مناسب باشه..؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-08-12 پاسخ

      سلام وقت بخیر. طبیعتا از لحاظ دوام و کیفیت فرش های اکریلیک و از بین اونها هم برندهایی که از نخ آلمانی استفاده میکنن اولویت دارن اما از لحاظ قیمت کمی بالاتر هستن. اگر بودجه محدودی دارید میتونید فرش با تراکم بالا مثلا 1200 شانه با کیفیت پایین انتخاب کنید یا فرش با کیفیت بالا و تراکم پایین تر مثلا 700 شانه اما شخصا گزینه دوم رو بیشتر توصیه میکنم.
  • پناهی

    پناهی 1399-06-31 پاسخ

    سلام.وقتتون بخیر.میخواستم نظرتون در مورد فرش با نخ بامبو بدونم.جایی خوندم با شستشو رنگش عوض میشه درسته؟میشه معایبشو کامل واسم بگید؟ممنون از وقتی که میگذارید.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-07-03 پاسخ

      سلام وقت بخیر، الیاف بامبو که ابریشم بامبو هم بهش میگن و دیگر الیاف ویسکوز که منشا گیاهی دارن، الیاف طبیعی هستن که توسط انسان فراوری میشن تا قابلیت استفاده در منسوجاتی مثل فرش رو پیدا کنن این الیاف از لحاظ طبیعی بودن خوب هستن و ظرافت بالا و رنگ پذیری خوبی هم دارن اما طول عمرشون کوتاه هست و زود دچار کوبیدگی میشن لذا اگر از لحاظ اقتصادی محدودیتی ندارید و میخواید یک فرش بسیار زیبا داشته باشید و در عین حال کارکرد طولانی مدت اون هم براتون اهمیت زیادی نداره، انتخاب خوبی به شمار میرن.
  • س.رحمانی

    س.رحمانی 1399-06-07 پاسخ

    سلام ، ممنون از اطلاعات خوبتون ، من برای جهیزیه ام دنبال فرش هستم، فرش های ابریشم قالی سلیمان رو دیدم خیلی خوشم اومد طرحهای قشنگی داشتن ، گفتن این فرشها جنس نخشون الیاف گیاهی هست که در فرشهای دستبافت هم استفاده میشه و نحوه شستشوی این فرشها هم مثل فرشهای دستبافت هست ،فرش ۳.۵ متریش ۷،۵۰۰ میلیون و ۶ متریش ۱۳،۵۰۰ میلیون گفتن، با توجه به قیمتی هم که داشتن میخواستم بپرسم واقعا فرش خوبی هست و با توجه به قیمتشون می ارزن ؟ و اینکه بعد از شستشو خراب نمیشن ؟
    فرش فروشهایی که فرش دستبافت کار میکردن یکیشون گفت این فرشها ۲ میلیون نهایت ارزش دارن ، واقعا موندم چیکار کنم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-06-11 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از الیاف گیاهی به ندرت در فرش دستباف استفاده میشه (اگر بشه هم نوعی ضعف به حساب میاد) این الیاف زیبایی خیلی خوبی دارن اما ماهیت این الیاف به گونه ای هست که بعد از مدتی دچار کوبیدگی میشن و از این لحاظ با فرش دستباف و پشم طبیعی (و حتی اکریلیک) قابل مقایسه نیستن. البته مزیت هایی مثل طبیعی بودن و زیبایی و ظرافت بسیار زیاد از ویژگی های این فرش ها به شمار میره.
      با همین حدود قیمت فرش دستباف هم میتونید تهیه کنید اما نه به ظرافت این فرش های ماشینی
      در مجموع با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدوم میتونید انتخاب خودتون رو انجام بدید.
  • امیری

    امیری 1399-06-05 پاسخ

    سلام
    مطلبی که راجع به تراکم گذاشتید صحیح نیست تراکم گره تقسیم بر سه میشه یعنی تراکم ۳۶۰۰ در هر ده سانت ۱۲۰ گره داره نه ۱۸۰
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-06-11 پاسخ

      سلام. ضمن تشکر از نظرتون، فکر میکنم متن مقاله رو با دقت کافی مطالعه نکردید. در مقاله هم ذکر شده که تراکم طولی فرش بر 3 تقسیم میشه و فرش 1000 شانه به عنوان مثال ذکر شده
  • س. ه

    س. ه 1399-05-31 پاسخ

    سلام
    نظر شما در رابطه با جنس نخ خاب پلی اوژن که جدیدا در بعضی فرش ها به کار میرود و مقایسه آن با اکریلیک هیت ست شده چیست؟
    گفته میشه که پلی اوژن نوعی پلی پروپیلن است که نقاط ضعف آن رفع شده است. نظر شما؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-06-04 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر، پلی اوژن از نظر ماهیت در دسته نخ های پلی استر قرار میگیره که معمولا برای تولید فرش های کلاریس (فرش هایی که نقشه روشون چاپ میشه) استفاده میشه
  • سادات

    سادات 1399-05-14 پاسخ

    سلام علیکم
    میخواستم فرشی بگیرم که سایه نندازه باید چطور بفهمم سایه نداره؟ چه مشخصاتی داشته باشه؟
    دوتخته فرش ۱۲ متری گرفتیم که وحشتناک سایه داره به طوریکه اصلا قسمت های روشن نقش هاش دیده نمیشه
    چکار کنیم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-05-20 پاسخ

      سلام وقت بخیر. اگر فرشتون ابریشم مصنوعی یا همون پلی استر هست، وجود سایه روشن به ماهیت این نوع فرش برمیگرده و خاصیت ذاتی اون محسوب میشه. در فرش های اکریلیک هم این مورد عمدتا به نوع طراحی فرش بر میگرده و طرح های به اصطلاح لایت این طوری هستن. در این موارد فقط باید زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید و اگر نمیپسندید، از فرش های اکریلیک با طرح های کلاسیک انتخاب کنید
  • رها

    رها 1399-05-02 پاسخ

    سلام میخواهم فرش بخرم میشه راهنمایی کنید کدوم برند خوبه واینکه چند شانه باشه وتراکم چند ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-05-02 پاسخ

      سلام. سوالتون خیلی کلی هست و توضیحش کمی طولانی. توصیه میکنم ابتدا نظرات و پرسش و پاسخهای قبلی رو مطالعه بفرمایید بعد اگر سوالی داشتید در خدمتتون خواهم بود. فکر میکنم اگر کسی کامنتها رو بخونه در حد یک کارشناس میتونه تصمیم گیری کنه و یک انتخاب آگاهانه داشته باشه
  • میثم

    میثم 1399-05-02 پاسخ

    با سلام و عرض تشکر از مطالب مفیدتون.خواستم ببینم اطلاعاتی در رابطه با کیفیت فرش کرامتیان دارید؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-05-02 پاسخ

      سلام و تشکر از همراهیتون. متاسفانه شناختی از محصولاتشون ندارم
  • مجید سلامی

    مجید سلامی 1399-04-17 پاسخ

    سلام.عرض ادب.مطالبتون خیلی عالیه.ممنون ازراهنمای ارزنده شما.
    لطفا.بنده حقیر تصمیم به خرید چهار تخته فرش ۶ متری ۱۲۰۰ شانه را دارم.به علت عدم آگاهی.محبت بفرماید.بهترین شرکت و نوع فرش .که بنده از این بلاتکلیفی در آیم...متشکرم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-04-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر. با توجه به تعدد تولید کننده های کوچک و بزرگ فرش ماشینی در کشور (بیش از 1000 مجموعه تولیدی) و امکان ارائه محصول با سطوح کیفی مختلف که برای مشتری هم قابل تشخیص نیست، راحت ترین و مطمئن ترین راه انتخاب از بین برندهای مورد اعتماد و شناخته شده است که امتحان خودشون رو پس داده باشن. ما در ایفرش سعی کردیم با بررسی محصولات برندهای مختلف، بهترین هاشون رو در بخش فروشگاهی سایت معرفی و عرضه کنیم. میتونید با مراجعه به منوی سایت و انتخاب شاخه فرش ماشینی این برندها و محصولاتشون رو ببینید. البته برندهای خوب دیگه ای هم ممکنه باشن که هنوز ما اطلاعات کافی در موردشون نداشته باشیم اما در حد تجربه و بررسی های خودمون سعی کردیم تعدادی از بهترین برندهای فرش ماشینی کشور رو معرفی و ارائه کنیم. اگرچه تعداد این برندهای برتر محدود هست اما با اطمینان میتونیم بگیم بدون نگرانی از بابت کیفیت، میتونید از بین اینها بر اساس سلیقه انتخاب کنید.
  • پروین فاطمی

    پروین فاطمی 1399-04-10 پاسخ

    سلام جناب حسینی
    درحال حاضر که کشور تحریمه آیا کیفیت خاب فرش پایین نیومده؟
    چرا فرش مشهد از فرش نگین مشهد گرانتره؟
    فرش 1000شانه خریدم 4میلیونو 4صد هزار آیا قیمتش زیاد نبوده؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-04-16 پاسخ

      سلام و درود بر شما. مهمترین تاثیر تحریم ها افزایش قیمت مواد اولیه و الیاف هست و از طرفی بخاطر کاهش قدرت خرید مردم طبیعتا تولیدکننده ها به دنبال این هستن که قیمت تمام شده محصولاتشون رو تا حد ممکن پایین نگه دارن و این میتونه باعث کاهش کیفیت بشه اما بطور مطلق نمیشه گفت کیفیت ها کاهش پیدا کرده. ممکنه بعضی از تولید کننده ها کیفیت رو کاهش داده باشن اما بخشی هم با کاهش ارتفاع نخ خاب فرش و صرفه جویی در مصرف نخ سعی کردن هزینه هاشون رو کاهش بدن (فرش های نازکی که این روزها در بازار می بینید نتیجه همین اقدام هستن) و البته ناگفته نمونه که تعدادی از برندهای معتبر هم هستن که ثبات کیفیت و حفظ اعتبارشون براشون اهمیت بیشتری داشته و هنوز مثل قبل به ارائه کارهای با کیفیت میپردازن
  • بهشتی

    بهشتی 1399-04-08 پاسخ

    با عرض سلام چند سال پیش یک فرش 12 متری بافته های طلایی مشهد خریدم واستفاده نشده شما می تونید یه قیمت تقریبی برای فروش به من بدهید تراکم گره در متر 352000 440 شانه تراکم پود در متر 800 100/اکریلیک کنف خارجی پلی استر _پنبه ممنون از شما
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-04-09 پاسخ

      سلام متاسفانه اطلاع دقیقی از قیمت این فرش ندارم فقط میتونم بگم کار کاشان هست نه مشهد. با مراجعه به وبسایتهایی که فرش کاشان با مشخصات مشابه فرش شما عرضه میکنن شاید بتونید به قیمت حدودیش دست پیدا کنید.
  • علیرضا

    علیرضا 1399-04-05 پاسخ

    سلام بر شما
    لطفا فرش طرح مدرن ۱۲۰۰ یا ۱۵۰۰ شانه آکریلیک هست ست شده معرفی کنید.
    در سایت خودتون چیزی ندیدم.
    با تشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-04-09 پاسخ

      سلام و درود بر شما
      در حال حاضر بیشتر طرح های مدرن و فانتزی با تراکمهای پایین تولید میشه چراکه این طرح ها عموما طرح های ساده و خلوتی هستن و ظرافن زیادی ندارن به همین خاطر لزومی نداره که با تراکمهای بالا مثل 1500 یا 1200 شانه تولید بشن. تراکهای بالا معمولا برای طرح های پر کار و ظریف استفاده میشه و استفاده از تراکم بالا برای طرح های ساده و خلوت فقط باعث افزایش قیمت و هزینه محثول میشه بدون اینکه ضرورتی داشته باشه. نه اینکه امکان پذیر نباشه بلکه لزومی نداره. البته من دیدم طرح های مدرنی که با 1200 شانه تولید شدن اما در مورد اونها هم این مسئله صادق بود و 1200 شانه بودنشون بیشتر جنبه تبلیغی و روانی داشت.
  • محسن

    محسن 1399-03-24 پاسخ

    سلام و خسته نباشید .لطفا برندهای معروف و مطمعن را معرفی فرمایید.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-25 پاسخ

      سلام سلامت باشید. در حال حاضر تعداد قابل قبولی برند خوب و با کیفیت در کشور داریم که البته شخصا فقط با تعدادی از اونها از نزدیک آشنا هستم و محصولاتشون رو بررسی کردم که با مراجعه به شاخه "فرش های ماشینی" از قسمت منوی وبسایت میتونید با این برندها و محصولاتشون آشنا بشید.
    • عباس مرادی

      عباس مرادی 1399-03-25 پاسخ

      سلام من فرش نیاوران ۷۰۰ شانه باتراکم ۱۵۰۰ خریدم میخواستم شما راهنمایی کنید این فرش جنسش خوبه
      • سید مصطفی حسینی

        سید مصطفی حسینی 1399-03-25 پاسخ

        سلام وقت بخیر
        از نزدیک با محصولاتشون آشنا نیستم اما فرش 700 شانه معمولا با تراکم 1500 تولید نمیشه. استاندارد تولید فرش های 700 شانه با تراکم 2100 و 2550 و 3000 هست لذا احتمالا با دستگاههای تبدیلی تولید شده و این یک ضعف محسوب میشه. در مورد کیفیت نخ هم باید دید تجربه مصرف کننده ها چی میگه اما فرش های کاشان عمدتا از نخ ترک تولید میشن و از لحاظ کیفیت متوسط هستن
  • Fatemeh

    Fatemeh 1399-03-22 پاسخ

    ببخشید فرش 2000شونه ی قالی سلیمان طرح دستباف گونه چطوره؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-25 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      فرش 2000 شانه تا حالا تولید نشده، اون چیزی که قالی سلیمان تولید میکنه کلکسیون 2000 شانه "نما" هست و تراکم واقعی اون 1200 شانه است. گذشته از این مورد، قالی سلیمان برند خوب و معتبری هست و فقط توصیه میکنم از لحاظ قیمتی هم بررسی و مقایسه لازم رو انجام بدید. موفق باشید
  • اصفهانی

    اصفهانی 1399-03-22 پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    تشکر میکنم بابت اطلاعات جامع و کاملتون،فرش قالی سلیمان 12متری 700 شانه با نمره خاب12/2 داریم،و به شدت پرز و کرک میده. دو ساله داریم جارو میزنیم ولی پرزش همچنان ادامه داره،میخوایم فرش بخریم بدون پرز در عین واحد نرم باشه،دوتا بچه کوچیک داریم خودمم مشکل ریوی دارم خیلی با این فرش اذیت میشم،میشه راهنمایی کنین مشخصات فرش مطلوب با شرایط ما چیه؟و چه مارکی رو پیشنهاد میکنین!!! البته فرشی که کف پا رو هم سیاه نکنه.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-22 پاسخ

      سلام و درود بر شما. با توجه به مواردی که فرمودید احتمالا فرشی که دارید قالی سلیمان اصل نیست و بخشی از مشکلاتی که داره به همین خاطر هست. فرش های اکریلیک هیت ست معمولا مدتی (تا چند ماه، بسته به میزان جاروکشی) پرزدهی دارن و این اجتناب ناپذیر هست اما به مرور کمتر و قطع میشه. اگر مشکل ریوی دارید میتونید از فرش های پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی استفاده کنید که کلا پرزدهی ندارن و کف پا رو هم رنگی نمیکنن اما با توجه به کوتاه بودن عمر فرش های پلی استر سعی کنید دیرتر نیاز به شستشو پیدا کنن
  • Asall

    Asall 1399-03-18 پاسخ

    ببخشید، می خوام بدونم فرش 1200 شانه ی برند اردهال مشهد به نظرتون خوبه؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-22 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از نزدیک با محصولاتش آشنا نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم از تولیدکننده های شناخته شده کاشان محسوب میشه و از نخ ترک استفاده میکنه. اگر انتخابتون همین سطح کیفیت هست توصیه میکنم در مورد قیمتها و مقایسه اون با سایر برندهای کاشان بررسی کافی رو داشته باشید.
  • نرگس

    نرگس 1399-03-07 پاسخ

    من فرش فرهی خریدم مدل ابریشم گون حاشیه فرش جمع شد و تغییر کرد خیلیا مثل من بودن تماس گرفتن فرش رو بردن شستن برام اوردن جالبه میگفتن من تنها موردم اگر من تنها مورد بودم پس چرا عوض نکردن خیلی خدمات فروش تو ایران چیز بیخودی هست
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-09 پاسخ

      سلام. از اینکه تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید متشکرم. بله همونطور که فرمودید یکی از ضعف های اصلی بازار ایران خدمات پس از فروش ضعیف هست که امیدواریم هرچه سریعتر به وضعیت مطلوبی برسه. رقابت بین تولیدکنننده ها و به اشتراک گذاری تجربیات مصرف کننده ها از مواردی هستن که میتونن این مهم رو تسریع کنن
  • اورج زاده

    اورج زاده 1399-03-02 پاسخ

    سلام. میشه نظرتون درباره فرش جردن بگین لطفااا؟؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-03-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر. متاسفانه با نام برندش آشنا نیستم و فقط میتونم به موارد عمومی از قبیل بررسی جنس مواد اولیه مصرفی، وجود علامت استاندارد و مشخصات تولیدکننده بر روی شناسنامه فرش و تلاس برای پیدا کردن تجربه مصرف کننده های قبلیش اشاره کنم. در مرحله بعد هم به تناسب قیمت و کیفیت ارائه شده دقت داشته باشید
  • آشوری

    آشوری 1399-02-27 پاسخ

    با سلام
    بنده تصمیم دارم فروشگاه فروش فرش راه اندازی کنم اما نمیدانم از کدام برند استفاده کنم که مشتری پسند باشد در ضمن مساحت سالن 1100 متر در بندرعباس می باشد اگه مشاوره بدید سپاسگزارم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-02-28 پاسخ

      سلام جناب آشوری عزیز براتون آرزوی موفقیت دارم توضیحات این مورد کمی مفصل هست و به استراتژی شما در کسب و کار بستگی داره در صورت تمایل با این شماره تماس بگیرید تا خدمتتون عرض کنم. 09150523004
  • حسن

    حسن 1399-02-21 پاسخ

    سلام .ببخشید یه سوال داشتم در خصوص کیفیت فرش های عالی مقام .آیا مورد تایید شما هست یا نه ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-02-23 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از نزدیک با محصولاتشون آشنا نیستم لذا توصیه میکنم در وهله اول در مورد نخ خاب فرش بررسی کاملی داشته باشید و اگر تونستید تجربه مصرف کننده های قبلی رو به نوعی پیدا کنید قابل اطمینان تر خواهد بود
  • رمضان

    رمضان 1399-01-20 پاسخ

    باسلام
    من دوتخته فرش پاتریس ۷۰۰شانه گرفتم میخواستم بدونم مارک خوبی هستن یا پس بدم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-01-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر. تا جایی که اطلاع دارم قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکرد، اگر مواد اولیه مورد استفاده اش رو تغییر نداده باشه کیفیتش خوبه.
      بد نیست این رو اشاره کنم که بعضی از تولیدکننده ها مثل فرش قیطران قبلا از الیاف درالون آلمان استفاده میکردن اما از اواسط سال گذشته الیاف ترک رو جایگزین کردن و قيمت محصولاتشون رو کاهش دادن . این تبلیغات گمراه گننده شهر فرش که "فرش ارزان شد" هم ریشه در همین موضوع داشت
  • فریبا

    فریبا 1398-12-23 پاسخ

    سلام فرش نگین مشهد ۷۰۰ شانه و با تراکمم ۲۵۵۰ استانداره
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1399-01-05 پاسخ

      سلام. بله تراکم استاندارد و معمول فرش های 700 شانه 2550 هست که البته تعدادی طرح هم با تراکم های 2100 و 3000 تولید میشه
  • مهدی

    مهدی 1398-12-09 پاسخ

    سلام ممنون از مطالب عالیتون میشه در مورد فرشای۱۲۰۰و۱۵۰۰شانه از نظر کیفیت توضیح بدید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-12-10 پاسخ

      معمولا همه محصولات یک برند از یک نوع الیاف تهیه میشه و لذا از لحاظ کیفیت، تفاوتی بین فرش 500 شانه تا 1500 شانه نیست و فقط نمره نخ (یعنی ضخامت نخ) تغییر میکنه البته هرچی تراکم بالاتر میره بخاطر وجود گره بیشتر و فشرده تر، استحکام فرش هم بیشتر میشه و خب زیبایی و ظرافت نقشه هم افزایش پیدا میکنه اما همونطور که عرض کردم از لحاظ کیفیت نخ تفاوتی بین 1200 و 1500 شانه نیست. البته این مطلب در مورد کارخانجات بزرگ و برندهای معتبر هست نه تولیدی های کوچک و متوسط که ممکنه برای هر محصولی از مواد اولیه متفاوت استفاده کنن
  • فرزانه

    فرزانه 1398-11-27 پاسخ

    باعرض سلام خدمت آقای حسینی آیا شما اطلاعی از فرش آناکاشان دارید ۱۰۰۰شانه تراکم ۲۵۰۰دارید ممنون از مطالب بسیار مفیدتان.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-30 پاسخ

      سلام وقت بخیر، با برندش آشنا نیستم اما فرشهای 1000 شانه با تراکم 3000 تولید میشن و اگر تراکم این فرش 2500 باشه استاندارد نیست و ممکنه با دستگاههای تبدیلی تولید شده باشه. توصیه میکنم حتما به شناسنامه فرش و وجود علامت استاندارد و آدرس و مشخصات شرکت تولید کننده روی شناسنامه دقت داشته باشید. یک نکته که فکر میکنم قبلا هم در نظرات عرض کردم اینه که علامت استاندارد در فرش ماشینی برای کیفیت بافت هست و داشتن علامت استاندارد تا حد زیادی میتونه کیفیت بافت فرش رو تایید کنه اما همینجا لازمه به این نکته هم اشاره کنم که علامت استاندارد به کیفیت الیاف فرش ارتباطی نداره و اثبات کننده کیفیت الیاف فرش نیست
  • امیرخانی

    امیرخانی 1398-11-19 پاسخ

    باسلام خدمت جناب آقای حسینی ممنونم از مطالب خوبتون نظرتون را درمورد فرشهای عظیم زاده میخواستم بدونم.با تشکر.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-20 پاسخ

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهیتون. تا جایی که اطلاع دارم چند مجموعه تولیدی با نام عظیم زاده در کاشان فعال هستن یکی شون رو که تا حدودی باهاش آشنا هستم از تولیدی های نسبتا خوب کاشان محسوب میشه اما در مورد قیمتی که فروشنده عرضه میکنه دقت داشته باشید که در حد و حدود قیمت سایر فرش های کاشان باشه چون مواردی رو دیدم که فروشنده ها با قیمتهای بسیار بالاتر از قیمت واقعی محصولاتش رو عرضه میکردن
  • شميم

    شميم 1398-11-18 پاسخ

    با سلام ممنون از ارائه توضيحات خوب و كاربردي،ببخشيد يك راهنمايي ميخواستم از شما،من رفتم براي خريد فرش ،و نظر خودم فرش مشهد بود چون خيلي از فرشهاي خودم كه ٥٠٠شانه مشهد هست راضي هستم ،اما الان يك ايرادي اكثر فروشندگان بهش وارد كردن كه چون دستگاههاي فرش مشهد به روز نيست طرحهاي جديد و نو نداره ،در نتيجه مورد استقبال واقع نشده ،ميخواستم واقعا اين گفته صحت داره؟؟
    از طرفي من خودم در اينترنت جستجو كردم فرش مشهد١٥٠٠شانه هم زده بود ،ولي فروشندگان فرش ميگفتن اصلا ١٥٠٠شانه نداره فرش مشهد ؟؟؟ايا اين صحت داره يا خير؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-18 پاسخ

      سلام از نظر لطفتون متشکرم.
      این نکته ای هست متاسفانه بعضی از فروشنده ها میگن و جالب اینجاست که خود من هم این تجربه رو دارم ! زمانی براي تحقیقات بازار به فروشگاهی مراجعه کرده بودم و دقیقا همین حرفها رو به من هم گفتن!
      اما در پاسخ باید عرض کنم قطعا دستگاه هایی که کارخونه های فرش مشهد (اعم از فرش مشهد، نگین و زمرد مشهد) استفاده ميکنن از جدیدترین و بهترین دستگاه های تولید فرش در دنیاست و تولید فرشهای 1500 شانه در فرش های مشهد یکی از شواهد این مدعاست و می تونید از قسمت منوی سایت وارد شاخه فرشهای 1500 شانه بشید و این محصولات رو مشاهده کنید.
      اما اینکه چرا بعضی از فروشنده ها این حرف رو ميزنن عمدتا این هست که خودشون محصولات دیگه ای رو عرضه میکنن که فروش اونها سود بیشتری براشون داره. توضیح بیشتر اينکه: برندهاي معتبری مثل فرش مشهد دارای قیمتهای مصوب و مشخص در سراسر کشور هستن و فروشنده به سختی میتونه اونها رو گرونتر از قیمت واقعی عرضه کنه اما فروش محصولات ناشناخته و کم کيفيتي که قیمت مشخصی ندارن و فروشنده میتونه هر قیمتی که خواست روشون بذاره سود بیشتری براشون داره به همین خاطر هست که شما محصولات فرشهای مشهد رو در فروشگاههايي مثل شهر فرش و آقای فرش و .... نمی بینید.
  • نیما

    نیما 1398-11-15 پاسخ

    باسلام می خواستم قیمت فرش نگین مشهد 1000شانه با تراکم 3000 سورمه ای را بدونم اگه می شود راهنمایی فرمائید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-17 پاسخ

      سلام وقت بخیر. از قسمت منوی سایت میتونید فرش نگین مشهد رو انتخاب کنید و قیمت تمام محصولاتش رو مشاهده بفرمایید. در صورت لزوم میتونید با دفتر هم تماس بگیرید. 05133128218
  •  کامبیز از لرستان

    کامبیز از لرستان 1398-11-12 پاسخ

    با سلام خدمت اقا سید عزیز،بنده میخواهم ۴تخته فرش ۹متری با میانگین قیمتی ۳.۵ تا۴میلیون تومان بخرم ،خواهشمندم از نظر کیفیت وبرند اینجانب را راهنمایی فرمایید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-12 پاسخ

      سلام وقت بخیر آقا کامبیز عزیز. با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتید میتونید بدون محدودیت هر کدوم از محصولات 1200 شانه (یا پایینتر) بهترین برندهای موجود در کشور رو انتخاب کنید. از محصولات 1500 شانه برندهای ضعیف تر هم میتونید انتخاب کنید که به انتخاب شما بستگی داره. پیشنهاد میکنم از قسمت فروشگاهی سایت قیمت محصولات مختلف رو مشاهده و مقایسه کنید تا بهتر بتونید انتخاب کنید. در صورت لزوم میتونید با همکارای بخش فروشگاه هم تماس بگیرید تا به سوالاتتون پاسخ بدن. اگر نیاز بود بنده هم در خدمتتون خواهم بود.
  • یاسمن

    یاسمن 1398-11-06 پاسخ

    سلام . میشه بهترین برند برای فرش کودک رو معرفی کنید؟
    هیچ تجربه ای در این زمینه ندارم
  • جواد

    جواد 1398-11-04 پاسخ

    سلام در مورد فرش الماس کویر کرمان از لحاظ کیفیت نظر شما چیه
  • مقدم

    مقدم 1398-11-02 پاسخ

    سلام وخسته نباشید و ممنون از وب سایت بسیار عالیتون
    تفاوت فرش طرح ابریشم و فرش 1500 شانه در چیست ؟ آیا فرش طرح ابریشم لزوما می بایست 1500 شانه باشد تا نزدیک به فرش ابریشمی باشد ؟
    تشکر از شما
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-11-02 پاسخ

      سلام و ممنون از نظر لطفتون
      فرش طرح ابریشم عموما به فرش هایی گفته میشه که جنس نخ خاب اونها از پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی تولید شده باشه، چراکه پلی استر شبیه ابریشم طبیعی حالت سایه روشن پیدا میکنه، حالا این فرش میتونه 700 شانه یا 1200 شانه یا حتی 1500 شانه باشه.
      البته با توجه به اینکه فرش های دستباف ابریشم طبیعی (که بیشتر جنبه تزئینی دارن و نه کاربردی) بسیار نازک هستن و به راحتی تا میشن، فرش های 1500 شانه در عمل بیشترین شباهت رو به فرش های ابریشمی طبیعی پیدا میکنن چرا که نازکتر از بقیه فرش های ماشینی هستن و ظرافت بیشتری هم دارن
  • زمانی

    زمانی 1398-10-10 پاسخ

    سلام
    من از دنیای فرش تعداد 2 تخته فرش 12 متری و یک تخته 9 متری با نام برلیان تبریز و یک تخته فرش 6 متری عالی مقام تهیه کردم. فرش های برلیان 1200 شانه و عالی مقام 700 شانه است. دیشب که تو اینترنت جستجو میکردم خیلی نگران شدم چون یه جا خوندم دوام 1200 کمه و همچنین نگران برند و کیفیتش شدم پول زیادی پرداخت کردم. روی برچسب فرش زده برلیان و بافت پشت فرش زده کلکسیون تبریز...
    میشه راهنماییم کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-10-14 پاسخ

      سلام وقت بخیر، بطور کلی از لحاظ دوام، فرش های 1200 شانه هیچ مشکلی ندارن در واقع مهم جنس نخ خاب فرش هست که اگر با کیفیت باشه فرش هر تراکمی که داشته باشه دوام و طول عمر بالایی خواهد داشت. تاثیر تراکم فرش در دوام اون چندان چشمگیر نیست اگرچه هرچی تراکم فرش بالاتر بره استحکام فرش بیشتر هم میشه.
      برندی هم که فرمودید (برلیان تبریز) از نزدیک نمیشناسم اما فکر میکنم در کاشان تولید میشه و لازم هست دقت داشته باشید که روی شناسنامه فرش مشخصات کامل و آدرس تولید کننده و علامت استاندارد وجود داشته باشه. در نهایت امیدوارم به قیمت منصفانه ای براتون محاسبه کرده باشن
  • معصومه

    معصومه 1398-10-04 پاسخ

    وقتتون بخیر مطالبتون عالی و کامل بود
    تشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-10-04 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر خوشحالم که مورد استفاده واقع شده موفق باشید
  • مریم

    مریم 1398-09-24 پاسخ

    ممنون از پاسخگویی شما
    شرکت نگین بافت سلیمان فرشهاش خوبه؟مورد تاییدن....شهرک صنعتی امیرکبیر هستن
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-09-29 پاسخ

      سلام وقت بخیر، با برند و محصولاتش آشنا نیستم اما اگر میخواید فرشی که تهیه میکنید با کیفیت باشه و ریسک هم نکنید توصیه میکنم از برندهای شناخته شده و معبر انتخاب کنید، اگر هم همین محصول رو خواستید انتخاب کنید دقت کنید حداقل علامت استاندارد داشته باشه و قیمتش هم در حد و اندازه های بقیه فرش های کاشان باشه
  • مریم

    مریم 1398-09-23 پاسخ

    سلام ممنون از سایت خوب و توضیحات مفیدتون
    من میخوام فرش بخرم و فرش ۱۲۰۰شانه گل برجسته قالی سلیمان رو پسندیدم...میخواستم بدونم
    ۱_برجستگی گلها ممکنه به مرور زمان از بین بره؟
    ۲_آیا فرشهای گل برجسته سایه روشن میشن؟
    ۳_آیا نظافت و جاروکشی فرشهای گل برجسته سخته؟
    ۴_درسته که میگن عمر فرشهای ۱۲۰۰شانه از ۷۰۰ شانه کمتره؟
    ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید....با سپاس فراوان
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-09-23 پاسخ

      سلام خواهش میکنم.
      1- برجستگی های فرش در طول زمان از بین نمیرن
      2- اگر از ابتدا سایه روشن نباشن و کیفیت فرش هم خوب باشه در طول زمان هم تغییری نمیکنه
      3- اگر کیفیت فرش خوب باشه و پس از مدتی سفت و زبر نشه برای جاروکشی (با جارو برقی) مشکلی نخواهید داشت اما در هر صورت فرش های غیر برجسته از این لحاظ راحت تر هستن
      4- خیر، عمر فرش های 1200 شانه بالاتر هست چون در این فرش ها تراکم گره ها بیشتر و فشرده تر هستن
  • عیانی

    عیانی 1398-09-17 پاسخ

    سلام خسته نباشین من یک فرش شونر المان ۱۲۰۰تراکم برای فروش گذاشتم میشه راهناییم کنید چند قیمت بگذارم ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-09-23 پاسخ

      سلام متشکرم. متاسفانه در زمینه قیمت گذاری فرش دست دوم تخصصی ندارم.
  • s o

    s o 1398-09-12 پاسخ

    ممنون از نوشته خوبتون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-09-14 پاسخ

      خواهش میکنم. امیدوارم مفید واقع شده باشه
  • حجازی

    حجازی 1398-09-10 پاسخ

    سلام. ممنون بابت مقاله مفیدتون. من میخواستم فرش بخرم این مطالب رو که خوندم به انتخابم کمک خوبی میکنه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-09-10 پاسخ

      سلام وقت بخیر، از اظهار نظرتون متشکرم، امیدوارم مفید واقع بشه. موفق باشید
  • فاطمه

    فاطمه 1398-08-24 پاسخ

    سلام وقت بخیرمیخوام فرش الماس کویرنقش کرمان ۵۰۰شانه تراکم ۱۵۰۰بگیرم چطورمتوجه بشم بعدازمدتی زبروسفت نشه شمادرمورداین فرش راهنماییم کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-08-26 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. سفت و زبر شدن فرش با کیفیت نخ خاب فرش ارتباط مستقیم داره یعنی اگر کیفیت نخ خاب مناسب نباشه مدتی بعد از استفاده یا بعد از اولین شستشو این اتفاق براش میفته. عملا از ظاهر فرش قابل تشخیص نیست و تنها راهش اینه که یا خودتون تجربه کنید یا از تجربه مصرف کننده های قبلی اون محصول مطلع بشید. با توجه به اینکه تعداد تولید کننده ها بسیار زیاد هست و اطلاع از تجربه مصرف کننده ها ممکنه عملا امکام پذیر نباشه من توصیه میکنم تا حد مقدور از برندهای معتبر و شناخته شده انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تبلیغات تلویزیونی یا اینستاگرامی و مشهور بودن لزوما به معنای با کیفیت بودن نیست. تا جایی که میتونید با اطرافیان هم مشورت کنید و از تجربه اونها هم استفاده کنید و ببینید چه فرشی داشتن و بعد حداقل دو تا سه سال استفاده کردن و حداقل یکبار شستشوی فرششون، از برندی که انتخاب کردن راضی هستن یا خیر
      داشتن شناسنامه، علامت استاندارد، آدرس و نام و نشانی دقیق تولیدکننده هم حداقل چیزهایی هستن که باید وجود داشته باشن اما همونطور که عرض کردم برای اثبات کیفیت فرش کافی نیستن
  • حسین

    حسین 1398-08-04 پاسخ

    سلام وقت شما بخیر. دو تا قالین 12 متری میاخم بگیرم از تهران اما واقعا نمیدونم که از کدوم برند و با چه خصوصیاتی بخرم. میشه در این زمینه کمک کنید. پیشاپیش از لطف شما سپاسگذارم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-08-06 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر در حد تجربه و آگاهی خودم میتونم به برندهایی مثل فرش مشهد، فرش نگین مشهد، فرش قیطران، زمرد مشهد، قالی سلیمان و آرا مشهد اشاره کنم که از کیفیت مطلوبی برخوردارن. احتمالا برندهای دیگه ای هم هستن که کیفیت بدی ندارن اما تا از تجربه مصرف کننده هاشون اطلاع پیدا نکنید نمیشه مطمئن بشید. نکته دیگه هم اینکه گاهی ممکنه کیفیت برندی خوب باشه اما در مقایسه با دیگر برندهای با کیفیت قیمت بالایی داشته باشه که منصفانه نباشه پس بین خوب ها هم حتما قیمتها رو مقایسه کنید.
  • منصور ابراهیمی

    منصور ابراهیمی 1398-07-30 پاسخ

    فرش ۷۰۰ شونه مدل پانیذ و مدل گیسو رو انتخاب کردیم چه مشخصاتی باید داشته باشه که ما اون رو بخریم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-07-30 پاسخ

      سلام . بطور کلی در مقاله و سوالات قبلی به مشخصه هایی که یک فرش با کیفیت باید داشته باشه اشاره کردم که مهمترینش جنس نخ خاب و کیفیتش هست اما بد نیست این رو اضافه کنم که در حال حاضر اکثر طرح های پر فروش بازار توسط تعداد زیادی از برندها و کارخونه ها و با سطوح کیفی مختلف تولید میشه و این باعث میشه بتونید بر اساس بودجه ای که دارید و میزان اهمیتی که برای کیفیت و طول عمر فرش قائل هستید انتخاب راحت تری داشته باشید.
  • رضا آذرآباد

    رضا آذرآباد 1398-07-20 پاسخ

    سلام من می‌خواد فرش دیبابخرم به نظر شما خوبه یا نه می‌خوام ببینم در موقع راه رفتن زیر پا جمع میشه یا نه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-07-30 پاسخ

      سلام وقت بخیر. با برند و محصولاتش از نزدیک آشنا نیستم و اخیرا بخاطر تبلیغات تلویزیونی کمی شناخته شده اما تجربه مصرف کنندگانش رو هنوز در جایی ندیدم فعلا در مورد کیفیتش باید به همون شاخصهای عمومی مثل جنس نخ خاب دقت کنید و البته قیمتش رو هم در مقایسه با سایر برندها مورد توجه قرار بدید
  • ریحانه پی ام

    ریحانه پی ام 1398-06-25 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر.من واسه جهیزیه دنبال فرش هستم. یک طرح رو هم از برند شونهر دیدم هم از برند بهشتی تبریز. کدومش با کیفیت تر هست؟
    ممنون از پاسختون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-06-27 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. من شونهر رو بیشتر توصیه میکنم
  • سعید

    سعید 1398-04-10 پاسخ

    جناب مهندس حسینی
    با سلام و تجدید احترام و با تشکر بی حد بابت اطلاعات مفیدی که در اختیارمان قرار دادید ، پیرو سوالی که از محضرتان داشتم ، امروز به فروشگاههای مختلفی مراجعه نمودیم اعم از مهد فرش ، آقای فرش ، شهر فرش و فروشگاههای فرش در میدان هفت تیر و خیابان مولوی .
    یک سوال ساده به چالشی بزرگ تبدیل شد و متاسفانه کسی نتوانست پاسخگو باشد .
    فرشهای ۱۵۰۰ شانه با تراکم طولی ۴۵۰۰ میبایست ۳میلیون و ۳۷۵ هزار گره در هر متر مربع داشته باشند . ولی در شناسنامه فرشهای بررسی شده ۲میلیون و ۲۵۰ هزار گره در هر متر مربع درج شده .
    تولیدات شرکتهای مختلف را صرفاً از این حیث بررسی کردیم و همگی به همین صورت بودند . ایراد کار کجاست؟ همین موضوع باعث شد خریدمان را به بعد از مشاوره با شما موکول نماییم . با سپاس فراوان .
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-04-13 پاسخ

      سلام خواهش میکنم
      برای محاسبه تعداد گره در متر مربع، باید عدد مربوط به تراکم رو تقسیم بر 3 کنید و بعد در عدد مربوط به شانه ضرب کنید. بر این اساس تعداد گره در متر مربع برای فرش های 1500 شانه عدد 2250000 میشه. ظاهرا شما عدد تراکم رو بر 2 تقسیم و بعد در شانه ضرب کردید.
  • سعید

    سعید 1398-04-09 پاسخ

    سپاسگزارم
  • سعید

    سعید 1398-04-09 پاسخ

    سلام
    فرش ۱۵۰۰ شانه مدل گلسا تولیدی فرش مینیاتور را پسندیدیم ، نیازمند نظر کارشناسی شما هستیم . باسپاس .
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-04-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر، با برندش آشنا نیستم لذا فقط میتونم بگم موارد کلی مثل جنس نخ خاب و اینکه اگر اکریلیک هست کجایی هست رو مورد بررسی قرار بدید، اگر بتونید به نحوی تجربه مصرف کننده های قبلی رو هم بدست بیارید عالی میشه. از لحاظ طرح هم طبیعتا سلیقه ای هست و مواردی مثل تناسب با دکوراسیون و روانشناسی رنگ ها مطرح هست که معمولا خانم ها در این زمینه تخصص کافی رو دارن اما میتونید مقاله "بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون کدام است؟" رو هم یک نگاهی بندازید. گذشته از این دقت کنید که قیمتش هم با توجه به جنس نخ مناسب باشه، برای اطلاع از متوسط قیمتها میتونید سری به شاخه محصولات 1500 شانه روی سایت بزنید. موفق باشید
  • سعید هاشمی

    سعید هاشمی 1398-04-07 پاسخ

    سلام جناب حسینی
    من جهت واردات و فروش فرش در خارج از کشور ( اروپا ) قصد راه اندازی فروشگاه فرش ماشینی دارم. لطفا راهنمایی می فرمایید که بهترین برند از نظر کیفیت مواد و طرح و سیستم صادرات و موارد تخصصی که جنابعالی اطلاع دارید، کدام شرکت تولید فرش ماشینی هست.؟ سپاسگزارم از راهنمایی های مفید شما. هاشمی
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-04-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر، ابتدا باید سطح فعالیت و استراتژی ورود به بازارتون رو مشخص کنید تا دقیقتر بتونم راهنمایی کنم، از اون جایی که توضیح و تایپ این موارد زمان بر و مشکل هست اگر تمایل داشتید با من تماس بگیرید تا توضیحات لازم رو خدمتتون عرض کنم. آیدی تلگرام من در انتهای مقاله هست
  • مرتضی محمدی

    مرتضی محمدی 1398-04-04 پاسخ

    سلام. شما چهار نوع فرش رو ذکر کردید
    اگر ممکنه از لحاظ قیمت هم هر چهار نوع رو طبقه بندی کنید.
    که از گرانترین تا ارزانترین.
    با تشکر از مهندس حسینی
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-04-07 پاسخ

      سلام عرض وقت بخیر و تشکر از همراهيتون
      از لحاظ قیمت، فرشهای ماشینی پشمی قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارن اما عمدتا تراکمشون پایین هست و معمولا با تراکم 500 شانه تولید میشن. بعد از اینها فرشهای اکریلیک قرار دارن که البته تراکم های 1500 شانه که جدیدتر هستن قيمتشون با همون فرشهای پشمی ماشینی برابری میکنه. بعد از فرشهای اکریلیک، فرشهای پلی استر هستن که معمولا قیمت پایین تری نسبت به اکریلیک ها دارن که دلاليلش رو در متن مقاله حتما خونديد. و در نهایت پائینتر از همه فرشهای bcf قرار دارن که از قیمتهای به مراتب پایین تری برخوردارند
  • مهدی

    مهدی 1398-04-01 پاسخ

    سلام وقت بخیر. خیلی ممنون از توضیحاتتون.
    ببخشید من از طرح های فرش شونهر خوشم اومد. می خواستم بدونم برند خوبی هست؟؟؟ لطفا زودتر جواب بدید.ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-04-02 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر
      در حد آشنایی که دارم بله از برندهای معتبر و با کیفیت کشور هست
  • محمدحسین

    محمدحسین 1398-03-11 پاسخ

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما اینجانب تقریبا حدود ۱۵ سال در زمینه فرش وموکت هستم وساکن یزد باتشکر از شما خواستم بگم واقعا تمام حرفای شما درست و با منطق بوده واینجانب تجربه خودم رو بااین برندها که گفته شدن شاهد بودم بازم ممنون از اینکه به مردم حقیقت رو میگید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-03-15 پاسخ

      خواهش ميكنم، منم از اينكه تجربه تون رو با ما در ميون گذاشتید متشکرم
  • تارا

    تارا 1398-03-10 پاسخ

    با سلام
    ميشه نظرتون رو در مورد فرش ديبا و تنوع رنگي كه به كار برده و از همه مهمتر جنس اليافش بگيد؟
    و با توجه به اينكه اين فرش لطافت و نازكي خاصي داره آيا بعد از پهن كردن موقع راه رفتن فرش جمع ميشه؟؟؟

    ايا اطلاعي از نظرات مصرف كننده ها داريد؟؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-03-10 پاسخ

      سلام وقت بخیر، از نزدیک با محصولاتش آشنا نیستم اما چند نکته رو عرض میکنم. با تحقیق اجمالی که داشتم اینطور متوجه شدم که بیشتر محصولاتش از الیاف پلی استر (ابریشم مصنوعی) تولید میشه و نکته خاصی در مورد متفاوت بودن نوع پلی استر یا مواد اولیه مصرفیش نکته خاصی ندیدم. در مورد تعداد رنگ هم بیشترین تعداد رنگی که دستگاه های فرش ماشینی میتونن داشته باشن 10 هست و اگر جایی تولید کننده ای میگه تعداد رنگ بیشتری در فرش بکار رفته یا غیر واقعی هست یا اینکه در حال بافت بعضی رنگها رو جابجا کردن تا تعداد رنگها افرایش پیدا کنه که این کار، کار استانداردی نیست لذا شما هیچکدوم از برندهای معتبر رو نمیبینید که محصولی بیشتر از 8 رنگ و 10 رنگ داشته باشن. باز هم بطوز خاص در مورد فرش دیبا باید دید روی شناسنامه فرش چه تعداد رنگی قید شده.
      لطافت و نازکی هم مشخصه تمام فرش های با تراکم 1000 شانه و بالاتر هست که اخیرا بعضی از تولید کننده ها بخاطر صرفه جویی در مصرف نخ گاهی با ارتفاع نخ خاب کمتر از حد معمول هم تولید میکنن که البته این موضوع باعث جمع شدن فرش نمیشه
      با توجه به اینکه فرش دیبا هنوز برند چندان شناخته شده ای نیست و به تازگی تبلیغات تلویزیونیش شروع شده اطلاع دقیقی از نظر مصرف کننده ها ندارم.
  • امیررضا

    امیررضا 1398-03-04 پاسخ

    سلام فرش صددرصد هیت ست همون صددرصداکرلیک هست یانه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-03-05 پاسخ

      سلام. خیر اینها دو مفهوم متفاوت هستن. بطور خلاصه هیت ست به فرایندی گفته میشه که روی الیاف اکریلیک انجام میشه تا پرزدهی اون رو به حداقل برسونه اما منظور از صد درصد اکریلیک بودن فرش، خلوص الیاف اکریلیک اون و مخلوط نبودنش با الیاف پلی استر و bcf و ... هست. ممکنه فرشی 100 درصد اکریلیک باشه اما هیت ست نباشه
  • مینا

    مینا 1398-02-13 پاسخ

    سلام،ببخشید من میخواستم فرش۹متری یلدای کویر کاشان ۱۲۰۰شانه تراکم۳۶۰۰ بگیرم میخواستم نظر شما در مورد این برند و تراکم بدونم چون شنیدم تراکم بالا دوام کمتری داره و به مرور حس موکت رو به انسان میده آیا درسته؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-02-16 پاسخ

      در مورد برند هنوز اطلاعات کافی ندارم اما در مورد تراکم، هرچی تراکم فرش بالاتر میره استحکام و دوام فرش هم بیشتر میشه و البته ارتفاع نخ خاب یا به عبارتی همون قطر فرش کمتر میشه اما مثل موکت نمیشه مگر اینکه کیفت نخ خاب پایین باشه و بعد از مدتی دچار کوبیدگی بشه و سفت بشه شبیه موکت
  • معصومه

    معصومه 1398-02-08 پاسخ

    سلام
    واقعا ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گذاشتید . ولی یک سوال ، آیا برای شناخت جنس فرش به لیبل و برچسبی که پشت فرش قرار دارد . مبنی بر جنس . و تعداد شانه و ... میتوان اعتماد و اکتفا کرد یا خیر ؟؟
    با تشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-02-12 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      علی القاعده باید مطابق با واقعیت باشه اما روشی هم برای راستی آزمایی وجود نداره و متاسفانه مواردی هم وجود داره که مطابق با واقعیت نیست البته معمولا در برندهای شناخته شده و معتبر، درست و صحیح هست (اون هم بر اساس تجربه مصرف کننده ها) اما در برندهای فیک و تقلبی احتمال غیر صحیح بودن وجود داره
  • رضا

    رضا 1398-01-25 پاسخ

    سلام . مقالتون و خیلی از نظرات سایت رو خوندم. خیلی عالی وخیلی ممنون از وقتی که برای مردم میزارید که اطلاعاتشون بالا بره تا خرید خوبی داشته باشن.
    نظرتون در مورد فرش شونهر چیه؟
    و اینکه وقتی در آشنایان این برند رو خریداری نکردن چطور میشه متوجه شد که اکریلیک استفاده شده در فرش خارج از موضوع درصد استفاده شده کیفیت مناسبی هم داشته باشه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-28 پاسخ

      سلام خواهش میکنم امیدوارم مورد استفاده مردم واقع بشه
      فرش شونهر هم از برندهای با کیفیتی هست که من میشناسم
      همونطور که قبلا هم اشاره کردم کیفیت مواد اولیه مصرفی بویژه اکریلیک، چیزی هست که فقط گذشت زمان میتونه اثباتش کنه و به همین خاطر روی تجربه مصرف کننده خیلی تاکید میشه. حق با شماست و ممکنه در خیلی از موارد در اطرافیان کسی رو نداشته باشیم که تجربه استفاده از محصولات یک برند رو داشته باشه و این کار رو مشکل میکنه. همین باعث شده که ما هم سعی کنیم برندهای مشهوری که تجربه شده هستند رو بیشتر توصیه کنیم. البته با رشد اینترنت در کشور میشه امیدوار بود در آینده سایتهایی بوجود بیان که کارشون همین اشتراک گذاری تجربیات مصرف کننده ها از کالاهای مختلف باشه مثل سایتهای خارجی که در این زمینه وجود داره. البته فرهنگ ما هم خیلی مهم هست و اینکه روحیه اشتراک گذاری تجربه هامون رو در خودمون تقویت کنیم، چیزی که به نظر میرسه الان هنوز بین ما جا نیفتاده. به عنوان مثال ما سعی کردیم روی سایتمون همین کار رو انجام بدیم اما هنوز استقبال چندانی نشده (البته شایدم نحوه اجرای ما مناسب نبوده)
      در نهایت به عنوان راهکار عملی در حال حاضر میتونم انجمن ها و سایتهایی مثل سایت نو عروس و نی نی سایت رو پیشنها بدم که میتونید اونجا هم بپرسید شاید باشن کسانی که از محصول مورد نظر شما استفاده کرده باشن
  • زهرا

    زهرا 1398-01-21 پاسخ

    ممنون از پاسخگوییتون من به اتحادیه فرش ماشینی هم زنگ زدم و اونها هم جواب شمارو دادن و گفتن البته فرش بهشتی هم فرش خوبی هست و نخ قابل اثبات نیست ولی امکان پس گرفتن پول وجود نداره چون قرارداد بسته شده بازم حیف که این سایت رو زودتر ندیدم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-21 پاسخ

      خواهش میکنم
      در نهایت، توصیه ای که میتونم بکنم اینه که نکات مربوط به نگهداری از فرش رو به خوبی رعایت کنید تا طول عمر فرشتون بیشتر بشه، مواردی از قبیل عدم قرار گرفتن فرش در معرض نور مستقیم خورشید، پیشگیری از قرار گرفتن فرش در معرض رطوبت برای مدت طولانی و حفظ تمیزی فرش در حد ممکن تا دیرتر نیاز به شستشو پیدا کنه. موفق باشید
  • زهرا

    زهرا 1398-01-18 پاسخ

    سلام من فرش بهشتی تبریز خریدم بعد این پستها رو خوندم اونا بهم گفتن نخش المانه و حتی مدرک نخ المان رو رو دیوار مغازه زده بودن یعنی دروغ گفتن از اونجایی که من فرش رو هنوز تحویل نگرفتم میتونم به اتحادیه فرش ماشینی بخاطر دروغش شکایت کنم؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-20 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      روی دیوار زدن که ملاک نیست باید روی شناسنامه فرش رو چک کنید. گذشته از این هم واقعا روش خاصی برای مشخص کردن راست یا دروغ بودن گفته هاشون وجود نداره فقط تجربه مصرف کننده و پایداری کیفیت محصول در طول زمان میتونه این رو ثابت کنه
  • زهرا

    زهرا 1398-01-15 پاسخ

    سلام فرش اسپادانا فرش خوبی است؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-19 پاسخ

      سلام از نزدیک با برندش آشنا نیستم اما موارد کلی که قبلا عرض کردم و در مورد تمام برندها صادق هست رو در نظر بگیرید
  • محمد

    محمد 1398-01-07 پاسخ

    باسلام من یک فرش 12 متری خریدم 700 شانه ولی اصلا خاب نداره میخواستم ببینم سرم کلاه رفته
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-15 پاسخ

      سلام وقا بخیر
      ارتفاع نخ خاب به تنهایی نمیتونه نشون دهنده کیفیت یا عدم کیفیت باشه، مهم جنس نخ خاب هست که باید بهش دقت کنید. ارتفاع نخ خاب در فرش های 700 شانه حدود 10 میلیمتر هست که البته ممکنه تولید کننده ای برای صرفه جویی در مصرف نخ و کاهش هزینه هاش ارتفاع نخ خاب رو کمتر بگیره لذا اگر ارتفاع نخ خاب و یا به عبارتی نرمتر بودن فرش در زیر پا براتون مهم هست باید زمان خرید به این نکته دقت داشته باشید.
  • کوثر

    کوثر 1398-01-03 پاسخ

    سلام آقای حسینی بزرگوار
    من ی فرش گرفتم
    پشت فرش یه حالتی داره انگار وصله شده باشه نمیدونم ایراد محسوب میشه یا نه
    میتونم عکسشم بفرستم .
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1398-01-04 پاسخ

      سلام وقت بخیر، بله تصویرش رو ارسال کنید تا دقیقتر بشه اظهار نظر کرد
  • مجید مودتی

    مجید مودتی 1397-12-24 پاسخ

    سلام و خسته نباشید... بفرمایید که آیا برند « مشهد اردهال» که از تولیدات کاشان هست فرش استاندارد به حساب میاد یا خیر؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-25 پاسخ

      سلام متشکرم سلامت باشید.
      اگر چیزی که به عنوان "علامت استاندارد ایران" میشناسیم منظورتون باشه که حداقل چیزی هست که برای اطمینان از محصول باید روی شناسنامه فرش وجود داشته باشه و فکر میکنم مشهد اردهال هم این رو داشته باشه (جهت اطمینان میتونید روی شناسنامه فرش رو بررسی کنید). اما اگر کیفیت و دوامش مد نظرتونه باید ببینید جنس نخ خاب فرش چی هست. پلی استر یا ابریشم مصنوعی عمر کوتاهی داره و اکریلیک هم اگر از نوع با کیفیتش نباشه زود لطافت و نرمی خودش رو از دست میده پس به جنس نخ خاب دقت کنید. شخصا از نزدیک تجربه استفاده از محصولاتش رو نداشتم اما فکر میکنم بتونید با جستجو در اینترنت یا انجمنهایی مثل سایت نی نی سایت یا نو عروس و یا سایتهای مشابه اطلاعاتی در مورد تجربه مصرف کننده ها بدست بیارید.
  • امیر

    امیر 1397-12-23 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر آقای حسینی سئوالی از شما داشتم من قصد خرید سه تخت فرش 9 متری دارم که دوام فرش بسیار برای من مهمه و رنج قیمتی 1.5 تا 2 تومن برای هر تخته میتونم هزینه کنم به نظر شما از چه برندی خرید کنم و چه ویژگی از فرش باید برای من مهم باشه تا هنگام خرید فرش گول نخورم ممنون از مساعدت شما
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-25 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر
      با توجه به بودجه ای که پیش بینی کردید میتونید از فرش های 500 شانه و 700 شانه انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که در برندهای معتبر، کیفیت نخ فرش های 500 شانه تا 1500 شانه تفاوتی ندارن و تنها فرقشون ظرافت بیشتر نخ و در نتیجه ریزبافتی بیشتر طرح و نقشه در تراکم های بالاست. پس اگر نخ خاب فرش، اکریلیک با کیفیت باشه دیگه جای نگرانی بابت کیفیت فرش نداشته باشید. با توجه به تنوع بالای طرح های 700 و 500 شانه در برندهای مختلف، برای انتخاب یک نقشه زیبا دستتون باز هست. میتونید از قسمت فرش های ماشینی روی سایت، محصولات معتبر ترین برندهای فرش ماشینی کشور رو مشاهده کنید.
  • باقری

    باقری 1397-12-20 پاسخ

    سلام جناب آقای حسینی
    خسته نباشید عرض میکنم خدمت شما و سایر همکاران زحمت کشتان...
    یک سوال کلیدی دارم از خدمتتان، از کجا بفهمیم نخ اسفاده شده در فرش 1200 شانه صددرصد از نخ های اکریلیک بایر آلمان است؟
    البته بدون در نظر گرفتن شناسنامه فرش و گفته های فروشنده....
    منظورم اینه که، آیا شیوه و یا روشی است که خودمان بفهمیم که نخ استفاده شده در فرش 100 درصد اکریلیک و بایر آلمان است؟
    بی نهایت متشکرم...
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-21 پاسخ

      سلام متشکرم، سلامت باشید
      در پاسخ به سوالتون باید عرض کنم که راه خاصی وجود نداره و فقط تجربه مصرف کننده ها در طی چند سال میتونه کیفیت محصول رو نشون بده. البته معمولا شرکت هایی که از نخ اکریلیک درالون (بایر) آلمان استفاده میکنن روی سایت خودشون و همچنین روی شناسنامه فرش (با درج علامت تجاری شرکت درالون) این رو اعلام میکنن اما فرش های بی نام و نشون و بی کیفیت زیادی رو هم میتونید پیدا کنید که این علامت رو هم روی شناسنامه شون درج میکنن! به همین خاطر هست که مطمئن ترین راه انتخاب برندهایی هست که صداقت گفتارشون رو تجربه مصرف کننده ها اثبات کرده باشه
  • عسگری

    عسگری 1397-12-19 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر.مطالب سایت بسیارعالی بود.من به تازگی فرش خریدم ای کاش زودتر سایت شما رو دیده بودم وبهتر میتونستم انتخاب کنم. به تازگی فرش قیطران 1500 شانه طرح سروناز گل برجسته گرفتیم و موقعی که پهن کردیم از دور به نظر میاد روی فرش آرد پاشیده شده فقط از نزدیک خوبه. تماس هم گرفتیم قبول نکردن تعویض کنن. به نظرتون کلا قیطران فرش خوبیه؟ همه ی گل برجسته ها این مشکل رو داره؟ هیچ کجا برای این مورد تعویض نمی کنن؟ ممنون میشم اگر زودتر راهنماییم کنید.
    موفق باشید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-20 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر، بطور کلی فرش قیطران از لحاظ کیفیت فرش خوبی هست اما موردی که میفرمایید بیشتر به طراحی و رنگبندی فرش مربوط میشه و معمولا در جهت خاب فرش و برعکسش اینطور دیده میشه و بیشتر در رنگهایی مثل نسکافه ای یا آبی مشاهده میشه و از مواردی هست که باید قبل از خرید بهش دقت میکردید. در مورد تعویض هم به فروشنده بستگی داره و میتونید باهاشون صحبت کنید تا در صورت امکان این کار رو براتون انجام بدن که البته معمولا هم این کار رو نمیکنن
  • مرجان

    مرجان 1397-12-16 پاسخ

    سلام من ۲ تخته فرش قالی سلیمان گرفتم ۱۰۰۰ شانه و نخ خاب ۱۰۰درصد اکرولیک خواستم بدونم آیا فرش خوبی است؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-17 پاسخ

      سلام وقت بخیر، بله اگر اصل باشه فرش بسیار خوبی هست
  • حسنی

    حسنی 1397-12-10 پاسخ

    سلام خسته نباشید . من ۶ روز پیش از شهر فرش یک جفت ۹متری ۷۰۰ شانه پردیسان خریدم .میخواستم ببینم ایا فرش خوبی هست یا نه ؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-11 پاسخ

      سلام متشکرم، سلامت باشید، از نزدیک شناختی ندارم ولی باید بررسی کنید جنس نخ خاب فرش که مهمترین فاکتور در کیفیت هست چیه. و مورد دیگه ای که هم که البته باید قبل از خرید بهش دقت میکردید بحث قیمتش هست چون معمولا در شهر فرش قیمت ها بالاتر از قیمت واقعی هستن
  • فردین

    فردین 1397-12-10 پاسخ

    سلام. ممنون از مطالبتون.
    ببخشید شرکت فرش شادنقش مشهد معتبر هست؟ من میخوام طرح فرشته فیلی رو بگیرم ولی شهر ما 6 متری رو در حال حاضر میدن 2میلیون و 400
    همین طرح رو گوگل کردم در چند تا سایت قیمت رو 1500 زدن!
    فروشنده میگه این فرش نخش بامبو هست به همین علت گرانه! ولی شرکت های دیگه لابد نخشون چیز دیگه ایه.
    میشه راهنمایی کنید؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-11 پاسخ

      این شرکت هم از تولیدی های کاشان هست و نه مشهد و با همون سطح کیفی فرش های کاشان اما از لحاظ قیمت گمان میکنم تو شهرتون گرون قیمت دادن. برای اطمینان از اینکه بامبو هست یا نه باید شناسنامه فرش رو بررسی کنید اگر روی شناسنامه فرش هم جنس نخ خاب رو زده بود بامبو اون وقت با فرض صدق گفتار تولیدکننده میشه گفت قیمتش درسته اما دقت کنید بامبو با "طرح بامبو" متفاوت هست. بامبو الیاف طبیعیه اما طرح بامبو در واقع همون پلی استر هست که فقط شبیه بامبو تولید میشه
  • مینا حسینی

    مینا حسینی 1397-12-09 پاسخ

    سلام ضمن تشکر از نظرات خوب شما به نظر شما که کارشناسید بین فرش سلیمان وستاره کویر کدوم با کیفیتر است خواهشا راهنمایی کنید
  • پروین گودرزی

    پروین گودرزی 1397-12-08 پاسخ

    لطفا یک فرش شش متری با طرح نایین و پر کلاغی که رنگ تند هم داشته باشد بمن معرفی کنید ،من فرشی دیدمم در سایت کاشانسرا نمیدانم معتبر هست یا خیر؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-09 پاسخ

      سلام وقت بخیر، برای معرفی طرح باید با همکاران بخش فروش ارتباط بگیرید که شماره های تماسشون در بخش تماس با ما هست
      در مورد سایت کاشانسرا هم چون نماد اعتماد الکترونیک دارن قابل اعتماد هستن اما در مورد کیفیت محصولات باید تحقیق کافی داشته باشید چون فرش کاشان با سطوح کیفی مختلفی در بازار عرضه میشه
  • مریم

    مریم 1397-12-06 پاسخ

    باسلام من فرش از نگین سلیمان مشهد اردهال گرفتم با زنگ زمینه فیلی؛ اما فیلی فیلی یکدست نیست وتوش رگه های نارنجی دیده میشه سوال کردم گفتن این طرح سایه در سایه فرش هست.سوالم اینه راست میگن؟اخه من تابحال جایه ندیدم.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-07 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      باید تصویر فرش رو ببینم، اگر میتونید تصویر فرش رو برام بفرستید تا بتونم دقیقتر پاسخ بدم. راه ارتباط با من در تلگرام انتهای مقاله هست
  • ابوالفضل مهربانی

    ابوالفضل مهربانی 1397-12-03 پاسخ

    سلام میشه فروشنده برچسب اصلی رو از رو فرش ورداره و برچسب دیگه بچسبونه گرونتر بفروشه چون اعتماد ندارم به فروشنده ها میپرسم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-05 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      غیر ممکن که نیست اما احتمالش هم خیلی کم هست. فروشنده ها راحت میتونن برچسب فرش تهیه کنن اما برچسب برندهای شناخته شده و معتبر به این راحتی در دسترس نیست. برچسب های تقلبی زیاد هستن اما تشخیص تقلبی بودنشون کار ساده ای هست و با مطالعه راهنمایی که روی سایت هست و یا نکاتی که در سوالات قبلی اشاره کردم به راحتی میتونید تشخیص بدید.
  • خرسندي

    خرسندي 1397-11-29 پاسخ

    با سلام ايا از مواد بازيافت هم در توليد فرش استفاده ميشود
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-01 پاسخ

      سلام، خیر امکان بافت فرش از مواد باز یافتی وجود نداره. کلا نخ های فرش قابل بازیافت نیستن که بشه دوباره ازش برای بافت فرش استفاده کرد
  • ترانه احمدی

    ترانه احمدی 1397-11-29 پاسخ

    مشخصاتش تو سایت اینجوری نوشته شده
    من که از نزدیک دیدم فروشنده گفت ابریشم طبیعیه !

    جنس نخ خاب
    اکریلیک هیت ست شده

    جنس نخ تار
    پلی استر

    جنس نخ پود
    پلی استر و پنبه

    یعنی بهترین فرش ماشینی چه‌برندی هستش؟

    فرش های دستی هم که به شدت گرون شدن و به صرفه نیست واسه جهیزیه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-12-01 پاسخ

      طبق این توضیحات جنس نخ خابش اکریلیک هست و صحبتی از ابریشم هم نیست. کلا به حرف فروشنده ها خیلی نمیشه اعتماد کرد. اما جنس نخ خابش از اکریلیک ترک هست که نسبت به اکریلیک آلمانی از کیفیت پایینتری برخورداره لذا اگر خواستید انتخابش کنید دقت کنید که قیمتش معقول باشه
      عملا انتخاب یک برند به عنوان بهترین، کار ساده ای نیست. من بر اساس تجربه شخصیم و بازخورد تحربه مصرف کننده ها برندهای زیر رو پیشنهاد میکنم
      فرش مشهد، فرش آرا مشهد، فرش نگین مشهد، قالی سلیمان، فرش قیطران، فرش زمرد مشهد، فرش پاتریس
      البته ممکنه برندهای خوب دیگه ای هم باشن که من از کیفیتشون اطلاع دقیقی ندارم اما مهم اینه که تجربه مصرف کننده هاش کیفیتش رو تایید کنه
  • ترانه احمدی

    ترانه احمدی 1397-11-28 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    میخواستم نظر شما رو راجع به فرش اردهال بدونم که چه کیفیتی داره؟
    تازه عروس هستم‌و از سری B این فرش۱۲۵۰ شانه با تراکم ۴۱۰۰ خوشم اومده که ابریشمم گفتن توش به کار رفته. چون منزل پدری عادت به فرش دستی دارم این فرش به دلیل صخامت کم برام حس‌خوب و خوشایندی داره . حالا میخواستم نظر شما رو راجع به کیفیت کار بدونم. ممنون میشم اگه پاسخ بدین
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-11-28 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      از نزدیک با برندش آشنا نیستم اما قاعده کلی این هست که ببینید جنس نخ خاب فرش و کیفیتش چطور هست اکریلیک هست یا پلی استر (ابریشم مصنوعی) و ترک هست یا آلمانی.
      اینکه فرمودید ابریشم داخلش به کار رفته احتمالا منظورتون همون ابریشم مصنوعی هست که اگر بصورت مخلوط با اکریلیک کار شده باشه (یعنی بخشی از نخ های خاب اکریلیک باشه و بخشی پلی استر)، با توجه به یکسان نبودن عمر مفید این دو تا نخ، بعد از شستشو احتمالا با افت کیفیت بخش های پلی استر مواجه میشید.
      از لحاظ ضخامت تقریبا تمام فرش های 1000 شانه به بالا از ضخامت کمی برخوردار هستن و این موضوع تاثیری در کیفیت نخ ها نداره و از این جهت جای نگرانی نیست
      اگر بتونید به نحوی تجربه مصرف کننده های قبلی محصولاتشون رو هم بدست بیارید خیلی بهتر خواهد بود
  • مهدی

    مهدی 1397-11-16 پاسخ

    ببخشید فرش بهشتی تبریز طرح افشان فرش خوبیه به نظرتون باغ بهشت
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-11-17 پاسخ

      سلام، نوع و اسم طرح (افشان، خشتی و ...) تاثیری در کیفیت نداره و مهمترین فاکتور جنس نخ خاب هست که باید مورد بررسی واقع بشه، در مورد فرش بهشتی تبریز هم از نزدیک شناخت ندارم اما میدونم محصول کاشان هست نه تبریز و با نخ ترک بافته میشه که قبلا در موردش توضیح دادم. مطمئن ترین روش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیفیتش هم این هست که اگر بتونید از کسانی که تجربه استفاده از محصولاتش رو دارن پرس و جو کنید.
  • زهرا

    زهرا 1397-11-14 پاسخ

    عالی بود توضیحاتتون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-11-17 پاسخ

      متشکرم، امیدوارم مورد استفاده واقع شده باشه
  • نگار

    نگار 1397-11-03 پاسخ

    سلام خسته نباشین .فرش خاطره کویر یزد چطورن؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-11-04 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      خاطره کویر یزد هم متلعق به مجموعه ستاره کویر یزد هست و تا جایی که اطلاع دارم این مجموعه، از نخ درالون آلمان برای تولید محصولاتش استفاده میکنه و بررسی محدودی که داشتم حاکی از این بود که مصرف کننده ها هم از محصولاتش رضایت خاطر داشتن
    • نگار

      نگار 1397-11-04 پاسخ

      ببخشی من میخوام فرش خاطره کویر کد k027رو بگیرم به نظر شما چطوره ؟از لحاظ کیفیت ودوام.
  • علی نوائی زاده

    علی نوائی زاده 1397-10-27 پاسخ

    باسلام و خسته نباشید خدمت شما، خیلی ممنونم بابت مطالب مفید و آموزندتون ❤❤، من یه سوالی که داشتم میخوام بدونم فرش 12متری 1000شانه باتراکم 3000 قیمتش چنده؟ چون که قیمت مختلف دادن تو تهران گفتن جنس نخش پنبه هست وقیمت 4200 هست و درخوزستان همین مشخصات رو گفتن 3400 و در فارس همین مشخصات بانخ اکرولیک رو گفتن 2900 میشه راهنمایی کنین؟ ممنون میشم ❤❤❤
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-10-27 پاسخ

      سلام وقت بخیر، خوشحالم که مطالب ما مورد استقبالتون قرار گرفته.
      قیمت فرش تابع عوامل مختلفی هست که مهمترینش جنس نخ خاب فرش هست که اکریلیک باشه یا پلی استر یا ... و باز در نوع نخ یکسان (مثلا اکریلیک) سطوح کیفی مختلفی میتونه وجود داشته باشه و همینها باعث تفاوت قیمتها میشه. اگر هدفتون مقایسه قیمتهاست باید اول یک برند مشخص رو انتخاب کنید و بعد قیمت محصولات 1000 شانه (یا بقیه تراکمهای) اون رو در نقاط مختلف کشور مقایسه کنید تا متوجه بشید کجا منصانه تر میفروشن. و البته باید دقت داشته باشید قیمتهایی که به شما اعلام میکنن قیمت برندهای اصلی باشه چون معمولا اکثر برندهای معتبر، نمونه مشابه و غیر اصلی هم زیاد دارن. برای اطلاع از مبلغ دقیق فرش های 1000 شانه هم میتونید به شاخه فرش های 1000 شانه در قسمت فروشگاهی سایت مراجعه کنید و قیمت تعدادی از معتبرترین برندهای فرش ماشینی کشور رو مشاهده کنید.
  • حسین عربی

    حسین عربی 1397-10-21 پاسخ

    ببخشبد سوالمو دوباره تکرار میکنم.کارخانه تولید فرش که شهرک صنعتی راوند کاشان هستند.کدوم ازاین کارخانه ها معتبرترند وفرش با کیفیت وقیمت مناسب عرضه میکنن.لطفا راهنمایی کنیدو نام شرکتشونو بهم بگید.خیلی ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-10-22 پاسخ

      سلام وقت بخیر با توجه به تعدد تولیدکننده هایی که در کاشان و شهرک های صنعتی اطرفش مشغول به فعالیت هستند، شناخت دقیقی ازشون ندارم اما قائده کلی که در مورد کیفیت تمام تولید کننده ها این هست که به جنس نخ خابی که برای تولید ازش استفاده میکنن دقت داشته باشید که توضیح کافی در موردش دادم و بعد هم صدق ادعاشون رو با بررسی تجربیات مصرف کننده ها بررسی کنید
  • حسین عربی

    حسین عربی 1397-10-21 پاسخ

    سلام.کارخانه تولید فرش که تو کاشان هستند کدوم شرکت ها معتبرند؟؟؟
  • الهام

    الهام 1397-10-15 پاسخ

    سلام خسته نباشید ممنون از.مطالب خوبتون میشه ادرس فرش فروشی خوبو بمن بگید شهر فرش رفتم خوشم نیامد از مدلهای قیطران هم همینطور اگه ممکنه راهنمایی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-10-16 پاسخ

      سلام متشکرم با توجه به اینکه در حال حاضر ما در مشهد مستقر هستیم از فروشگاه های معتبر در تهران شناخت دقیقی ندارم. این روزها پیدا کردن فروشنده راستگو و منصف کار بسیار مشکلی هست و معمولا هر عرضه کننده ای از محصولی که خودش عرضه میکنه تعریف میکنه و بقیه رو انکار! اما مهم این هست که شما قبل از مراجعه به فروشگاه ها مطالعه کافی رو داشته باشید تا سرتون کلاه نره. در تهران بطور کلی میدونم محدوده هفت تیر و مولوی از بازار های خوب فرش هستن که جامعیت خوبی دارن و اکثر برندها رو میتونید در اونها پیدا کنید
  • بهروز

    بهروز 1397-10-10 پاسخ

    سلام شبتون بخیر
    من دوتافرش ۱۲متری ۱۵۰۰ شانه می خواستم بابهترین مشخصات میشه من راهنمایی کنیدبهترین شرکت برام معرفی کنیدکه دیگه بعداپشیمون نشم سپاس گزارم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-10-13 پاسخ

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر تعداد زیادی از تولیدکننده های معتبر هنوز فرش 1500 شانه تولید نمیکنن اما از بین 1500 شانه های موجود با در نظر گرفتن کیفیت و قیمت، محصولات 1500 شانه فرش مشهد و فرش زمرد مشهد رو بیشتر توصیه میکنم اما تنوع طرح های فرش قيطران در 1500 شانه ها بیشتر هست
  • Marjan

    Marjan 1397-09-29 پاسخ

    سپاسگزارم از پاسختان در مورد فرش نخ مودال اين فرش از فرش دستبافت ١٠٠ درصد ابريشم طبيعي هم ظريفتر هست و هم درخشش بيشتري از نظر ابريشم بودن دارد بله گفتند كه فقط چند تا نمونه ازمايشي زده براي اولين بار در ايران طرح بسيار زيبا و ظريف و فاخر و ريز بافت هست من ان را براي منزلي در خارج كشور خريدم كه در سالنش بيندازم كه رفت و امد ي رويش نخواهد شد و از الودگي هوا و خاك و دود هم خبري نيست و حتما تجربه اش را با شما در ميان بگذارم
  • الی

    الی 1397-09-27 پاسخ

    سلام ، فرش بهشتی تبریز چطوره ؟
    نخ پود :پنبه ،پلی استر
    نخ تار :۱۰۰درصد پلی استر
    نخ خاب ۱۰۰درصد اکریلیک هیت ست
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-27 پاسخ

      سلام وقت بخیر، از نزدیک با محصولاتشون آشنا نیستم اما باید دید کیفیت اکریلیک مورد استفاده شون چطوره و تجربه مصرف کننده ها چی میگه. فقط میدونم بر خلاف اسمش در تبریز تولید نمیشه و محصول کاشان هست
  • marjan

    marjan 1397-09-26 پاسخ

    سلام سپاس فراوان از وقتی که میگذارید. من از شهر فرش یک فأرش ۶ متری ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ تافته گلستان کاشان کلکسیون قم با نخ مودال خریدم ۴ ملیون خیلی قشنگ هست ظاهراً نخ مودال جدید هست و ابریشم طبیعی هست لطفا در مورد جنس مودال و دوام و مزایا و معایب این فرش با این جنس توضیح دهید. متشکرم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-27 پاسخ

      سلام وقت بخیر از اینکه وقت تون رو به مطالعه این مطلب اختصاص دادید متشکرم
      نخ مودال یک نوع نخ طبیعی هست که اخیرا وارد بازار شده و بیشتر برای تولید لباس ازش استفاده شده. ابریشم طبیعی نیست اما از چوب درخت راش بدست میاد و اینکه برای تولید فرش ازش استفاده شده رو من اطلاعی نداشتم. اما در مورد کیفیت و دوامش الان نمیشه نظر داد. چیزی هست که باید تجربه بشه، باید صبر کنیم تا دو سه سال بگذره و نمونه هایی که وارد بازار شده امتحانشون رو پس بدن. امیدوارم شما هم به عنوان یک مصرف کننده بعد از همین مدت استفاده، تجربه تون رو در مورد این محصول با ما به اشتراک بذارید تا همه بهره مند بشن
  • علی میرزایی

    علی میرزایی 1397-09-25 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    مرسی برای توضیحات جامع و کاملتون
    من میخاستم سه تخته فرش 6 متری بگیرم و برند مشهد 1000 شانه 3000 تراکم
    بازار تهران رفتم قیمت بهم داده 1750 تومن نمایندگی فرش مشهد تو هفت تیر رفتم گفته 2 تومن
    این اختلاف قیمت ممکنه واسه تقلبی بودنش باشه
    از کجا باید متوجه بشم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-27 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر امیدوارم مطالعه مطالب براتون مفید واقع شده باشه
      در مقاله روش های تشخیص اصالت فرش توضیح نسبتا کامل دادم اما بطور خلاصه باید دقت کنید علامت تجاری (لوگو) فرش مشهد روی شناسنامه فرش درج شده باشه، هیچ پسوند یا پیشوندی همراه با فرش مشهد نداشته باشه (مثلا فرش شاهکار مشهد یا فرش مشهد اردهال یا فرش توس مشهد و ... نباشه) طرحش اسم نداشته باشه و با کد مشخص شده باشه (روی سایت مون میتونید کد طرح های فرش مشهد اصل رو ببینید). آدرس کارخونه هم روی شناسنامه فرش درج شده باشه و مشهد باشه.
      این موارد در مورد بقیه برندها هم صدق میکنه چون اکثر برندهای معتبر نمونه های غیر اصلیشون در بازار زیاده.
      در مورد قیمت هم میتونید با همکارای بخش فروشگاهی سایت تماس بگیرید فکر میکنم از امروز به مدت یک هفته برای فرش مشهد تخفیف های ویژه شب یلدا داشته باشیم
  • مهدی

    مهدی 1397-09-24 پاسخ

    سلام خسته نباشین من میخام فرش 9متری بخرم بنظرتون چه برندی رو انتخاب ؟؟؟؟
    ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-27 پاسخ

      سلام وقت بخیر، در حد تجربه و شناخت من و همکارانم برندهای فرش مشهد، آرا مشهد، نگین و زمرد مشهد، قالی سلیمان، فرش پاتریس، فرش قیطران، فرش ساوین و کویر یزد محصولات با کیفیتی دارند که از بین اینها میتونید بر اساس طرح و نقشی که میپسندید انتخاب کنید و نگران کیفیتشون نباشید
  • حسین پور

    حسین پور 1397-09-21 پاسخ

    خسته نباشید فرش ۱۵۰۰شانه آبی الماسی کویر کرمان خریدم داخل مغازه فرش دیدم خیلی نقش زیبای داشت وقتی داخل خونه پهن کردم نقشفرش دیده نمیشه مثل نمک پاشیده شده باشه روی فرش دیده میشه خیلی ناراحتم نمی دانم چکار کنم فروشنده هم گفت تعویض نمیکنه لطفا راهنمای کنین چکار کنم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-23 پاسخ

      سلام وق بخیر. علت اینکه اینطور دیده میشه احتمالا بخاطر نوع نخ فرش هست و اینکه معمولا فرش های پلی استر به شکل سایه روشن دیده میشن. البته میتونه بخاطر نوع طراحی و رنگ های مورد استفاده در فرش هم باشه. در هر صورت بهتر بود قبل از خرید فرش در موردش کمی مطالعه و دقت بیشتری میکردید و الان جز توافق با فروشنده راه خاصی به نظرم نمیرسه
  • اعظم خداپرست

    اعظم خداپرست 1397-09-18 پاسخ

    با سلام خدمت شما
    لطفا نظرتون را راجع به کیفیت آقای فرش بگید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-18 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      همونطور که احتمالا میدونید آقای فرش متعلق به مجموعه فرش فرهی و شرکتهای زیرمجموعه اش هست و محصولاتش هم شامل فرش های پلی استر (و کمی هم فرش پشمی) میشه. در مورد پلی استر و ویژگیهاش در متن مقاله و برخی سوالاتی که مطرح شده توضیح داده شده در مورد فرش های پشمی هم به همین شکل . خلاصه اش اینکه فرش های پلی استر اگرچه در ابتدا زیبایی و جلوه رنگ بیشتری دارن اما این کوتاه مدت هست و در مقایسه با فرش های اکریلیک از دوام و ثبات کیفیت کمتری برخوردارند و انتظار میره قیمتهاشون هم از فرش های اکریلیک پایینتر باشه (بخاطر ارزانتر بودن الیاف پلی استر).
      در مورد تضمین قیمت و شگردهای تبلیغاتی که آقای فرش و شهر فرش استفاده میکنند هم ان شاالله به زودی مطلبی منتشر میکنم و میزان صحت این ادعاها رو بررسی خواهم کرد
  • مهدی

    مهدی 1397-09-14 پاسخ

    سلام و احترام
    ممنون از راهنمایی های شما
    بنده برای خرید 2 اولویت دارم لطفاً راهنماییم کنید.
    1- بحث حساسیت زا بودن برای من خیلی مهمه ، پیشنهادتون خرید چه فرشی با چه متریالیه؟
    2- آیا در بین فرشهای ماشینی معتبر می توانم فرشی با طرح شیوای فرش تبریز پیدا کنم، لطفا راهنمایی کنید؟
    سپاس
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-14 پاسخ

      سلام من هم از اینکه با ما همراه هستید تشکر میکنم
      اگر نوع حساسیت با تشخیص پزشک این هست که پرز فرش باعث تشدید اون میشه بهتر هست از فرش های پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی استفاده کنید چون تمام فرش های اکریلیک در ابتدا تا مدتی پرزدهی دارند و ممکنه با مشکل مواجه بشید. اما اگر بطور خاص حساسیتی نسبت به پرزهای قالی نداشته باشید، فرش های اکریلیک رو بیشتر توصیه میکنم.
      در مورد طرح شیوا هم الان دقیق نمیتونم چیزی بگم، میشه گفت بیشتر طرح و نقشه هایی که در فرش های دستباف استفاده میشه عینا یا لااقل مشابهشون در فرش های ماشینی هم تولید شده که با کمی جستجو میتونید پیدا کنید. سری به شاخه فرش های ماشینی روی سایت بزنید شاید تونستید پیداش کنید. در صورت تمایل میتونید از طریق راه های ارتباطی روی سایت با ما در ارتباط باشید شاید من یا همکارانم بیشتر تونستیم برای پیدا کردنش کمکتون کنیم
  • محمد

    محمد 1397-09-06 پاسخ

    سلام. ممنونم از وقتی که میزارین و توجهتون.
    لطفا راهنمایی بفرمایید چه برندهایی خوب هستند و از کدامشون خریداری کنیم مطمئن تره
    سپاس
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-07 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      با توجه به تعدد تولید کننده های فرش ماشینی در کشور طبیعتا یک نفر نمیتونه شناخت کاملی از تمام تولید کننده ها داشته باشه تا بتونه با کیفیت ها شون رو معرفی کنه اما قاعده کلی همونی هست که در مقاله و پاسخ به سوالت قبلی عرض کردم یعنی نوع و کیفیت نخ مورد استفاده که باید از شناسنامه فرش و خود تولید کننده (یا عرضه کننده) در موردش جویا بشید و در مرحله بعد هم با توجه به تجربیات مصرف کننده ها ی قبلی محصولاتشون گفته هاشون رو صحت سنجی کنید. اما از این قاعده کلی که بگذریم در حد تجربه و تحقیق خودم میتونم چند تا برند رو معرفی کنم که البته این به معنای عدم وجود تولید کننده با کیفیت دیگه نیست و ممکنه محصولات با کیفیت دیگه ای هم باشن که من باهاشون آشنا نیستم.
      فرش های مشهد شامل برندهای فرش مشهد و نگین مشهد و زمرد مشهد و آرا مشهد و پرشین مشهد و قالی سلیمان، فرش قیطران، فرش پاتریس، فرش ستاره کویر یزد، فرش ساوین و فرش شونهر. اینها برندهای معتبر و با کیفیتی هستن که البته باید دقت کنید که اصل باشن چون عمدتا مشابه و تقلبی همشون تو بازار وجود داره
  • محمد سلگي

    محمد سلگي 1397-09-04 پاسخ

    جناب حسيني سلام شب شما بخير و خوشي،
    با سپاس از توضيحات شما در مورد فرشهاي پاتريس و قالي سليمان، لطفا نظرتون رو در مورد فرشهاي شركت ستاره كوير يزد بفرماييد، بيزحمت دقيق بفرماييد؛ نظر شما برام مهم هست .
    كيفيت نخ خاب و تار و پود اين فرشها خوب هست ؟ با كيفيت هستند ؟
    به گفته فروشگاه مركزي نخ خاب، باير آلمان بوده و فرشها درجه 1 ميباشد.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-05 پاسخ

      سلام وقت بخیر، از نظر لطفی که نسبت به بنده دارید سپاسگزارم. شخصا از نزدیک محصولاتشون رو تجربه نکردم اما سعی کردم در موردش تحقیق کنم و تجربیات کسانی که استفاده کرده بودند رو جویا بشم. بر همین اساس به این جمع بندی رسیدم که محصولاتشون از کیفیت بالایی برخورداره و همونطور که خودتون هم فرمودید از نخ های شرکت درالون (بایر) آلمان استفاده میکنن. میدونم که تا چند وقت پیش هنوز فرش 1200 شانه نداشتن و نکته آخر هم اینکه توصیه میکنم در مورد قیمت محصولاتشون هم مقایسه ای با بقیه تولید کننده ها داشته باشید چون آخرین بار که قیمتهای محصولاتشون رو با بقیه تولیدکننده های معتبر مقایسه میکردم کمی بالاتر بود. البته امسال نوسانات قیمتها زیاد بوده و ممکنه مقطعی بوده به همین خاطر عرض کردم که خودتون هم بررسی داشته باشید.
  • جواد

    جواد 1397-09-02 پاسخ

    با سلام ودرود میخواستم بدونم فرق فرش 700 شانه hcp با فرش 700 شانه الفا 400 چی هست ممنونم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-03 پاسخ

      سلام وقت بخیر، برای توضیح ابتدا لازمه بدونید بطور کلی دوتا شرکت معروف تولید دستگاه های فرش بافی در جهان وجود داره که یکی شرکت واندویل بلژیک هست و دیگری شرکت شونهر آلمان. در ایران هم بیشتر تولید کننده ها از دستگاه های تولید شده توسط این دوتا شرکت استفاده میکنن. دستگاه hcp متعلق به شرکت واندویل و دستگاه آلفا 400 متعلق به شرکت شونهر هست. طبیعتا اینها تفاوتهایی با هم دارند مثلا در میزان بهره وری یا سرعت بافت یا سهولت کاربری و .... اما این به تولید کننده بستگی داره که کدوم رو انتخاب کنه و چطور ازش استفاده کنه. اما اون چیزی که برای مصرف کننده مهم هست اینه که از هرکدوم از این دستگاه ها که استفاده میشه کیفیت بافت درجه یک باشه و تولید کننده اصطلاحا کم فروشی نکرده باشه و شانه و تراکمی که برای فرش اعلام کرده واقعی باشه. اخیرا زیاد میبینم که فروشنده ها روی اسم دستگاه تولید کننده فرش تکیه میکنن و به عنوان یک ابزار تبلیغی ازش استفاده میکنن که به نظرم جایگاه چندانی نداره
  • mehdi

    mehdi 1397-09-01 پاسخ

    سلام من چندروز پیش دوتخته فرش نگین مشهد 700شانه تراکم 2550توسایت خریداری کردم قبلا هم فرش نگین مشهد داشتم اما این جدیدا بر و قدکمتری نسبت ب فرش های قدیمی دارند و سبک ترند امکانش هست این فرش ها تقلبی باشند؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-09-01 پاسخ

      سلام وقت بخیر، بهتر بود قبل از اینکه اینترنتی خرید کنید مقاله روش های تشخیص اصل بودن فرش و مقاله هشدار مهم در هنگام خرید فرش رو مطالعه میکردید یا قبل از خرید با ما مشورت میکردید اما در هرصورت برای اینکه بتونم در مورد اصل بودن یا نبودن فرشتون پاسخ دقیق بدم باید تصویر فرش و شناسنامه اش رو برام ارسال کنید. میتونید از طریق آیدی تلگرام من که در انتهای مقاله هست و یا شماره های تماس همکارانم که روی سایت هست این موارد ارسال کنید تا خدمتتون اطلاع بدیم
  • ghogha

    ghogha 1397-08-30 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر، ممنون بابت سایت جامع و مفیدتون و پاسخ دهی دقیق شما.
    من برای خرید جهیزیه قصد خرید 2 تخته فرش 9 متری رو دارم.و واقعا از فرشهای نقش برجسته خوشم اومد، ولی کیفیت و دوام فرش هم واسم مهمه، میشه لطفا کمی منو راهنمایی کنید، واسه خرید فرشی با کیفیت و دوام عالی
    ممنون از شما.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-30 پاسخ

      سلام. ما هم از اینکه وقتتون رو به مطالعه این مقاله اختصاص دادید تشکر میکنیم. همیشه دقت در کیفیت فرش اهمیت داشته این اهمیت در فرش های گل برجسته بیشتر هم هست. در مورد نحوه تولید فرش های گل برجسته در پاسخ به سوالات قبلی توضیحاتی دادم که احتمالا مطالعه کردید، با توجه به همون توضیحات و اینکه نخ هایی که برای ایجاد فرورفتگی در فرش ازشون استفاده میشه (نخ های اکریلیک هایبالک) کیفیت پایین تری نسبت به نخ های اکریلیک ساده دارن، کیفیت نخ های هایبالک مصرفی در فرش از اهمیت زیادی برخورداره. اگر این نخ ها (و البته بقیه نخ های فرش) از کیفیت پایینی برخوردار باشن با مشکلاتی از قبیل سخت شدن جاروکشی فرش و چسبیدن مو و نخ و ... مواجه خواهید شد. پس توصیه میکنم از یک برند معتبر و با کیفیت فرشتون رو تهیه کنید.
  • م

    م 1397-08-26 پاسخ

    باسلام
    فرشی که ما خریدیم سرکجی داره آیا به گارانتی مربوط میشه اگر مربوطه باید چیکار کنیم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-28 پاسخ

      سلام معمولا این مورد از موارد گارانتی محصوب میشه و فرش تعویض میشه اما باز هم به تولید کننده و میزان تعهدش بستگی داره، برای اطلاع دقیق تر اگر به فروشگاه یا نمایندگی اون برند مراجعه کنید بهتر میتونن راهنماییتون کنن.
  • سید رسول محسنی

    سید رسول محسنی 1397-08-26 پاسخ

    با سلام خدمت شما،دنبال فرش ۶ و ۹ متری میگردم با وزن کم،برای فرستادن به خارج کشور البته با جنس خوب،شما چه پیشنهادی دارید و مورد دیگه اینکه نظرتون در مورد فرش اکریلیک طرح ابریشمی چیه؟ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-28 پاسخ

      سلام وقت بخیر، درسته که در بحث صادرات و مخصوصا از نوع هوایی، وزن محصول اهمیت پیدا میکنه اما باید توجه داشته باشید بطور کلی فرش های ماشینی اکریلیک یک حدود وزنی استاندارد دارن و کمتر بودن وزن از اون مقدار، نشون دهنده کیفیت پایین فرش هست یعنی یا از تراکم فرش کاسته شده و یا نخ استفاده شده خالص نیست. اما با فرض کیفیت استاندارد فرش های تراکم پایین تر وزن کمتری دارن یعنی هرچه از 500 شانه به 1500 شانه نزدیکتر میشیم وزن فرش بیشتر میشه اما باید توجه داشته باشید اختلاف وزن بین اینها خیلی زیاد نیست به عنوان مثال اختلاف وزن یک فرش 6 متری 700 شانه با 6 متری 1200 شانه حدود 3 تا 4 کیلو هست و هزینه این اختلاف وزن با توجه به اینکه قیمت فروش 1200 شانه ها بالاتر هست در نهایت چیز قابل ملاحظه ای نخواهد بود. پس بر اساس تجربه عرض میکنم بیشتر به بازار هدفتون و دیدگاه و فرهنگ کشور مقصد دقت کنید چون ممکنه در بعضی از کشورها فرش 700 شانه رو (بخاطر بیشتر بودن قطر فرش نسبت به 1000 شانه و بالاتر) ترجیح بدن و یا بلعکس. سعی کردم بطور خلاصه توضیح بدم اما باز هم اگر در این مورد سوالی داشتید میتونید تماس بگیرید
      در مورد فرش اکریلیک طرح ابریشم، درست متوجه منظورتون نشدم. معمولا فرش یا اکریلیک هست یا طرح ابریشم (همون پلی استر)
  • محمد سلگي

    محمد سلگي 1397-08-26 پاسخ

    جناب حسيني سلام شب شما و همكارانتون بخير و خوشي، بنوبه خودم از سايت و ارايه مطالب تشكر ميكنم .
    لطفا بفرماييد فرشهاي شركت پاتريس و قالي سليمان از هر نظر مخصوصا نخ خاب مورد تاييد هستند ؟ همانند فرشهاي اصلي مشهد ميشه به كيفيتشون اعتماد كامل داشت ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-26 پاسخ

      سلام از لطفی که نسبت به ما دارید سپاسگزارم. بله از لحاظ کیفیت، محصولات این دو تا برند قابل اعتماد هستن و از کیفیت بالایی برخورداند. شاید بد نباشه همینجا این نکته رو اضافه کنم که ما برای عرضه محصولات در بخش فروشگاهی سایت، تماس های زیادی از تولیدکنندگان مختلف داریم که به ما پیشنهاد همکاری میدن تا محصولاتشون رو روی سایت عرضه کنیم، ما هم برای اینکه متهم به انحصار گرایی نسبت به فرش های مشهد نشیم این پیشنهادات رو به دقت بررسی میکنیم. بطور کلی همکاران من در این بخش دقت و حساسیت زیادی بخرج میدن و فقط با برندهایی همکاری میکنن که در مورد کیفیت محصولاتشون تحقیق کافی رو انجام داده باشن و تجربیات مصرف کنندگانشون هم روی این کیفیت صحه بذاره. بر همین اساس بود که عرض کردم این دو برند یعنی قالی سلیمان و فرش پاتریس از کیفیت مطلوبی برخوردارن
  • م

    م 1397-08-24 پاسخ

    سلام ممنونم از مطالب مفیدتون راجب ریشه منظورم ای ریشه هاییه که مثل نوار به فرش ازرو دوخته میشه ومثل یه نوار حاضریه
    ضمنا این سایه روشن دیده شدن فرش آیا از عیوب فرش به حساب میاد
    وبه مرور خوب نمیشه
    وفرش منم مدل ماهی وزمینه قهوه ای ومال اکسیر کاشانه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-24 پاسخ

      همونطور که عرض کردم ریشه تمام فرش های ماشینی بصورت جدا به فرش ها دوخته میشه اما معمولا قابل تشخیص نیست مگر اینکه کیفیت دوخت خوبی نداشته باشه.
      در فرش های پلی استر وجود سایه روشن طبیعی هست و ماهیتشون همینطوره و عیب محسوب نمیشه به همین خاطر اگر کسی این نوع فرش ها رو نمیپسنده قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشه. اما در فرش های اکریلیک وجود سایه روشن زیاد، یک عیب محسوب میشه
  • م

    م 1397-08-24 پاسخ

    سلام نظرتون درمورد ریشه آماده فرش چیه
    دیگه اینکه سایه روشن دیده شدن نمای فرش ازچیه
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-24 پاسخ

      سلام وقت بخیر، بطور کلی ریشه تمام فرش های ماشینی بصورت جدا تهیه و در پایان به اون دوخته میشه اما سایه روشن بودن فرش به جنس الیاف بستگی داره. ماهیت الیاف پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی به شکلی هست که سایه روشن هستن و این سایه روشن ها از زوایای مختلف تغییر میکنه. در الیاف اکریلیک خالص سایه روشن نداریم اما ممکنه در بعضی از رنگ ها مثل آبی یا نسکافه ای در جهت خاب فرش و بلعکسش کمی پر رنگ تر یا کمرنگ تر به نظر برسه
  • دلارام

    دلارام 1397-08-22 پاسخ

    سلام
    من برای جهیزیه دنبال ی فرش با کیفیت و رنگ روشن (کرم-گلبهی)هستم و نمیخوام طرحش بزرگ و شلوغ(طرحهایی که جدیدا مد شده .طرح وحشی) میخوام طرحش ریز باشه کمی متمایل به طرح افشان
    و فرش بهشتی تبریز طرح نایین رنگ کرمش خیلی به دلم نشست اما من کرمان هستم و وقتی تماس گرفتم با نمایندگی فرش بهشتی گفتن فقط تهران فروشگاه دارن و اینکه قیمتش هم بالا بود12متری4500000 و با هزینه حمل و نقلش نمیصرفه
    البته تو کرمان فرش خوب مثل الماس کویر هست (کارخونش هم تو کرمانه) ولی اون طرحی که میخوام الماس کویر نداره
    اما تصمیم دارم از همین کرمان فرش بخرم دو عدد12متری
    اگه امکان داره ی برند خوب و باکیفیت (که این طرحی که من میخوام رو داشته باشه)بهم معرفی کنید.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-22 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      اگر میخواید دقیقتر بتونیم راهنماییتون کنیم باید تصویر طرح مورد نظرتون رو از طریق راه های ارتباطی که داریم برامون بفرستید تا من یا همکارا ببینیم طرح مورد نظرتون رو کدوم یکی از تولیدکننده های دیگه داره و بهتون معرفی کنیم.
  • مختاری

    مختاری 1397-08-21 پاسخ

    ببخشید من فرش بهشتی تبریز گرفتم چه جور برندی هست؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-21 پاسخ

      سلام وقت بخیر، قاعده کلی این هست که برای مشخص شدن کیفیت به جنس الیاف فرش و تجربیات مصرف کنندگانش دقت کنید. یکی از مشکلاتی که زیاد در بازار باهاش مواجه میشیم این هست که خیلی از فرش هایی که با نام مشهد یا تبریز و ... تولید میشن در واقع در کاشان تولید میشه و با این اسم ها به فروش میرسه. در مورد فرش بهشتی تبریز هم این مورد رو بیشتر بررسی کنید چون من نه روی سایت این شرکت و نه روی شناسنامه یکی از فرش های این شرکت، هیچ آدرسی از کارخونه ندیدم. نکته بعدی هم اینکه از الیاف ترک تولید میشه و انتظار میره از لحاظ قیمت در محدوده فرش هایی باشه که با الیاف ترک تهیه میشن
  • شاهین

    شاهین 1397-08-11 پاسخ

    سلام ، با تشکر از سایت خوبتون

    یک سوال داشتم که حتما دیکران هم ازش استفاده خواهند کرد

    مدتی است در سایت دیوار فرشهای دوازده متری نگین مشهد 700 شانه با تراکم 2550 بسیار فراوون شده و قیمتش هم چهارصد هزار تومن هست
    طوری که اکهی میدهند چون سر رسید چک داریم این قیمت میدیم و یا مغازه را جمع کردیم و از این قبیل حرفها

    حالا سوالم اینه که این فرشها بدرد میخورن یا یکبار مصرف هستن ؟
    من میخواستم تو این گرونی پذیرایی رو فقط موکت بکنم
    ایا این فرشها هر چقدر هم که بد باشن از موکت کردن بهتر نیست ؟

    ایا این کلاهبرداریه و فرشها یکبار مصرف هستند ؟
    یا میشه چند سالی از این فرشها استفاده کرد ؟؟

    خیلی ممنون میشم که در مورد این نوع فرشها که تنوع طرح بسیار زیاد و البته زیبایی هم دارند
    با این قیمت ، توضیحات جامعی بفرمایید

    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-12 پاسخ

      سلام وقت بخیر، قطعا سوالات شما برای کسانی که در آینده این مطالب رو مطالعه میکنن مفید خواهد بود و این جای تشکر داره
      اما در مورد فرش هایی که فرمودید یکی از کارهای رایج این هست که قیمتهای مربوط به سایزهای کوچک فرش مثلا 6 متری یا کوچکتر رو اعلام میکنن و بعد از تماس به شما میگن قیمت سایزهای بزرگ بیشتره، اما اگر این مورد نباشه، قطعا فرشی که با این قیمتها معرفی میشه از الیاف نایلونی تهیه شده و از همون نمونه های تقلبی نگین مشهد هست. الان قیمت موکتهای پرز بلند با کیفیت هم از این قیمت بالاتره
      قطعا فروش اینچنین محصولاتی با نام نگین مشهد یک نوع کلاهبرداریه که البته متاسفانه منع قانونی هم نداره!
      برای مقایسه با موکت هم باید اطلاعات بیشتری از مشخصات فرش در اختیار باشه اما در هر صورت اگر میخواهید کم هزینه کنید، برای پذیرایی میتونه بهتر از موکت باشه اما روی دوام و طول عمرشون نمیشه حساب کرد. باید سعی کنید تا جای ممکن دیرتر شستشو بشن و نور مستقیم آفتاب بهشون نتابه و کمتر پا بخورن تا مدت بیشتری بتونید ازشون استفاده کنید
  • بابازاده

    بابازاده 1397-08-08 پاسخ

    سلام ببخشید میخواستم بدونم بین فرش های خود مشهد مثل فرش مشهد ، نگین مشهد، زمرد مشهد، آرا مشهد و بقیه... کدام برند رو توصیه میکنید؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-09 پاسخ

      بین اینها من معمولا میگم بر اساس طرح و نقشه انتخاب کنید یعنی ببینید کدوم طرح رو بیشتر میپسندید همون رو انتخاب کنید و در مورد کیفیتشون نگران نباشید. اگرچه ممکنه تفاوتهای جزیی هم از لحاظ کیفیت داشته باشن اما چیز قابل ملاحضه ای نیست اما در عین حال اگر بخوام اولویت بندی کنم ابتدا فرش مشهد و آرا مشهد و بعد نگین و زمرد مشهد رو توصیه میکنم
  • امین

    امین 1397-08-01 پاسخ

    سلام خسته نباشید برند محتشم کاشان چطور برندیه و از برندهایی مثل نگین مشهد و .... بهتره یا نه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-02 پاسخ

      سلام متشکرم سلامت باشید، از نزدیک شناختی ندارم اما بطور کلی برای مقایسه باید جنس نخ فرش رو جویا بشید طبیعتا اگر نخ ترک باشه کیفیت پایینتری نسبت به نخ بایر آلمان داره
  • احسان

    احسان 1397-07-30 پاسخ

    سلام اقای حسینی یه سوال فرش 12متری ستاره کویر داریم طرح افشار
    500شانه
    1560پود
    260000تراکم گره
    جنس نخ خاب 100%اکریلیک
    جنس نخ تار پلی استر 65% پنبه 35%
    جنس نخ پود کنف
    طول خاب 1-/+12
    درجه یک
    کنترل کیفیت ok
    اولا خواستم بدونم این فرش واسه کجاست چون تو برچسبش فقط نوشته فرش ستاره کویر و به یزد بودن اشاره نکرده . دوم اینکه ایا از این فرشها باز تولید میشه یا نه؟ اگه میشه قیمتش چنده؟ اگه نه بازم قیمتش چه جدید چه قدیم نو چنده؟ ممنون میشم اگه جواب بدین
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-08-01 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      تقریبا اکثر برندهای مشهور تولید فرش در کشور نمونه های مشابه یا به عبارتی تقلبی زیادی دارن که عمدتا در کاشان تولید میشن. فرش ستاره کویر یزد هم یکی از همین برندهاست. تنها راه تشخیص اصل بودنشون هم دقت به شناسنامه فرش هست و مواردی از قبیل علامت تجاری تولید کننده یا همون لوگو، دقت به اسم برند (که پسوند یا پیشوندی نداشته باشه) و همچنین وجود آدرس و مشخصات تولید کننده است. اگر به شناسنامه تولیداتی که غیر اصل هستن دقت کنید تقریبا تمامشون فاقد آدرس و راه های ارتباطی با تولید کننده هستن به همین دلیل هم اگر بعد از مدتی مثل همون فرش رو بخواید دیگه پیدا کردنش ممکن نیست مگر اینکه بتونید طرحی مشابهش رو پیدا کنید. در مورد فرش شما هم اگر اطلاعات دقیقی از تولید کننده و روش های ارتباط با اون روی شناسنامه فرش نیست احتمالا از نمونه های غیر اصل هست و باید دنبال مشابهش بگردید. از لحاظ قیمت هم نوسان زیادی در بازار وجود داره و با توجه به کیفیت فرش قیمتهای مختلفی در بازار هست. در حال حاضر فرش 500 شانه از حدود یک میلیون تومن هست تا حدود 2 میلیون تومن
  • مهسا

    مهسا 1397-07-28 پاسخ

    با سلام
    ما دوسال پیش بدلیل اینکه دستمون خالی بود یه فرش خریدیم نسبت به بقیه فرشها ارزونتر بود بعد فهمیدیم طرح 700شانه است هنوزم پرزدهی کمی داره اطرافیانی که 700شانه خریدن خیلی نرمیش بیشتره میخواستم بدونم طرح 700شانه دوامش چقدره البته 100درصداکریلیک 8رنگ پلی استر+پنبه وهیت ست المان روش زده
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-07-30 پاسخ

      سلام وقت بخیر، طرح 700 اصطلاحی هست که برخی در کاشان برای فرش های 500 شانه به کار میبرن و ممکنه خیلی ها هم متوجه نشن. با توجه به اینکه 500 شانه هستن طبیعتا نسبت به 700 شانه ها گره کمتری داخلشون به کار رفته و نرمی کمتری دارن، از طرفی کیفیت نخ ها هم مهم هستن چون اگر کیفیت الیاف اکریلیکی که برای تهیه نخ استفاده شده پایین باشه به مرور زمان نخ خاب فرش دچار خوابیدگی میشه و فرش سفت و زبر میشه. در مجموع ممکنه فرش طول عمر زیادی داشته باشه به این معنی که دچار پوشیدگی یا پارگی نشه اما به مرور مثل نمد سفت و زبر میشه و زیبایی و طراوتش رو از دست میده. طبیعتا اگر فرش واقعا از نخ های اکریلیک بایر آلمان تهیه شده باشه با این مشکلات مواجه نمیشه
  • مادر

    مادر 1397-07-12 پاسخ

    سلام
    ممنون از مقاله عالی تون
    ما در منزل فرش دستی داشتیم ولی به علت حساسیت فرزند کوچکمان به توصیه دکتر مجبور به تعویض فرش هستیم.
    فرش های نگین و زمرد و مشهد و پرشین برای شرایط خاص ما چگونه است ؟
    فرش تهران چطور؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-07-12 پاسخ

      سلام ممنون از نظر لطفتون
      ضمن آرزوی سلامتی برای شما و فرزندتون باید عرض کنم با توجه به شرایط خاص شما اولویت رو به فرش های پلی استر میدم چون پرزدهی ندارن و مشکلی از لحاظ حساسیت نخواهید داشت. فرش های اکریلیک اگرچه هیت ست میشن که پرزدهی نداشته باشن اما در هر صورت باز هم پرزدهی اولیه رو دارن لذا فرش پلی استر (یا همون ابریشم مصنوعی) برای شما بهتر خواهد بود اما برندهای فرش مشهد فرش پل استر تولید نمیکنن و باید برای تهیه اش به تولیدکننده های دیگه مراجعه کنید
  • نگین

    نگین 1397-06-26 پاسخ

    ضمن عرض سلام وخسته نباشید، میخواستم بدونم آیا فرش های اصل مشهد در بوشهر نمایندگی دارند یا خیر ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-31 پاسخ

      سلام متشکرم. تا جایی که اطلاع دارم نمایندگی رسمی نیست اما حتمن میتونید فروشگاه هایی رو پیدا کنید که محصولات رو عرضه کنن. البته باز هم دقت داشته باشید که اصل باشن (روش تشخیصش رو هم در مقالات دیگه توضیح دادم) در صورت تمایل میتونید از قسمت فروشگاهی سایت هم طرح ها رو مشاهده و ثبت سفارش کنید.
  • nazanin

    nazanin 1397-06-23 پاسخ

    سلام .خسته نباشید
    ما 3تخته فرش اکباتان کاشان ، 1200شانه،تراکم3600خریدیم،به نظر شما خوبه جنسشون؟؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-26 پاسخ

      سلام و عرض تشکر، توضیحات کلی رو در مورد کیفیت فرش در مقاله یا سوالاتی که پرسیده شده عرض کردم اما بطور خاص این برند رو از نزدیک شناختی ندارم
  • نادر

    نادر 1397-06-22 پاسخ

    سلام
    ممنون از توضيحات جامع شما. مطلبى در مورد فرشهاى ماشينى ترك وجود دارد كه مشابهت آن را با فرش دستباف بيشتر ميكند و آن اينكه در تمام فرشهاى ماشينى ايرانى حتى اعلاء ، در تا كردن بسيار خشن و اصطلاحا” راق هستند و در مورد فرشهاى ترك بسيار انعطاف پذير و نرم هستن و البته اينكه كج يا كوتاه هم نميشوند.

    آيا اين نوع بافت در فرش ماشينى ايرانى قابل اجرا نيست؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-26 پاسخ

      سلام. فرش های ترک هم انواع مختلفی دارن اما مواردی که در موردشون فرمودید عمدتا به دو دلیل هست یکی اینکه ارتفاع نخ خاب در این فرش ها بسیار کم هست (حدود 3 تا 4 میلیمتر) و بیشترشون هم تراکم های بالایی ندارن که باعث میشه اصطلاحا فرش شل بافته بشه. استفاده از پود پنبه هم در این مورد تاثیرگذار هست و علاوه بر این در بعضی از فرشهای ترک ماهیت نخ هم متفاوت هست (پلی استر، بامبو یا ...) در نهایت این نکته رو هم باید عرض کنم که در حال حاضر فرشهای 1000 و 1200 شانه ایرانی رو هم اگر مشاهده کنید تا حد زیادی از همون انعطاف پذیری برخوردار هستن اما در فرش های 500 و 700 شانه چون معمولا از پود جوت یا کنف استفاده میشه انعطاف پذیری کمتری دارن
  • جلال

    جلال 1397-06-21 پاسخ

    من یه 12 متری از فرش ارا مشهد خریداری کردم بسیار عالی و خوش نقشه هستش خواستم توصیه کنم هر فرشی که پسوند مشهد داره فرش مشهد نیستش
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-26 پاسخ

      بله ممنون از اطلاع رسانی شما، همینطور هست و ما هم سعی کردیم تا جای ممکن این مطلب رو بیان کنیم
  • حسام شیخ نوری

    حسام شیخ نوری 1397-06-19 پاسخ

    سلام .من دوتخته فرش۱۲متری آسایش گل برجسته گرفتم. به نظرتون خوبه این فرش؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-20 پاسخ

      سلام وقت بخیر، تا حدودی که آشنا هستم فرش آسایش از برندهای خوب کاشان هست
  • پروین

    پروین 1397-06-14 پاسخ

    سلام و عرض ادب...
    من برای جهیزیه ام قصد خرید فرش رو داشتم...و توضیحات سایت شما بسیار جامع و مفید برام واقع شد...خواستم فقط بابت مطالبی که زحمت تایپ و ارائه ی اون رو کشیدین تشکر کنم...انشاالله خیر دنیا و آخرت ببینید...نهایت سپاس
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-14 پاسخ

      سلام و سپاس
      واقعا باعث خوشحالی ماست که این مطالب براتون مفید واقع شده و از این بابت خدا رو شاکریم. ضمن عرض تبریک براتون آرزوی سعادت و خوشبختی داریم.
  • رضا زاده

    رضا زاده 1397-06-14 پاسخ

    سلام شما اطلاعی در مورد کیفیت فرش های کرامتیان دارید؟یا فرش های ماشینی که طرح فرش های دست بافت رو دارن ولی قیمتشون ارزون تره، من می خواستم از این فرش های به خاطر طرح های سنتیشون بخرم ولی می گن بعد از شستشو خراب می شن و کیفیت خوبی ندارن
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-14 پاسخ

      سلام. در مورد فرش کرامتیان بطور خاص نمیتونم نظر بدم چون از نزدیک باهاش آشنا نیستم اما بهترین راه، اعتماد به همون شنیده های خودتون یا به عبارت دقیق تر تجربیات مصرف کننده هاست. البته بطور کلی این رو میتونم بگم که فرش های پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی بعد از شستشو افت زیادی پیدا میکنن.
      در مورد طرح و نقشه هم که امروزه تمام طرح های سنتی فرش دستباف ایرانی رو در فرشهای ماشینی هم میتونید پیدا کنید. طبیعیه که هیچ چیزی نمیتونه جایگزین فرش دستباف ایرانی بشه اما با توجه به هزینه بالای فرش های دستباف درحال حاضر فرش های ماشینی اکریلیک در مقایسه با دیگر انواع فرش ماشینی، بهترین و شبیه ترین جایگزین فرش های دستباف هستن که انواع با کیفیتشون از طول عمر بالا و مقاومت مناسب در برابر شستشو برخوردارن
  • علی از اراک

    علی از اراک 1397-06-14 پاسخ

    با سلام و احترام
    تشکر از مطالب مفید و ارزنده شما که سبب انتخاب درست فرش میشود.
    نیاز به توضیحاتی در مورد نخ فلامنت در فرش دارم جدیدا به نمایندگی فرش فرهی رفتم گفته از نخ اکریلیک بهتره ؛ نظر شما چیست .
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-14 پاسخ

      سلام و تشکر از لطف شما
      بطور کلی نخ فیلامنت نوعی نخ پلی استر هست که نسبت به انواع دیگه پلی استر نرم تر و براق تر است ولی در نهایت همون پلی استر هست با همون ویژگیهایی که در بالا بهشون اشاره شد و در نهایت این شمایید که میتونید بر اساس نیازی که دارید پلی استر یا اکریلیک رو انتخاب کنید.
  • مهندس کریمی

    مهندس کریمی 1397-06-11 پاسخ

    من و اطرافیانم سال هاست از فرش های کاشان استفاده میکنیم و عاااالی هستند
    الیاف دستگاه نقش همه از برندهای مشهد هم بهتر هستند
    چرا مردم را گمراه میکنید
    فرش مشهد را بولد کرده برند میکنید و گران میفروشید
    منظور از مشهددر برند های کاشان شهرمشهداردهال هست که مردم کاشان و اطراف ارادت خاصی به بقعه متبرکه آن دارند نه منظور مشهدشماست
    حقیقت را عنوان بفرمائید
    و نشراکاذیب نکنید
    بنده کریمی مهندسی مواد و نساجی از دانشگاه صنعتی
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-12 پاسخ

      سلام جناب کریمی عزیز، نیازی نیست از مدرک تحصیلی تون برای اثبات حرفتون استفاده کنید. حرف مستند رو همه میپذیرند. اینکه میفرمایید فرشهای کاشان از همه لحاظ بهتر هستند رو چطور اثبات میکنید؟ طبیعی هست که با توجه به اینکه احتمالا در شرکتهای فرش کاشان مشغول به فعالیت هستید از فرش کاشان دفاع کنید اما چیزی که تعیین کننده است حرف من و شما نیست و تجربه مصرف کننده هست که میتونه کیفیت رو اثبات کنه و بنده در مطالبی که نوشتم بارها این مطلب رو عنوان کردم. کیفیت فرشهای مشهد چیزی نیست که من بخوام اثباتش کنم، بلکه حاصل تجربه 40 ساله مصرف کننده هایی هست که بهش اذعان دارن. بنده بارها عرض کردم صحه گذاشتن روی کیفیت فرش های مشهد به معنی این نیست که برندهای باکیفیت دیگه ای وجود نداره (حتی ما در تلاش هستیم تا بزودی روی سایتمون برندهای با کیفیت دیگه ای هم که واقعا تجربه شون رو پس دادن عرضه کنیم و تعصبی از این بابت نداریم) اما در مورد فرش های کاشان شما خودتون باید بهتر بدونید که از لحاظ مواد اولیه تفاوت مشخصی دارند و در عین حال این رو هم در چندجا عرض کردم که در کاشان هم فرش با کیفیت در سطح خودش وجود داره اما خود تولیدکننده های کاشانی باعث شدن که اعتبارشون پایین بیاد، با اقداماتی از قبیل استفاده از دستگاههای تبدیلی و درج شانه و تراکمهای غیر واقعی روی فرش ها یا استفاده از الیاف ناخالص و ... که حتمن شما در جریانش هستید و مهمتر از همه اینکه تجربه مصرف کننده ها گویای این مساله هست.
      از لحاظ قیمت هم طبیعی هست که کیفیت بالاتر قیمت بالاتری داشته باشه و مصرف کننده هم تصمیم گیرنده نهایی هست. بماند اینکه الان بعضی از فرشهای کاشان و بقیه نقاط کشور قیمت بالاتری از فرش های مشهد دارن! من اخیرا در مقاله ای این مقایسه رو انجام دادم و قیمت های تولیدکننده های زیادی رو بررسی کردم. تعداد زیادی از سایتها خبری کشور هم اون مطلب رو منتشر کردن که میتونید به اونها مراجعه کنید و مقایسه قیمتها رو ببینید. کافیه در اینترنت جستجو کنید ( گزارشی از آخرین قیمت فرش ماشینی در بازار) البته بعد از این مقاله که فکر میکنم در ابتدای مرداد ماه منتشر شد با توجه به نوسانات نرخ ارز و مواد اولیه، قیمتها تغییرات زیادی داشتن اما برای مقایسه، از قیمتهای همون زمان هم میشه استفاده کرد.
      در مورد استفاده از نام مشهد هم باید عرض کنم اگر این تولیدی ها در منطقه مشهد اردهال باشن حرف شما صحیح هست (اگرچه که همونها هم میتونن کلمه ارهال رو اضافه کنن تا هیچگونه شائبه ای در کار نباشه، مثل بعضی از کارخونه هایی که این کار رو میکنن) اما قسمت عمده این تولید کننده ها در منطقه کاشان و آران و بیدگل و ... قراردارن و در عین حال از نام مشهد استفاده میکنن!
      مورد دیگه اینکه اگر واقعا نیت استفاده از نام فرش های مشهد رو ندارن و منظورشون همون مشهد اردهال هست و تقلبی در کار نیست چرا روی بخش عمده ای از این تولیدات هیچ آدرس و شماره تماسی از تولیدکننده وجود نداره که خریدار بتونه پیگیری کنه؟ (در حال حاضر بخشی از زمان ما صرف پاسخگویی به افرادی میشه که به دنبال آدرس و مشخصات همون تولید کننده ها هستن اما چیزی پیدا نمیکنن و برای پاسخ سوالتشون به ما مراجعه میکنن)
      طبعا خوانندگان مطالب ما خودشون میتونن تشخیص بدن که ما داریم نشر اکاذیب میکنیم یا صادقانه واقعیتها رو بیان میکنیم.
      در هر صورت از اظهار نظرتون سپاسگزام و براتون آرزوی موفقیت دارم
  • طاها

    طاها 1397-06-11 پاسخ

    من امروز دو جفت فرش 9متری خریدم.فرش مارال محصول گل نقش کاشان.
    ارتفاع خاب میلیمتر9+1
    جنس نخ پود(جوت)
    جنس نخ خاب(اکرلیک هیت ست)
    جنس نخ تار (پلی استر 85درصد)پنبه 15درصد
    میخواستم بدونم فرشم خوبه؟؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-06-12 پاسخ

      مشخصاتی که میفرمایید مشخصات عمومی اکثر فرش های ماشینی هست و مشکلی از این لحاظ نیست اما بحث کیفیت منوط به کیفیت الیاف و تجربه مصرف کنندگان هست. شخصا شناختی از نام برندش ندارم اما باید دید کسانی که قبلا از محصولاتش استفاده کردن نظرشون چی هست اما طبیعتا انتظار نمیره کیفیتی بالاتر از بقیه فرشهای کاشان داشته باشه
  • شهرزاد

    شهرزاد 1397-06-05 پاسخ

    ممنون از مطالب عالی تون براتون آرزوی موفقیت دارم
  • دیناروند

    دیناروند 1397-05-28 پاسخ

    سلام من دو تخته فرش 12 متری نگین اطمینان مشهد خریدم که نخ پود پنبه و پلی استر و کنف جنس نخ خاب 100 درصد اکریلیک هیت ست و نخ تار پلی است 80 درصد پنبه 20 درصد خریدم که وقتی آوردنشون خونه متوجه پلی استر داشتن تار و پود فرش شدم نگران بدرنگ شدن و زود کهنه شدنش هستم لطفاً راهنمایی کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-29 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      اول این رو یاداوری کنم که نگین اطمینان مشهد هم مثل خیلی اسامی دیگه اصلا در مشهد تولید نمیشه و محصول کاشان هست با سطح کیفیت مربوط به خودش. اما از اینکه بگذریم بطور کلی استفاده از نخ پلی استر در تار و پود فرش معمول هست و اکثر تولید کننده ها ازش استفاده میکنن. این قسمت ها (تار و پود) در زمان پهن شدن فرش اصلا قابل رویت نیستن و از این جهت جای نگرانی نیست
  • محمد

    محمد 1397-05-18 پاسخ

    با تشکر فراوان
    لطفا
    تفاوت شانه و تراکم را ذکر فرمایید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-20 پاسخ

      سلام، بطور کلی شانه و تراکم برای بیان تعداد گره های هر فرش در واحد سطح به کار میرن، شانه برای بیان تعداد گره ها در عرض فرش و تراکم برای بیان تعداد گره ها در طول فرش بکار میرن. با توجه به توضیحاتی که در متن مقاله گفته شده، یک فرش 700 شانه تراکم 2550 در هر متر از عرض خودش 700 گره داره و در هر متر از طول خودش 1250 گره داره
  • علی پور از بروجرد

    علی پور از بروجرد 1397-05-16 پاسخ

    باعرض سلام خدمت کارشناس محترم جناب آقای حسینی
    اینجانب مدتی بود که تصمیم به خرید چند تخته فرش ماشینی داشتم که به علت وجود انواع و اقسام فرشها با برند های مختلف وعدم داشتن اطلاعات کافی باعث سرگردانی ام در انتخاب فرشهای مورد نظر شده بود که خوشبختانه با سایت شما آشنا شدم و راهنماییهایتان را در خرید به کار بردم.
    ضمن تشکر از جنابعالی وهمکارانتان سلامت وسعادت رااز درگاه احدیت برایتان آرزومندم وامیدوارم در کارتان موفق و پیروز باشید.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-20 پاسخ

      سلام متشکرم، باعث افتخار و خوشحالی ماست که این مطالب مفید واقع شده. ما هم متقابلا موفقیت روزافزون شما رو آرزو داریم.
  • حسین طاهری

    حسین طاهری 1397-05-15 پاسخ

    با سلام
    من یک فرش پشمی پیدا کردم که تراکم 1000میباشد از فرش های فرهی میباشد تحت عنوان فرش سرمایه میباشد آیا این فرش واقعا تراکمش 1000 میباشد ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-15 پاسخ

      سلام وقت بخیر، منظور از تراکم 1000 تراکم طولی فرش هست و فرشهای تراکم 1000 در واقع همون 500 شانه هستن و وجود فرش ماشینی پشمی با این تراکم طبیعی هست
  • af

    af 1397-05-15 پاسخ

    سلام ببخشیدما فرشمون رو انتخاب کردیم اما فروشنده می گفت کارخانه هم نخ اکلریک تولید می کنه هم فیلامنت که صادراتیه .به نظرشما کدومش بهتره؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-15 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      بطور کلی نخ فیلامنت نوعی نخ پلی استر هست که نسبت به انواع دیگه پلی استر نرم تر و براق تر هست ولی در نهایت همون پلی استر هست با همون ویژگیهایی که در متن بهشون اشاره شد. میتونید با توجه به نیازتون انتخاب کنید اما اکریلیک ها کیفیت و دوام بهتری دارن و بیشتر توصیه شون میکنم.
  • مضطرب

    مضطرب 1397-05-14 پاسخ

    سلام من ۴ تخته فرش خریدیم که گفته فرش نگین مشهد و هیچ گونه پسوند و پیشوندی نداره.و تنها مارک پشت فرش تراکم و شانه و ابعاد رو زده.و جنس فرش رو زده اکریلیک و کناف
    میخواستم ببینم خوبه دچار شک شدم که نکنه بهمون انداخته باشن.
    ممنون از راهنمائیتون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-15 پاسخ

      در مقاله «2 روش ساده برای تشخیص اصالت فرش»تقریبا کامل توضیح دادم که میتونید مراجعه کنید. اونجا نمونه برچسب پشت فرش یا همون شناسنامه فرش هم قرار داده شده که میتونید ببینید و مقایسه کنید که تفاوتی نداشته باشه. گذشته از این موارد باز هم اگر خیلتون راحت نشد میتونید از طریق راه های ارتباطی ما تصویری از شناسنامه فرش رو برامون بفرستید تا من یا همکارام راهنماییتون کنیم
  • محسن

    محسن 1397-05-14 پاسخ

    سلام آقا دمتون گرم کارتون خیلی درسته
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-15 پاسخ

      سلام از نظر لطفی که نسبت به ما دارید سپاسگزارم
  • هدیه

    هدیه 1397-05-11 پاسخ

    سلام خسته نباشید راستش من برای خرید فرش به مشهد رفتم.میخواستم بدونم کارهای شرکت محتشم چطوره؟قابل اعتماد هست یانه؟از شهرستان پرسیدیم گفتند فرشهای شرکت محتشم جنس خوبی نداره ما هم دودل شدیم لطفا راهنمایی کنید.ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-12 پاسخ

      از محصولات فرش های مشهد نیست اما از لحاظ کیفیت شخصا از نزدیک شناخت ندارم اما اگر شنیده هاتون از افرادی بوده که خودشون استفاده کردن یا فروشنده ی قابل اعتمادی این رو به شما گفته بهتر هست جانب احتیاط رو رعایت کنید. اگر طرح خاصی داشته که پسندیدید میتونید بررسی کنید ببینید تولیدکننده های معتبر همون طرح و نقشه رو دارند یا نه
  • الهه

    الهه 1397-05-10 پاسخ

    سلام ببخشید فرش شادنقش مشهد رو تایید میکنید؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-10 پاسخ

      سلام، این شرکت هم از تولیدکنندگانی هست که بر خلاف اسمش در مشهد تولید نمیشه و محصول کاشان هست و از لحاظ کیفیت هم در سطح فرش های کاشان طبه بندی میشه. در مواردی که طرح خاصی رو از تولیدکنندهایی از این دست میپسندید و قصد خرید دارید توصیه میکنم در مورد قیمتها تحقیق کافی داشته باشید که لااقل فروشنده فرش کاشان رو به قیمت فرش مشهد به شما نفروشه. موفق باشید
  • وسواس الدوله

    وسواس الدوله 1397-05-05 پاسخ

    باسلام خدمت کارشناس محترم. آیافرش توس مشهد از برندهای باکیفیت فرش مشهد است یا از همان شرکتهای مجازی و ساختگی ست که فرمودید با نام برندهای مشهور فعالیت میکنند؛ مثل نگین مشهد[تابان] نگین مشهد[هلال] نگین مشهد[اکسیر] ؟ لطفا در مورد کیفیت فرشهای این شرکت که آیا اصلا وجود خارجی دارد یا کلا مجازی وکاغذی ست، راهنمایی بفرمایید و اینکه خرید الکترونیکی (آنلاین) ازاین تولیدکننده نسبت به دیگر برندهای فرش مشهد مقرون بصرفه است یا خیر (ازنظرمواداولیه،کیفیت و دوام فرش) باسپاس ازمطالب آموزنده تان حق نگهدارتان باد
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-05 پاسخ

      سلام، وقت بخیر، فرش توس مشهد هم مثل خیلی از اسامی موجود در بازار برخلاف اسمش، در مشهد تولید نمیشه! پس نباید به خاطر اسمش براش اعتبار قائل شد بلکه باید دید مصرف کننده ها در موردش چه تجربه ای دارن و نظرشون در موردش چیه، بطور کلی فقط 5 تا کارخونه در مشهد داریم که عبارتند از فرش مشهد، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش آرا مشهد و فرش پرشین مشهد، بدون هیج پسوند و پیشوند دیگه ای. روش تشخیص اصل بودنشون رو هم در مقالات دیگه توضیح دادم. در مورد قیمت هم میتونید قیمتهای محصولات فرش های مشهد رو از بخش فروشگاهی سایت ما مشاهده کرده و با قیمت محصولات فرش توس مشهد مقایسه کنید، به عنوان مثال فرش های 1000 شانه رو من بررسی و مقایسه کردم، در زمان این مقایسه محصولات 1000 شانه رو با قیمت 2660000 تومن در فروشگاه اینترنتی خودشون عرضه میکردن که از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با محصولات فرش های مشهد اصل نداشت (البته با تخفیفهایی که ما الان در بخش فروشگاهی سایت داریم میشه گفت فرش های 1000 شانه مشهد اصل الان حدود 300 تا 400 هزار تومن ارزانتر عرضه میشن!)
  • سمانه رحیمی

    سمانه رحیمی 1397-05-04 پاسخ

    سلام و خداقوت لطفا توضیح بفرمایید مفهوم تراکم وشانه چیست وچه فرقی باهم دارند؟ متشکرم


    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-05-05 پاسخ

      سلام متشکرم، به طور کلی برای هر فرش دو تا تراکم تعریف میشه یکی تراکم عرضی و یکی تراکم طولی، به تراکم عرضی فرش شانه میگن. شانه فرش عموما برحسب تعداد گره رنگ در هر متر حساب شده و عامل اصلی تعیین قیمت فرش به شمار میره چراکه با بیشتر شدنش نقش‌ها ظریفتر می‌شن. برای مثال اگر فرش 1200 شانه معرفی میشه در 10 سانتی متر از «عرض» فرش باید 120 گره وجود داشته باشه. تراکم طولی هم شبیه همون تراکم عرضی هست با این تفاوت که اون رو در نیمه «طولی» فرش محاسبه نموده و سپس در 2 ضرب می کنن یعنی زمانی که گفته می‌شود فرشی تراکم 3600 داره به این معنیه که در 10 سانتی متر از طول فرش باید 180 گره وجود داشته باشه
  • محمدیان

    محمدیان 1397-04-24 پاسخ

    سلام خسته نباشید
    بین فرش نگین مشهد و کاشان کدوم بهتره؟
    نگین مشهد ۷۰۰ شانه ۲۵۵۰ تراکم داره
    رفتم یه مغازه نگین مشهد رو انتخاب کردم بعد رفتم مغازه بعدی گفت کاشان خیلی خوبه نگین مشهد پشتش چسپه و بعد یه مدت باز میشه و روشم مثل پلاستیک میشه و در کل شرکت نگین مشهد داره ورشکست میشه و فندکشو گرفت رو کاشان که نسوخت ولی گرفت رو (زمرد)مشهد سوخت و گفت پلاستیکه البته میدونم که اون نگین مشهد نیست و باهاش فرق داره و ازین حرفا
    الان واقعا دودل شدم نمیدونم کدومو بگیرم
    البته بعدش دوباره رفتم پیش مغازه نگین مشهد که تکذیب کرد حرفارو وکلی حرفای دیگه که سرتونو درد نیارم
    لطفا ازین سردرگمی درم بیارین که کاشان بهتره یا نگین مشهد؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-25 پاسخ

      سلام متشکرم
      همونطور که قبلا هم گفتم معمولا اکثر فروشنده ها از محصولی که خودشون عرضه میکنن تعریف میکنن لذا نمیشه خیلی به حرفهاشون اعتماد کرد مگر اینکه واقعا اون شخص رو بشناسید و به صادق بودنش اطمینان داشته باشید. به همین خاطر همیشه توصیه میکنم سعی کنید به نحوی از نظرات مصرف کنندگان قبلی و کسانی که قبلا خودشون یا اطرافیانشون تجربه استفاده ازش رو داشتن استفاده کنید.
      یک راه غیر رسمی دیگه هم که میتونم پیشنهاد بدم اینه که با یک سمساری یا کسی که در زمینه خرید و فروش فرشهای کارکرده فعالیت میکنه تماس بگیرید و بپرسید اگر یک فرش مشهد (برندش فرقی نمیکنه) کارکرده داشته باشید به چه قیمتی ازتون خرید میکنه و اگر فرش کاشان باشه چطور؟ ببینید اصلا حاضر میشه فرش کاشان رو بخره!؟
      نمیخوام بگم تمام فرشهای کاشان بی کیفیت هستن اما از اون جایی کیفیت یک امر نسبی هست و ما هم در مقام مقایسه داریم صحبت میکنیم، میگیم فرش های مشهد با کیفیت تر هستن لذا اگر خواستید از بین فرش های کاشان انتخاب کنید تحقیق کافی داشته باشید
      چیزی هم که در مورد ورشکستگی به شما گفته شده احتمالا مربوط به یکی از همون شرکتهایی هست که با نام مشابه نگین مشهد فعالیت میکرده و حالا بخاطر افزایش آگاهی مردم نسبت به محصولات اصل و غیر اصل با کسادی بازار مواجه شده. فرش نگین مشهد در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکننده های فرش ماشینی در کشور محسوب میشه با این وجود بخاطر تقاضای زیاد بازار برای محصولاتش و محدود بودن ظرفیت تولید، بعضی از مواقع خود ما هم برای تامین سفارشاتمون با مشکل مواجه هستیم.
      در نهایت توصیه میکنم اگر خواستید نگین مشهد رو انتخاب کنید حتما نسبت به اصل بودنش دقت کافی رو داشته باشید. موفق باشید
  • فریبا

    فریبا 1397-04-20 پاسخ

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب عالیتون ما دیروز فرش ستاره برلیان خریدیم خیلی دودل هستم چون فرشش خیلی نازکه ۱۰۰۰شانه و۳۰۰۰تراکم و۱۰ رنگ
    طول خابش۹+_۱ جنس نخ خابش اکرلیک وجنس نخ تار ۱۰۰%پلی استر .جنس نخ پودش کنف وپنبه
    تروخدا بهمون بگید که خوبه یانه ! آخه فرش های باتراکم پایین تر بود که ارزون تر بود وهم ضخامتش بیشتر بود بنظرتون دوام ۱۰۰۰شانه بیشتره یا ۷۰۰شانه؟ فقط از نازک بودن این فرش میترسم خیلی نرم ولطیف و نسبت به ۷۰۰شانه نازک تره
    وچون این فرش رو که خریدیم رنگش روشنه اگه لکه بگیره زود پاک میشه یا نه؟ ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-21 پاسخ

      سلام متشکرم. بطور کلی به کسانی که کیفیت و دوام نرمی و لطافت فرش در طول زمان براشون اهمیت داره فرش های کاشان رو توصیه نمیکنم مگر اینکه برندی باشه که کیفیتش ثابت شده باشه یعنی کسانی که حداقل 2 تا 3 سال از محصولاتش استفاده کردن رضایت خاطر داشته باشن. از لحاظ ارتفاع نخ خاب مشکلی نداره و معمولا فرشهای 1000 و 1200 شانه ارتفاع نخ خاب کمتری دارن و بقیه موارد هم در اکثر فرشهای ماشینی عمومیت داره و طبیعی هست. با توجه به تعداد گره بیشتر در فرشهای 1000 شانه، میشه گفت دوام بیشتری نسبت به فرش های 700 شانه دارن. سعی کنید تا جای ممکن نیاز به لکه زدایی پیدا نکنید اما اگر نیاز شد میتونید از راهنماهایی که در این زمینه هست استفاده کنید. معمولا روی شناسنامه فرش یا یک برگه جدا همراه فرش راهنمای لکه زدایی هم قرار داده میشه که میتونید از اون استفاده کنید.
  • نوید

    نوید 1397-04-16 پاسخ

    با سلام چطور ممکنه فرش پشمی تا ۵۰۰ شانه موجود باشه من خودم ۱۰۰۰ شانه پشمی خریداری کردم
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر، تا جایی که من اطلاع دارم با توجه به ضخامت نخ های پشمی امکان تولید فرش ماشینی پشمی با این تراکم وجود نداره. و در حالت عادی هم امکان کاهش ضخامت نخ های پشمی تا این مقدار ممکن نیست. در حال حاضر ظریفترین فرشهای دستباف تبریز که از الیاف ابریشمی و پشم بسیار ظریف مرینوس (اسم یک نوع نژاد گوسفند خارجی) بافته میشن هم از لحاظ تراکم بافت معادل فرشهای 1000 شانه نیستن یعنی اگر بخوایم معادلسازی کنیم فرش های ماشینی 1000 شانه معادل فرش دستباف 105 رج میشن که حتی با همون الیاف بسیار ظریف هم به سختی قابل بافت هست لذا با پشم معمولی اصلا قابل بافت نیست. فرشهای دستباف پشمی در فشرده ترین حالت 35 رج بافته میشن که این ها معادل همون فرش های ماشینی 500 شانه میشن.
      با توجه به توضیحات فوق بعید میدونم فرش ماشینی پشمی 1000 شانه تولید شده باشه. باز هم خوشحال میشم اطلاعات دقیقتری از محصولی که تهیه کردید در اختیارم قرار بدید تا بتونم تحقیق بیشتری داشته باشم.
  • فاطمه

    فاطمه 1397-04-13 پاسخ

    سلام وقت بخیر.کیفیت فرش نگین مشهد تابان هیت ست 1200 شانه (100%اکریلیک)از نظر شما چطوره؟از نزدیک کاملا یک رنگه ولی از دور بسته به جهت تابش نور سایه روشن داره،ایراد محسوب میشه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-15 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. همونطور که در جاهای مختلف توضیح دادم فرش هایی که با نام های مشابه نگین مشهد تولید میشن مثل همین نگین مشهد تابان یا نگین مشهد اکسیر یا نگین مشهد هلال و ده ها اسم مشابه دیگه، محصول کاشان هستن با همون سطح کیفیت که اگر دقیقتر بخواید باید از کسانی که قبلا از محصولاتشون استفاده کردن جویا بشید. شخصا دید مثبتی نسبت تولیدکننده هایی که با استفاده از نام و اعتبار دیگران قصد دارن محصولاتشون رو به فروش برسونن ندارم چراکه اگر کیفیت مطلوبی رو ارائه بدن لزومی برای این کار وجود نداره. در مورد سایه روشن هم اگر سایه روشنی که داره در جهت نخ خاب فرش و برعکسش باشه تا حدی طبیعی هست اما در غیر این صورت میتونه به خاطر کیفیت پایین الیاف فرش باشه
  • لیلا

    لیلا 1397-04-12 پاسخ

    با سلام.علت سایه روشن فرش های اکرلیک چیه؟ و اینکه به مرور زمان کم میشه یا نه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-12 پاسخ

      سلام، فرش های 100% اکریلیک نباید سایه روشن (شبیه سایه روشنی که فرش های پلی استر دارن) داشته باشند فقط در جهت نخ خاب فرش و برعکسش مقدار کمی سایه روشن طبیعی هست اما اگر بیشتر از این حد باشه احتمالا فرش 100% اکریلیک نیست و گذشت زمان هم تاثیر چندانی در این زمینه نداره
  • آرش

    آرش 1397-04-08 پاسخ

    سلام خسته نباشید.ببخشید ما میخوایم واسه سالن پذیرایی خونه فرش گل برجسته بخریم.از نظر کیفیت چطودن؟بعد از یه مدت خواب و جلوشون تغییر میکنه؟ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-04-09 پاسخ

      سلام متشکرم، همیشه توصیه میشه فرش با کیفیت انتخاب کنید اما برای فرش های گل برجسته این تاکید بیشتر هست چراکه اگر کیفیتش پایین باشه بعد از مدت کوتاهی قسمتهای فرورفته (بخاطر نوع الیاف مورد استفاده برای ایجاد فرورفتگی ها) سفت و زبر میشن و با مشکلاتی از قبیل چسبیدن مو و زباله به الیاف فرش مواجه میشید و جارو کشیدن فرش هم کار مشکل خواهد شد و جلای رنگ این قسمتها هم زودتر تغییر میکنه.
  • جعفریان

    جعفریان 1397-03-28 پاسخ

    با سلام کیفیت فرشهای تهران چطور هست
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-29 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      تا جایی که اطلاع دارم چندتا کارخونه فرش در تهران وجود داره که ازلحاظ کیفیت مثل فرش های کاشان هستن و البته تنوع طرح و نقشه خوبی هم دارن. البته یکی دو نمونه که من در آخرین نمایشگاه بین المللی فرش مشهد دیدم از لحاظ قیمت کمی بالا بودند (شاید بخاطر اینکه مشابه طرح های ترک بودند که البته بنظرم قابل قبول نبود) اما نمونه هایی هم بودند که هم سطح قیمت فرش های کاشان بودند و تفاوتی از این نظر نداشتند. خلاصه اینکه به طور تجربی شناخت دقیقی از تک تک برندهاشون ندارم اما بطور خلاصه میتونم بگم مثل فرش های کاشان هستن
  • حسین طاهری

    حسین طاهری 1397-03-19 پاسخ

    با سلام
    این درست است که فرش پشمی فقط 500شانه میباشد و تراکم آن بخاطر نوع نخ و بافت آن خیلی کم است؟در ضمن گذشته از قیمت شما خرید فرش پشمی ماشینی را پیشنهاد میکنید یا اکلریک؟
    آیا شما فرش پشمی دارید؟
    آیا فرش پشمی درجه یک و دو دارد؟ اگر درجه بندی دارد آیا در پشت فرش قید میشود؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      بله فرش های ماشینی پشمی به خاطر ماهیت نخ پشمی که ضخامت بیشتری داره بصورت 500 شانه تولید میشن و نمیتونن تراکم و ظرافت بالایی داشته باشن کما اینکه فرش های دستباف پشمی هم به همین شکل هستن و با رجشمار حدود 30 تا 35 بافته میشن. اگر بحث سلامت و غیر آلرژیک بودن فرش و برخورداری از طول عمر بسیار زیاد، براتون حائز اهمیت باشه و از لحاظ هزینه هم مشکلی نداشته باشید فرش های پشمی رو بیشتر توصیه میکنم اما اگر ظرافت و زیبایی فرش در کنار طول عمر براتون اهمیت بیشتری داره فرش های اکریلیک. این رو هم دقت داشته باشید که نگهداری از فرش های پشمی سخت تر و حساس تر هست و بخاطر وزن بیشتری که دارن حمل و نقلشون هم کمی مشکلتره.
      ما در حال حاضر در محصولات کارخونه های فرش مشهد فرش پشمی نداریم.
      در مورد درجه بندی هم باید عرض کنم دوتا مفهوم داریم یکی کیفیت نخ پشمی مورد استفاده هست که اگرچه دارای درجه های کیفی متفاوت هستن اما چیزی در موردش روی برچسب پشت فرش قید نمیشه و دیگری کیفیت بافت فرش هست که همون چیزیه که بر روی برچسب پشت فرش ها (چه پشمی و چه اکریلیک) به عنوان درجه فرش قید میشه
  • دریا

    دریا 1397-03-18 پاسخ

    با سلام . الان چند روزه واسه خرید فرش وقت میزارم ولی وقتی به بازار فرش مراجعه میکنم تنوع زیاد و تفاوت قیمتها در فرشهای تمام اکریلیک گیجم میکنه و نمیتونم خرید کنم .‌به عنوان مثال فرش ۹ متری طرح خشتی قالی سلیمان ۲۱۵۰۰۰۰ تومان و طرح خشتی عیان که اونم زده صددر صد آکریلیک ۱۱۵۰۰۰۰ تومان . واقعا تفاوت در چیه ؟ چه چیزایی میتونه باعث این همه اختلاف قیمت باشه ؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-19 پاسخ

      سلام وقت بخیر.
      دو عامل بیشترین تاثیر رو دارند یکی شانه و تراکم فرش هست و دیگری نوع و کیفیت مواد اولیه مصرفی. هرچه شانه و تراکم فرش بالاتر میره میزان مواد اولیه مصرفی بیشتر میشه و ظرافت طرح و نقشه هم افزایش پیدا میکنه لذا قیمت فرش بالاتر میره. اکریلیک مورد استفاده تولید کننده ها هم تفاوت زیادی با هم دارن و از سطوح کیفی مختلفی برخوردارن که باعث میشه طول عمر فرش، زیبایی، نرمی و لطافت فرش در طول زمان متغیر باشه. در مقاله "قیمت فرش و عوامل تعیین کننده آن" توضیحاتی در این زمینه دادم باز هم اگر سوالی در این مورد داشتید در خدمتم.
  • نادر

    نادر 1397-03-12 پاسخ

    با عرض سلام خدمت کارشناس محترم جناب آقای حسینی عزیز سه سوال از خدمتتون داشتم اگر جواب بدهید ممنون میشوم :
    1- بهترین شرکت تولید فرش ماشینی ( از لحاظ کیفیت و نرمی ) در حال حاضر کدام شرکت است ؟
    2- به قول معروف اگر بخواهم فرش پاخور نرم و به اصطلاح گوشتی باشد چند شانه و چه تراکمی را انتخاب کنم ؟
    3- آیا برای همدان ارسال رایگان دارید ؟
    ایمیل بنده seyfi@umsha.ac.ir است منتظر پاسخ شما هستم .
    ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-19 پاسخ

      من هم سلام و عرض ادب دارم محضرتون، در مورد سوال اولتون واقعا کسی نمیتونه بگه دقیقا بهترین شرکت تولیدی کدومه چراکه با توجه به تعداد زیاد تولیدکننده ها، کسی که بتونه با تمامشون آشنا باشه و به عبارتی همشون رو تجربه کرده باشه نداریم و به همین خاطر توصیه میکنم سعی کنید بنحوی از نظرات مردم یا اطرافیانتون در مورد تولیدکننده های مختلفی که تجربه استفاده از محصولاتش رو دارن آگاهی پیدا کنید، شخصا با شناختی که از فرش های مشهد دارم میتونم بگم از کیفیت بالایی برخوردارن (که البته در این مورد هم میتونید از نظرات دیگران هم تحقیق کنید) اما این به این معنی نیست که تولید کننده با کیفیت دیگه ای نداریم.
      در مورد سوال دومتون توصیه میکنم از فرش های 700 شانه با تراکم 2550 یا بالاتر، استفاده کنید چون فرش های 1000 و 1200 شانه ارتفاع نخ خاب کمتری دارن و به اصطلاح کم گوشت هستن.
      و در مورد سوال سوم هم پاسخ مثبت هست. ارسالها برای تمام کشور رایگان انجام میشه.
  • وحید

    وحید 1397-03-05 پاسخ

    سلام . به نظر جنابعالی گذشته از کارخانه مربوطه لطفا بصورت خلاصه مختصات یک فرش خوب از نظر 1- جنس خاب2- جنس نخ تار و پود 3- تناسب بین شانه و تراکم یک فرش را عنوان فرمائید ممنون
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-06 پاسخ

      سلام. جنس نخ خاب اکریلیک مرغوب و با کیفیت باشه، نخ تار تقریبا در تمام فرش های ماشینی پلی استر هست و تفاوتی نمیکنه، نخ پود در فرش های تراکم پایین مثل 500 شانه ها الیاف کنفی هستن و در فرش های تراکم بالا مثل 1000 و 1200 شانه الیاف پنبه ای، این باعث میشه فرش های تراکم بالا بسیار انعطاف پذیر باشن و به راحتی تا بخورند اما فرش های 500 شانه انعطاف پذیری کمتری دارن و اگر زیاد تا بخورند ممکنه دچار شکستگی بشن پس میشه گفت پود پنبه ای بهتر هست. در مورد تناسب بین شانه و تراکم نکته خاصی وجود نداره و هردو هرچقدر بالاتر باشن ظرافت فرش بیشتر میشه، اگرچه بعنوان مثال وقتی دستگاه بافت فرش 700 شانه که هم میتونه با تراکم 2100 تولید کنه و هم تراکم 2550 و هم تراکم 3000 ، با تراکم 3000 تولید تولید میکنه فشار بیشتری به دستگاه وارد میشه و هزینه های تولید افزایش پیدا میکنه اما نکته خاص دیگه ای در این زمینه وجود نداره
  • نادری

    نادری 1397-03-02 پاسخ

    سلام.میبخشید فرش1200با1000 نسبت بهم چه خوبی و بدی داره؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-04 پاسخ

      سلام
      بطور کلی هرچی تراکم فرش بالا میره ظرافت طرح و نقشه افزایش پیدا میکنه چون تعداد گره ها در هر متر مربع از فرش بیشتر میشه، درست مثل یک عکس که هرچی تعداد پیکسل هاش بیشتر باشه کیفیت عکس بالاتر میره، پس فرش های 1200 شانه نسبت به فرش های 1000 شانه ظرافت بیشتری دارند اما چون نوع نخی که برای تولید فرش های 1200 شانه استفاده میشه (از لحاظ ضخامت) با نخی که برای تولید فرش های 1000 شانه استفاده میشه تفاوت داره و کمی نازکتره، زمان راه رفتن روی فرش های 1000 شانه نرمی بیشتری احساس میکنید. در نهایت باید گفت که این تفاوتها بسیار اندک هستن و میتونید بین این دو، اولویت رو به طرح و نقشه بدید و فرشی رو که بیشتر میپسندید انتخاب کنید.
  • ریحانه

    ریحانه 1397-02-30 پاسخ

    سلام ببخشید من دیروز فرش گرفتم .من مهریس ماندگار دیده بودم.۷۰۰شانه.تراکم ۲۵۵۰.
    حالا که فرشا رو اوردن میبینم.
    دوتا ۹متری اهورا.
    با مشخصات :نخ پود:پنبه

    نخ خواب:۱۰۰اکریلیک هیت ست
    نخ تا ۸۰% پلی استر و ۲۰%پنبه

    یه ۶متری.همون مشخصات ولی زده درجه یک روش.میخواستم ببینم اولا از لحاظ کیفت چجوریه؟چرا دوشرکت مختلف هست.و چرا یکی زده درجه ۱
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-03-02 پاسخ

      سلام وقت بخیر،
      اینها مواردی هست که دقیقش رو باید از همون فروشگاهی که فرش رو تهیه کردید جویا بشید اما من بطور کلی میتونم بگم با توجه به اینکه در کاشان قسمت عمده ای از تولیدات بصورت کارگاهی انجام میشه و هر نقشه رو کارگاه های زیادی تولید میکنند احتمالا فرش های شما هم هر کدومش از یک کارگاه بوده و به همین خاطر اسم تولید کننده ها متفاوته اما در نهایت اگر از لحاظ رنگبندی تفاوتی نداشته باشن این مورد زیاد اهمیت نداره (البته اگر در آینده بخواید دوباره از همین نقشه، فرش تهیه کنید احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد). در مورد نوشته شده بودن یا نبودن درجه یک هم نیاز نیست خیلی حساس باشید چون زمانی درجه یک بودن یا نبودن مهم هست که درجه دویی هم وجود داشته باشه اما من تا حالا ندیدم در کاشان روی فرشی بزنن درجه 2 !! ظاهرا همه فرشهایی که تولید میشن درجه 1 هستن!! فقط ظاهر فرش رو بررسی کنید که ایراد خاصی نداشته باشه
      در مورد کیفیت هم الان نمیشه بطور دقیق اظهار نظر کرد اما در پاسخ به سولات قبلی توضیحاتی دادم که میتونید مرور کنید.
  • روزبه خسروب

    روزبه خسروب 1397-02-25 پاسخ

    سلام
    ضمن تشکر از مطالب ارسالی ممنون میشم اگه در مورد فرشهای ماشینی پشمی با تراکم ۷۰۰ اطلاعات دارید ارسال بفرمایید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-27 پاسخ

      بطور کلی فرش ماشینی پشمی از لحاظ جنس الیاف یک انتخاب بسیار خوب بشمار میره، این دسته فرش ها در مقایسه با فرش دستباف قیمت مناسبتری دارند اما بخاطر قیمت تمام شده بالاتر نسبت به سایر فرش های ماشینی، کمتر مورد استقبال واقع میشن لذا تولید کننده های محدودی هستند که فرش ماشینی پشمی تولید میکنن که شخصا شناخت زیادی ازشون ندارم اما باید دقت داشته باشید که پشم طبیعی هم درجه یک و دو داره و دقت لازم رو در این زمینه بخرج بدید.
  • شيدا

    شيدا 1397-02-20 پاسخ

    سلام
    ميخواستم بدونم فرش هايى با طرح هاي شلوغ مناسبن يا با طرح هاى خلوت تر؟؟
    ممنون ميشم توضيح بدين.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-22 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      این مورد بیشتر یک امر سلیقه ای هست، بطور کلی نقش های ایرانی معمولا پر و شلوغ هستن و طرح های خارجی مثل فرش های ترک طرح های خلوت تری دارن. اینکه چرا اینطور هست بیشتر به پیشینه فرهنگی هر جامعه و روحیات مردمش برمیگرده اما سبک دکوراسیونی که برای منزلتون انتخاب میکنید هم میتونه در این زمینه تاثیر گذار باشه. اگر قصد دارید از سبکهای کلاسیک و ایرانی استفاده کنید طرح های سنتی ایرانی بهترین اتخاب هستن و بیشترین تنوع ممکن رو دارن و اگر قصد دارید از سبک های مدرن یا به عبارتی غربی استفاده کنید میتونید از طرح های خلوت استفاده کنید. البته به دو دلیل توصیه میکنم اگر خواستید از طرح های خلوت یا به اصطلاح مدرن هم استفاده کنید حتما از تولیدات داخلی انتخاب کنید. دلیل اول ارزش و اهمیتی هست که برای فرش با کیفیت ایرانی قائل هستم و دلیل دوم هم قیمت بالای نمونه های خارجی. اخیرا تعدادی از تولید کننده های داخلی هم از این نوع طرح ها تولید کردن که هم تنوع بالایی داره و هم کیفیت و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی. توجه داشته باشید که فرش های خارجی مثل فرش های ترک که اخیرا در بازار زیاد هم شدن به خاطر هزینه های گمرکی که بهشون تعلق میگیره تقریبا دوبرابر قیمت واقعی شون در ایران فروخته میشن در حالی که هیچ مزیتی نسبت به تولیدات داخلی ندارن. موفق باشید
  • مهدی

    مهدی 1397-02-13 پاسخ

    سلام ما به مشهد رفت وآمد داریم میخواستم بپرسم آیا فروش مستقیم درب کارخانه دارید ؟ میتوانیم از آنجا خرید کنیم؟وتفاوت فرش گل برجسته ومعمولی رو لطفا بیان کنید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-15 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      بطور کلی هیچکدوم از کارخونه های فرش در مشهد فروش مستقیم و درب کارخانه ندارن و فروش تنها از طریق نمایندگیها انجام میشه
      اما در مورد فرشهای نقش برجسته چند نکته رو عرض میکنم.
      اول اینکه باید بدونید تولید کننده ها برای ایجاد قسمتهایی از فرش که حالت فرورفتگی پیدا میکنه از الیافی استفاده میکنند که مقدار زیادی پلی استر یا پلاستیک در اونها به کار رفته و همین امر باعث میشه در مرحله آهار زنی فرش که فرش در معرض حرارت قرار میگیره اون الیاف جمع بشن و ارتفاع کمتری نسبت به الیاف اکریلیک مجاورشون پیدا کنن و به این شکل فرش حالت نقش برجسته پیدا میکنه. پس همونطور که در مقاله توضیح دادیم این قسمتهای فرو رفته بخاطر ماهیت و نوع الیافشون نسبت به الیاف مجاورشون که اکریلیک هستن از کیفیت پایینتری برخوردارند و همین باعث میشه زودتر نرمی و لطافت و جلای رنگشون رو از دست بدن. اما در هرصورت بخاطر استقبالی که اخیرا از این نوع فرش ها شده اکثر تولید کننده ها چند نمونه طرح گل برجسته هم به محصواتنشون اضافه کردن.
  • غزل

    غزل 1397-02-09 پاسخ

    با سلام. این فرش هایی که هرچی مو و آشغال تو خونه هست به خودشون جذب می کنن، جنسشون چیه؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-09 پاسخ

      سلام. این مشکل در الیاف پلی استر و نایلونی بیشتر هست اما الیاف اکریلیک بی کیفیت هم این مشکل رو دارند به همین خاطر تاکید میکنم صرفا اینکه گفته بشه یک فرش 100 درصد اکریلیک هست نشانه حوب بودن فرش نیست چراکه الیاف اکریلیک هم سطوح کیفی متفاوتی دارند.
  • مهدی زاده

    مهدی زاده 1397-02-08 پاسخ

    سلام آقای حسینی ممنون از توضیحات کاملتون. چرا بعضی از نمایندگیهاتون بیشتر از فرش های مشهد فرش کاشان دارن؟ به نمایندگی شهر خودمون رفتم اما از اون همه فرش فقط چندتاش مشهد بود و بقیه کاشان! فروشنده هم میگفت ما نمایندگی فرش مشهد هستیم!
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-09 پاسخ

      سلام ، ممنون از توجهتون. در پاسخ به سوالتون باید چند نکته رو عرض کنم. اول اینکه در بسیاری از موارد فروشگاههایی که خودشون رو نمایندگی معرفی میکنند در واقع نمایندگی رسمی نیستن و فقط به عنوان یک فروشنده محصولات رو عرضه میکنن. تعداد نمایندگی های رسمی معدود است و در بسیاری از شهرها نمایندگی رسمی وجود نداره. در حال حاضر کارخونه هایی مثل نگین مشهد نمایندگی جدید هم اعطا نمیکنن چراکه به خاطر تقاضای زیاد و محدودیت ظرفیت تولید، توان پاسخگویی به نیاز بازار رو ندارن.
      نکته دوم اینکه ممکنه همونطور که فرمودید در بعضی از شهرستانها، فروشگاهی واقعا نماینده رسمی هم باشه اما در کنار فرش های مشهد فرش کاشان و سایر برندها رو هم عرضه کنه که مهمترین دلیلش حاشیه سود بالاتر اون محصولات هست. بعضی از تولید کننده ها برای اینکه فروشنده رو برای عرضه محصولاتشون مجاب کنن حاشیه سود بالایی رو برای فروشنده نهایی در نظر میگیرن (گاهی تا 50 درصد) به همین خاطر خیلی از فروشگاه ها فروش اون فرشها رو ترجیح میدن. اینکه میبینید بعضی از فروشگاههایی که تبلیغات تلویزیونی زیادی هم دارند از تخفیفهای فوق العاده صحبت میکنن یا جوایز و هدایا و ... میدن به همین خاطر هست.
  • عروس

    عروس 1397-02-07 پاسخ

    با سلام و روز خوش.میخواستم بدونم کیفیت فرشی که مشخصاتش رو خدمتتون عرض میکنم چطور است .سلیمان .تراکم 1200شانه .پود 3600_نخ تار پلی استر_نخ پود پنبه _جنس نخ خاب اکریلیک هیت ست_ارتفاع خاب 7 میلیمتر.با تشکر
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-07 پاسخ

      گذشته از نام برند فرش مشخصاتی که ذکر کردید رو میتونید روی برچسب بسیاری ار فرشهای 1200 شانه ای که در کشور تولید میشن ببینید. مهمترین شاخص کیفیت، نخ خاب فرش، یعنی اکریلیک استفاده شده در فرشه که بهترین روش آگاهی از اون تحقیق از کسانی هست که قبلا از محصولات اون تولید کننده استفاده کردن. با جستجو در اینترنت و انجمن ها مثل سایت نوعروس یا نی نی سایت و ... میتونید نظرات کاربران رو در مورد کیفیت برخی از تولیدکننده ها پیدا کنید. یک نمونه رو در پاسخ به سوالات قبلی ذکر کردم. این رو هم دقت داشته باشید که کیفیت یک امر نسبی است یعنی محصولات یک تولید کننده ممکن نسبت به بعضی از تولید کننده ها از کیفیت بالاتر و در مقایسه با برخی دیگه از کیفیت پایینتری یرخوردار باشه. در نهایت اینکه با توجه به شناخت مختصری که دارم قالی سلیمان از برندهای معتبر فرش های کاشان (اصفهان) محسوب میشه
  • حسین شایان

    حسین شایان 1397-02-07 پاسخ

    سلام خدمت شما آقای حسینی من حدود یک ماهه برای خرید فرش این فروشگاه و آن فروشگاه میگردم تا اینکه امروز اتفاقی مقالات تخصصی شما رو دیدم و دیدگاهم راعوض کردواقعا مطالب شما آموزنده و تاثیرگذار است ممنون از مطالب ارزشمند و تخصصی شما.در ضمن اسم پسر خاله ام هم سید مصطفی حسینی هست.
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-07 پاسخ

      سلام واقعا باعث افتخار و خوشحالی ماست که مقالاتمون مورد استفاده و استقبال شما و بقیه مخاطبین قرار گرفته، امیدوارم نظر بقیه هم همینطور باشه، اظهار نظر و لطفتون به ما انرژی میده، برای شما و پسرخاله بزرگوارتون هم آرزوی موفقیت داریم.
  • مجید مجیدی

    مجید مجیدی 1397-02-06 پاسخ

    سلام... تشکر از پاسخهای کامل و خوبتون... بفرمایید که شما کیفیت فرشهای مشهد اردهال رو تایید می فرمایید ؟ 1200 شانه با تراکم 3600 و نخ خاب اکرلیک هیت سیت... طرحهای بسیار زیبا ... ارتاع نخ خاب فقط کم هست و فرش در عین ریز بافت بودن خابش 7 میلی متره بر اساس شناسنامه پشتش...آیا این شرکت فرش معتبر هست؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-02-07 پاسخ

      سلام، خواهش میکنم، امیدوارم مطالعه مطالب براتون مفید واقع شده باشه. فرش مشهد اردهال از فرش های کاشان هست و از محصولات فرش های مشهد نیست که بتونم اطلاعات دقیق خدمتتون عرض کنم اما مهم اینه که جنس الیاف و مواد اولیه اش چیه که در متن مقاله و پاسخ سوالات توضیح دادم. باید دید جنس الیاف نخ خاب فرش، اکریلیک هست یا پلی استر و اگر اکریلیک هست، آلمانیه یا ترک یا ... و توصیه میکنم سعی کنید از تجریه کسانی که قبلا از محصواتشون استفاده کردن استفاده کنید. از این مورد که بگذریم از لحاظ قیمت هم در حال حاضر میتونم بگم میانگین قیمت فرش های 12 متری 1200 شانه کاشان که عمدتا عنوان میشه الیاف ترک هستند حدود 1 میلیون 900 هزار تومان هست اما باز هم ممکنه قدری اختلاف قیمت بین تولیدکنندگان مختلف وجود داشته باشه،
  • مريم حكيمي

    مريم حكيمي 1397-01-28 پاسخ

    با سلام و خسته نباشيد.سپاس بابت مطالب مفيدتون.اخيرا فرش ١٢٠٠شانه تراكم٣٦٠٠ الماس كوير كرمان خريداري كرديم،تا الان فرض نگين مشهد داشتيم.بخاطر پرزدهي فراوان فرش ها رو تعويض كرديم.روي شناسنامه فرش قيد شده: خاب صد در صد اكريليك هيت ست-تار:صد در صد پلي استر-پود:پنبه پلي استر
    فرش جديد كمي حالت سايه روشن ميندازه و من اصلا ازين بابت راضي نيستم
    ميخواستم بدونم در كل فرش خوبي هست از نظر دوام؟
    البته ارتفاع فرش هم خيلي كمه و عادت ندارم به اين مورد
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-29 پاسخ

      سلام سلامت باشید، از اینکه نسبت به ما اظهار لطف دارید سپاسگزاریم
      بطور کلی پرزدهی اولیه در فرش های اکریلیک یک امر طبیعی محسوب میشه که با فرایند هیت ست شدن میزان اون کاهش پیدا میکنه اما صفر نمیشه و تا مدتی این پرزدهی وجود داره که البته به مروز زمان کمتر شده و به صفر میرسه
      مهمترین فاکتور در تعیین کیفیت فرش جنس نخ خاب فرش است (که ظاهرا در فرش شما قید شده اکریلیک) بطور کلی الیاف اکریلیک طول عمر طولانی دارن اما در فرش ماشینی، علاوه بر دوام و عمر طولانی، ثبات کیفیت در طول زمان هست که از اهمیت بیشتری برخورداره، به این معنی که لطافت و نرمی اولیه الیاف در طول زمان حفظ بشه و ثبات رنگ هم داشته باشه. الان بیشترین حجم تولید فرش ماشینی در کشور مربوط به فرش های اکریلیک هست اما کیفیت تمامشون یکسان نیست چون کیفیت اکریلیکی که در تولیدشون استفاده میشه متفاوت هست. فرش های اکریلیک (به گفته تولید کننده) زیادی رو دیدم که در مدت کوتاهی نخ خابشون دچار خوابیدگی شده و مثل نمد سفت و زبر شدن و مشکلاتی از قبیل چسبیدن نخ و مو و ... به فرش و سخت شدن جاروکشی رو برای مصرف کننده ایجاد کردن پس صرفا اکریلیک بودن کافی نیست و باید از کیفیت نوع اکریلیک مطمئن شد که این هم با نگاه و لمس قابل تشخیص نیست و فقط تولید کننده از اون مطلعه و کسی که قبلا تجربه مدتی استفاده از اون محصول رو داره به همین خاطر هست که همیشه توصیه میکنم قبل از خرید فرش سعی کنید تا حد امکان از تجربه دیگران در استفاده از محصولات یک تولید کننده آگاه بشید. در مورد فرش شما هم روی کاغذ از مشخصات خوبی برخورداره اما باید دید تجربه مصرف کنندگانش چطوره و شخصا شناخت خاصی نسبت به این برند ندارم.
      پایین بود ارتفاع فرش هم در فرش های 1200 شانه طبیعیه که در سوالات قبلی در موردش توضیح دادم
  • سوگند

    سوگند 1397-01-24 پاسخ

    سلام من ميخوام فرش بخرم ولي نمدونم چي بخرم قيمتشم مناسب باشه هر كس يه ماركي ميگه، بهترین فرش کاشان کدومه لطفا راهنمايم كنيد
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-24 پاسخ

      سلام، با توجه به تعدد تولیدکنندهای فرش در کاشان، متاسفانه شناخت دقیقی ازشون ندارم اما با توجه به مطالبی که همینجا گفته شده و آگاهی از شاخص های یک فرش خوب، با کمی تحقیق میتونید فرش مناسبی تهیه کنید. اینجا قصد ندارم برند خاصی رو توصیه کنم اما اگر نهایتا باز هم با مشکل مواجه بودید از طریق راه های ارتباطی ما میتونید تماس بگیرید تا بنده یا همکارانم در حد آگاهی مون راهنماییتون کنیم. موفق باشید
  • کیا

    کیا 1397-01-24 پاسخ

    کیفیت فرش فرهی در برابر فرش مشهد با توجه متفاوت بودن مواد مصرفی چگونه است؟
    در خصوص نخ خاب حداقل چند میلی متر مناسب است؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-24 پاسخ

      با توجه به اینکه ما عرضه کننده فرش های مشهد هستیم اجازه میخوام در مورد برندهای دیگه اظهار نظر نکنم، اما توصیه میکنم حتمن نظر کسانی که قبلا از محصولاتشون استفاده کردند رو جویا بشید. اخیرا در سایتی دیدم نظرسنجی در مورد برندهای مختلف فرش ماشینی گذاشته شده بود که اگرچه هنوز نظرات زیادی داده نشده اما باز هم بد نیست و تا حدودی میتونه کمک کننده باشه. برای مشاهده میتونید به لینک زیر مراجعه کنید.
      http://toplist.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/
      در مورد نخ خاب هم با توجه به سلیقه و علاقه خودتون انتخاب کنید. فرش های 1000 و 1200 شانه از ارتفاع نخ خواب کمتری برخوردارند (حدود 8 میلی متر) و به اصطلاح عامیانه گوشت کمتری دارند. علت کمتر بودن ارتفاع نخ خواب در این دسته فرش ها هم این است که بتونن ظرافت و زیبایی طرح و نقشه رو به بهترین شکل به نمایش بذارن و به خاطر در هم فرو رفتن الیاف، به زیبایی و ظرافت طرح و نقشه خدشه ای وارد نشه. پس اگر زیبایی و جلوه های هنری فرش ماشینی رو در بالاترین سطح خواهان هستید این فرش ها بهترین انتخاب هستند. اما اگر نرمی و لطافت فرش رو بیشتر میپسندید و در عین حال میخواهید از زیبایی و ظرافت فرش هم تا حد زیادی برخوردار باشید فرش های 700 شانه با تراکم بالا متل 700 شانه های تراکم 2550 و 3000 میتونن انتخابی ایده آل باشن. این رو هم یادآور میشم که ارتفاع نخ خواب در فرش های 700 شانه حدود 10 میلی متر است.
  • زهره

    زهره 1397-01-23 پاسخ

    سپاس از مطالب ارزنده تان.در نهایت شما برای افراد ی که حساسیت دارند چه نوع فرشی را توصیه میکنید ؟ در مورد فرش ماشینی پشمی نیز توضیح دهید ممنون میشم.نظرتان راجع به فرش کارخانه ای کاشان چیست؟
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-23 پاسخ

      ما هم از همراهی شما سپاسگزاریم. افرادی که حساسیت شدید دارن میتونن از فرش های پلی استر استفاده کنن اما اگر حساسیت شدید نباشه استفاده از فرش های اکریلیک «هیت ست» هم مشکلی رو برایشان ایجاد نمیکنه.
      فرش های ماشینی پشمی به علت قیمت تمام شده بالا چندان در بازار مورد استقبال واقع نمیشه به همین دلیل به ندرت تولید کننده ها، فرش ماشینی پشمی تولید میکنن اما اگر برای هزینه کردن مشکلی نداشنه باشید و یک تولید کننده معتبر پیدا کنید انتخاب بسیار خوبی هستن.
      در مورد فرش های کاشان بحث کمی مفصله. به طور کلی میشه گفت دو قطب اصلی تولید فرش ماشینی در کشور شهرهای مشهد و کاشان هستن. این در حالیه که شهر کاشان تعداد تولید کنندگان و حجم تولید بیشتری را به خودش اختصاص داده. در شهر کاشان تعداد زیادی کارخانه و کارگاه کوچک و بزرگ فرش ماشینی وجود داره در حالی که در شهر مشهد تنها 6 کارخانه بزرگ فرش ماشینی فعال هستند. تعداد زیاد کارگاه های تولید فرش ماشینی در کاشان باعث شده است فرش های کاشان از تنوع زیادی در طرح و نقشه برخوردار باشند اما از لحاظ کیفیت، فرش های کاشان از کیفیت پایین تری نسبت به فرش های مشهد برخوردارند که علت اصلی اون نوع الیاف مورد استفاده اونهاست که همین نکته هم باعث شده است قیمت فرش های کاشان نسبت به فرش های مشهد ارزانتر باشه.
      اما چند مورد باعث شده است که شخصا نظر مساعدی نسبت به فرش های کاشان نداشته باشم. اول اینکه متاسفانه در کاشان فرش های زیادی با نام های مشابه فرش های مشهد به ویژه نگین مشهد تولید و روانه بازار میشه که با سو استفاده از عدم آگاهی مردم، به عنوان فرش مشهد فروخته میشن و کیفیت پایین اونها باعث می شود به نام و نشان فرش های مشهد لطمه وارد بشه. مورد دیگه اینکه مواردی یافت میشه که مشخصات درج شده روی برچسب پشت فرش غیر واقعی هستند مثلا روی برچسب پشت فرش، تراکمش 2550 درج شده در صورتی که تراکم واقعی فرش 2100 هست و یا اینکه فرش های 500 شانه را به نام «طرح 700 شانه» به فروش میرسونن. مورد دیگه کپی برداری از طرح و نقشه های تولیدگنندگان معتبر هست که به راحتی صورت میپذیره. دیگر انتقاد وارد به فرش های کاشان عدم تداوم تولید طرح هاست به این معنی که با جایگزین شدن طرح های جدید تولید طرح های قبلی متوقف میشه و اگر فردی نیاز پیدا کنه از فرشی که قبلا داشته است مجددا تهیه کنه، با مشکل مواجه خواهد شد. البته باید دقت داشت انتقادات وارده عمومیت نداره و در کاشان هم تولید کنندگانی هستند که متعهد و اخلاق مدار هستند لذا توصیه میکنم حتمن قبل از خرید فرش کاشان تحقیق کافی رو داشته باشید.
  • عاطفه حبیب الهی

    عاطفه حبیب الهی 1397-01-23 پاسخ

    سلام، من هفته پیش از شهر فرش یه فرش ابریشم گرفتم یعنی بیعانه کردم، نمیدونم کیفیتش چطور باشه و چقدر برام خوب کار میکنه؟؟؟ قیمتش هم 3800000 هست طرحش ولی خیلی خوشگله :(
    مبخوام بدونم اگه خوب نیست تعویض کنم
    راهنمایی لطفا
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-23 پاسخ

      سلام. در مورد ویژگیهای ابریبشم مصنوعی یا همون پلی استر در متن توضیحاتی داده شده. معمولا عمر مفید این دسته از فرش ها رو بین 3 تا 4 سال تخمین میزنن. توصیه میشه فرشهای پلی استر یا همون ابریشم مصنوعی رو قبل از خرید بصورت پهن شده روی زمین هم ببینید چون از زوایای دید مختلف نحوه نمایش رنگشون تفاوت میکنه. در مورد قیمت هم به نظرم خیلی گرون میاد. در حال حاضر قیمت بهترین فرشهای 1200 شانه اکریلیک حدود 3 میلیون تومن هست که انتظار میره فرشهای پلی استر در تراکم مشابه، ارزانتر و یا نهایتا هم قیمت فرش های اکریلیک باشن.
  • m f

    m f 1397-01-21 پاسخ

    نمیدونید چقدر خوشحالم کردین خیلی واسه فرشامون تودردسر افتادیم با توجه به اینکه فروشگاه تعویض نمیکرد فرشا خیلی نازک بود و طرح ابریشم که دوست نداشتیم و مامتاسفانه توفروشگاه متوجه نشدیم فروشنده گفتن تولید کشور ترکیه هست
    خیلیییییی ممنووووون از پاسخگوییتون
  • m f

    m f 1397-01-21 پاسخ

    وقتتون بخیر مطالبتون خیلی عالی بود ما به تازگی فرش خریدیم و ای کاش قبل خرید به سایتتون سر میزدم ، میخواستم ببینم فرشی ک ماگرفتیم کیفیتش از نظر شما چطوره؟
    جنس تار 100در صد پلی استر
    جنس پود پنبه - پلی استر
    جنس خواب 100درصد اکریلیک هیت ست
    ممنونم
    موفق باشید
    • سید مصطفی حسینی

      سید مصطفی حسینی 1397-01-21 پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. با توجه به اینکه جنس نخ خاب فرشتون که مهمترین شاخصه اکریلیک هست فرش از دوام خوبی برخورداره و اینکه هیت ست هست هم خیلی خوبه چون باعث میشه پرز دهی فرش خیلی کمتر بشه. البته این هم مهمه که اکریلیک استفاده شده چه کیفیتی داره و تولید کجاست چون این مورد هم با ماندگاری رنگ و نرمی و لطافت فرش در طول زمان ارتباط مستقیم داره. البته این رو شما از ظاهر فرش نمیتونید متوجه بشید و باید از تولید کننده جویا بشید. پیروز باشید
ارسال نظر
پاسخ دهید

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم