راهنمای خرید فرش ماشینی و دستباف اصل کاشان

4501

در صورتی که قصد خرید فرش دارید، از اصلی ترین نکاتی که دارای اهمیت می باشد خرید فرش ماشینی و دستباف به صورت اصل می باشد و برای اینکه تشخیص بدهید یک فرش به صورت ماشینی و یا دستباف اصل است یا خیر باید خیلی از نکات را مورد بررسی قرار بدهید و به قول معروف یک کارشناس فرش شده باشید.

ما در این قسمت از مقاله راهنمایی کاملی را برای خرید فرش ماشینی و دستباف اصل کاشان را برای شما قرار داده ایم که می توانید با توجه و بررسی این چک لیست تشخیص دهید که فرش مورد نظر شما اصل است یا خیر.

 

تشخیص فرش ماشینی اصل کاشان

در صورتی که میخواهید تشخیص بدهید که یک فرش ماشینی اصل است و یا خیر می توانید موارد متعددی را مورد ارزایابی قرار دهید که از این موارد می توان به تعداد شان و تراکم ، جنس نخ خواب به کار رفته شده ، تعداد رنگ به کار رفته شده ، طرح و نقشه فرش و برند فرش اشاره داشت که هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه ارزیابی خواهیم کرد.

 

بررسی شانه و تراکم فرش اصلی

محصولات فرش ماشینی با تعداد شانه و تراکم های مختلفی به بازارا عرضه شده است که می توان به فرش ماشنی 700 شانه با تراکم 2550 ، فرش ماشینی 1000 شانه با تراکم 3000 ، فرش ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600 و آخرین محصول فرش ماشینی عرضه شده در بازار که فرش 1500 شانه با تراکم 4500 می باشد اشاره داشت.

تراکم های گفته شده ، برای محصولات فرش اصل می باشد و در صورتی که فرشی که خریداری کرده اید دارای این تراکم های استاندارد نمی باشد ، فرش را به صورت اصل خریداری نکرده اید ، توجه داشته باشید که محصولات فرش 700 شانه به طور مثال به صورت تراکم 2250 و 3000 نیز موجود می باشد ولی نوع استاندارد این فرش دارای تراکم 2550 می باشد.

برای اینکه تشخیص دهید فرش دارای تراکمی است که فروشنده به شما می گوید می توانید تراکم عرضی آن را به اندازه 10 سانتی متر شماره کرده و در ده ضرب کنید ، در صورتی که تعداد شانه با تعداد عددی که به دست آوردید یکسان باشد فرش شما به صورت اصل خواهد بود و این فرش کاشان را می توانید خریداری کنید.

 

بررسی تعداد رنگ فرش غیر تقلبی

در صورتی که میخواهید بدانید یک فرش غیر تقبلی ماشینی کاشان چه تعداد رنگی در آن به کار رفته است می توانید به صورت زیر بررسی کنید :

محصولات 700 شانه به صورت 8 ، 10 و 12 رنگ می باشد و در صورتی که فرش مد نظر شما 7 یا 6 رنگ باشد اصل نیست.

محصولات 1000 شانه به صورت 8 و 10 رنگ می باشد و در صورتی که به صورت 7 رنگ باشد اصل نیست.

محصولات فرش 1200 شانه به صورت 8 رنگ به تولید رسیده اند و اگر این تعداد رنگ به کار نرفته باشد تقلبی است.

فرش های 1500 شانه به صورت 8 رنگ تولید شده اند و اگر این تعداد رنگ صحیح نباشد فرش کاشان مد نظر شما تقلبی خواهد بود.

 

بررسی فرش ارزان

توجه داشته باشید که برخی محصولات که دارای قیمتی بسیار ارزان می باشد برای شما یک هشدار به جهت بررسی بیشتر می باشد زیراکه ارزان بودن بیش از حد نشان دهنده نقلبی بودن فرش می تواند باشد. البته نا گفته نماند که فرش ارزان اصل نیز توسط فروشگاه های اینترنتی عرضه میگردد و دارای کیفیتی اصل و درجه یک می باشد.

پس در صورتی که یک فرش را ارزان قیمت دیدید بهتر است بررسی دقیتری را برای تشخیص اصل بودن فرش ماشینی کاشان مد نظرتان انجام دهید.

 

از برند معتبر خریداری کنید

 توجه داشته باشید که فرش های اصل از برند های معتبر منتشر میگردد و در صورتی که به دنبال برندی معتبر برای خرید فرش خود هستید سایت هایی همچون ایفرش ، زر فرش و دیگر فروشگاه های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند مکانی امن برای خرید فرش شما به صورت اصل می باشد.

علت خرید مستقیم از این فروشگاه ها نیز این موضوع است که ممکن است برخی از افراد سودجو با استفاده از برند دیگر شرکت ها شروع به فروش فرش های تقلبی با تعداد شانه و تراکم دیگر کرده اند و محصولات فرش ماشینی کاشان باید به صورت مستقیم از کارخانه خریداری شود که دارای این مشکلات برای شما نباشد.

 

 

تشخیص فرش دستباف اصل

در صورتی که قصد سفارش محصولات فرش دستباف کاشان را دارید پیشنهادی که ما به شما می توانیم داشته باشیم این است که از یک فروشنده معتبر این فرش را خریداری کنید زیراکه محصولات فرش دستباف کاشان دارای مشخصه های فرش ماشینی نمی باشد و اگر در تشخیص اشتباه کنید می توانید هزینه های میلیونی برای یک فرش غیر اصل پرداخت کرده باشید.

به طور کلی باید گفت که در هنگام خرید فرش دستباف کاشان باید به این موضوع توجه داشته باشید که محصولات این شهر به صورت کرک ، ابریشم ، گل ابریشم ، پشم و تمام ابریشم عرضه شده است و در صورتی که شما به دنبال فرش ارزان دستباف هستید می توانید محصولات فرش دستباف پشم را خریداری کنید و در صورتی که به دنبال فرش مجلل و زینتی هستید می توانید از محصولات فرش تمام ابریشم و گل ابریشم خریداری کنید.

شایان ذکر است در زمان انتشار این مقاله محصولات فرش پشمی شروع قیمت آنها برای ابعاد 6 متری جفت حدود 16 میلیون تومان می باشد و در صورتی که قیمتی خیلی پایینتر از این به شما اعلام شده است ممکن است که فرش دستباف مورد نظر شما اصل نباشد.

همچنین برای محصولات فرش کرک این شروع قیمت از حدود 20 میلیون تومان بوده و برای محصولات فرش ابریشم و تمام ابریشم حدود 30 الی 50 میلیون تومان می باشد. البته قیمت های گفته شده حداقل قیمت برای خرید فرش دستباف کاشان به صورت اصل است.

 

الیاف و رنگبندی به کار رفته شده در فرش دستباف اصل

برای بافت محصولات فرش دستباف از دو نوع رنگ شیمیای و طبیعی استفاده میگردد که هر دوی این رنگبندی به صورت اصل بوده و فرش دستباف در در زمره تقلبی بوده قرار نمیدهد.

در صورتی که شما طرفدار براق بودن فرش دستباف هستید می توانید این محصول را با الیاف شیمیایی خریداری کنید و در صورتی که طرفدار طبیعی بوده فرش دستباف اصل کاشان خود هستید می توانید این محصول را با الیاف رنگ به کار رفته شده طبیعی آن خریداری کنید.

 

نقشه به کار رفته شده در فرش دستباف اصل

در صورتی که میخواهید بدانید که فرش دستباف با توجه به نقشه آن اصل است یا خیر باید بدانید که نقشه فرش های دستباف به صورت شهری و عشایری طراحی و بافته میشود.

خطاهای به کار رفته شده در فرش های روستایی زیاد بود و در فرش های شهری خطای کمتری در بافت فرش به چشم میخورد و کارشناس ها بر این باور هستند که فرش های  دستباف با خطای بیشتر نشان دهنده اصالت روستایی آنها می باشد.

پس هنگام خرید و انتخاب فرش دستباف نیز می توانید به این نکات توجه کنید تا یک فرش دستباف کاشان اصل را خریداری کرده باشید.

 

تشخیص گره فرش دستباف اصل

شما می توانید با توجه به گره های زده شده بر روی فرش دستباف تشخیص دهید که این فرش توسط چه کشوری به تولید رسیده است و با این راه حل خیلی سریع متوجه خواهید شد که فرش برای شما تقلبی است یا خیر که برای این موضوع ما انواع گره ها و کشور هایی که از آن گره استفاده میکنند را آماده کرده ایم.

1-      گره متقارن : از این گره در شمال ایران استفاده میکنند و نام آن گره ترکی است که در ترکیه و قزاقستان نیز استفاده میشود.

2-      گره نا متقارن : از این گره بیشتر در ایران استفاده میشود و همچنین در کشور های ترکیه ، هندوستان و مصر نیز مورد استفاده بوده است.

3-      گره جفتی : از این گره در شهر مشهد بیشتر استفاده میشود که این گره روی چهار گره زده شده و قادر است به صورت متقارن و یا نا متقارن که گفته شد نیز باشد.

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم