بهترین فرش مشهد کدام است؟

توسط 2210

نقد و بررسی جامع برند و محصولات فرش مشهد و شرح هرآنچه درباره فرش مشهد لازم است بدانید.

شهر مشهد نامی آشنا و محبوب در صنعت فرش ماشینی ایران است و تعدادی از بهترین برندهای فرش ماشینی ایران در شهر مشهد تولید می شوند. یکی از سوالاتی هم که فراوان پرسیده می شود این است که بهترین فرش ماشینی مشهد کدام است؟ ما قصد داریم در این مقاله به معرفی و بررسی محصولات و کیفیت برندهای فرش ماشینی مشهد بپردازیم.  در نهایت هم خواهیم گفت آیا انتخاب فرش ماشینی مشهد گزینه مناسبی به شمار می رود یا خیر؟

اولین نکته ای که در مورد فرش های ماشینی مشهد باید بدانید این است که در حال حاضر فقط پنج شرکت تولید کننده فرش ماشینی در مشهد وجود دارد اما بخاطر شهرت و کیفیت این برندها، نمونه های غیر اصل فراوانی با اسامی مشابه آن ها در بازار یافت می شود که در مقاله تشخیص اصالت فرش به آن پرداخته ایم. این پنج برند معروف عبارتند از: فرش مشهد، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش آرا مشهد و فرش پرشین مشهد. در ادامه به معرفی این 5 برند و بررسی محصولات آن ها خواهیم پرداخت.

 اما در پاسخ به این سوال که بهترین برند فرش ماشینی مشهد کدام است به طور خلاصه باید گفت انتخاب یکی از 5 برند فرش مشهد، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش آرا مشهد و فرش پرشین مشهدبه عنوان بهترین فرش ماشینی مشهد کار بسیار دشواری است. با توجه به کیفیت شناخته شده این برندها، توصیه کارشناسان این است که بر اساس سلیقه و نقشه ای که می پسندید فرش مورد نظر خود را با خیالی آسوده از بین محصولات این 5 برند انتخاب کنید و نگران کیفیت آن نباشید.

الف) برند فرش مشهد

تاریخچه فرش مشهد

سابقه یک برند از فاکتورهای مهم برای تصمیم گیری در مورد انتخاب آن برند است. فرشی که سال ها در بازار حضور داشته و محصولات آن، سال ها مورد آزمون و تجربه مصرف کننده ها قرار گرفته، خیال خریدار را در مورد کیفیت محصولاتش آسوده می کند. بخصوص در مورد محصولی مانند فرش ماشینی که فقط تجربه مصرف کنندگان می تواند کیفیت محصول را اثبات کند. حتما شما هم از نزدیک شاهد بوده اید و تایید می کنید که به هر فروشگاه فرشی که مراجعه کنیم، فروشنده از کیفیت بالای محصولاتی که عرضه می کند سخن خواهد گفت درحالی که تمام فرش های ماشینی در ابتدا زیبا و لطیف هستند اما همین فرش زیبا و لطیف ممکن است پس از چند ماه زیر پا پهن بودن و یکبار شستشو به یک فرش بی رنگ و رو و سفت و زبر تبدیل شود که باید با هزار زحمت مو، نخ و زباله ها را از آن جدا کرد!

پس سابقه یک برند و شهرت آن به کیفیت، چیزی است که پس از سال ها حضور در بازار و تجربه عملی مصرف کنندگان حاصل می شود. در مورد فرش مشهد، این سابقه به سال 1356 بر می گردد. این مجموعه در ابتدا سالانه 240 هزار متر مربع محصول تولید می کرد. اما با گذشت زمان و با به کارگیری مهندسان مجرب و کارگران ماهر وهم چنین استفاده از جدیدترین دستگاه ها، توانست تولیدات خود را به 2 میلیون 400 هزار متر مربع در سال برساند.

بنیان گذار برند فرش مشهد

بنیانگذار فرش مشهد آقای مهندس رضا حمیدی است که در سال ۱۳۱۹ در مشهد به دنیا آمد. او از کودکی وارد بازار شد و بعد از ۲۰ سال پس‌انداز، در ۳۷ سالگی تصمیم گرفت کارخانه فرش مشهد را در سال ۱۳۵۶ بنا کند. او در طول این سال‌ها، با تلاش و پشتکار بسیار، تولید و اشتغال را افزایش داد و همچنین در کارهای خیریه هم فعال بود. او به خاطر ۶۰ سال فعالیت اقتصادی، اشتغال‌زایی برای ۲۶۰۰ نفر و صادرات به ۳۰ کشور، در پنجمین دوره مراسم امین‌الضرب از سوی اتاق بازرگانی تهران تجلیل شد.

معرفی و مقایسه انواع محصولات برند فرش مشهد

فرش مشهد از سال 1356 تاکنون در تلاش است تا متنوع ترین محصولات را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد. محصولات فرش مشهد را می توان از نظر تراکم بافت به چهار دسته تقسیم بندی کرد که هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.

انواع فرش مشهد بر اساس مقدار شانه فرش

در حال حاضر محصولات فرش مشهد براساس شانه فرش، به فرش 350 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه تقسیم بندی می شوند. منظور از شانه فرش، تراکم گره های فرش در هر متر مربع از فرش است. بر همین اساس هرچه تراکم شانه فرش بالاتر می رود، ظرافت و زیبایی آن افزایش یافته و البته قطر فرش یا به اصطلاح عامیانه، گوشت فرش کاهش می باید. در ادامه هریک از انواع فرش مشهد را دقیقتر بررسی می کنیم.

فرش مشهد 1500 شانه

فرش های ماشینی 1500 شانه تراکم 4500 جزو جدیدترین و زیباترین انواع فرش های ماشینی هستند که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تولید شده اند. این فرش ها دارای ظرافت و زیبایی بسیار بالایی هستند که در فرش ماشینی کمتر دیده می شود. قطر این فرش ها در برند فرش مشهد حدود 6 میلیمتر است که نسبت به فرش های ماشینی 1200 شانه کمتر است. با این حال نکته مهم درمورد فرش های 1500 شانه مشهد این است در مقایسه با محصولات 1500 شانه اکثر برندهای موجود در بازار، قطر بیشتر و در نتیجه زیرپای نرم تر و بهتری دارند. قیمت این فرش ها نیز بالاتر از سایر فرش های ماشینی است. این فرش ها از بهترین گزینه ها برای محیط های پذیرایی و لوکس هستند.

فرش ماشینی مشهد 1200 شانه

فرش های ماشینی 1200 شانه تراکم 3600 از جمله تولیدات متنوع فرش ماشینی در کشور هستند که با تراکم بالای تولید، زیبایی، ریزبافت و نفیس بودن مورد توجه قرار می گیرند. قطر این فرش ها حدود 8 میلی‌متر است و نسبت به فرش های 700 شانه و 1000 شانه ضخامت کمتر و نسبت به فرش های 1500 شانه، ضخامت بالاتری دارند. نکته مهم درمورد فرش های 1200 شانه مشهد هم این است در مقایسه با محصولات 1200 شانه اکثر برندهای موجود در بازار، قطر بیشتر و در نتیجه زیرپای نرم تر و بهتری دارند. این دسته از محصولات هم با توجه به ظرافت و زیبایی بالایشان، بیشتر مناسب محیط های پذیرایی هستند. . برای مشاهده این محصولات و قیمت آن ها می توانید به دسته محصولات 1200 شانه فرش مشهد در سایت ایفرش .مراجعه کنید

فرش 700 شانه، پر مخاطب در ایران

فرش های ماشینی 700 شانه تراکم 2550 از تولیدات فرش ماشینی در مشهد و سایر شهرهای ایران هستند که بخش بزرگی از تولید را به خود اختصاص می دهند. این فرش ها دارای تنوع زیادی در طرح و نقشه هستند. قطر این فرش ها در فرش مشهد حدود 10 میلیمتر است و زیرپای لطیف و خوشایندی دارند. این فرش ها در ابعاد متفاوت، شامل 12 متری، 9 متری، 6 متری و کناره های با ابعاد گوناگون تولید می شوند. از این دسته فرش ها در بیشتر مکان ها می توان استفاده کرد چراکه هم از ظرافت و زیبایی قابل قبول و هم از ضخامت مناسب برخورداند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند. برای دیدن این محصولات و قیمت آن ها می توانید به دسته محصولات 700 شانه فرش مشهد در سایت ایفرش مراجعه کنید.

انواع فرش مشهد بر اساس نوع نخ به کار رفته در فرش

فرش مشهد با دو نوع نخ اکریلیک و پلی استر تولید می شود. فرش مشهد اکریلیک، دارای مقاومت گرمایی بالایی است و در اثر گرما شدید، دچار مشکل نخواهند شد. فرش های پلی استر دارای تنوع رنگی بیشتری نسبت به اکریلیک هستند و در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارند.

مطالبی که در مورد فرش اکریلیک و فرش پلی استر مشهد گفته شد، بخش کوچکی از خصوصیات هریک بود. برای انتخاب بهتر در هنگام خرید فرش مشهد، نیاز است به طور کامل ویژگی هر یک را دانسته و مناسب با شرایط خود، فرش را خریداری نمایید. برای آگاهی کامل از این دو مدل فرش، می توانید مقاله بهترین فرش ماشینی کدام است؟ را مطالعه کرده تا درهنگام خرید فرش ماشینی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت فرش مشهد

قیمت فرش مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد که هریک می تواند عامل افزایش یا کاهش قیمت فرش ماشینی باشند. یکی از این موارد مقدار تراکم و شانه فرش است. هرچه تراکم و شانه فرش ماشینی افزایش یابد، ظرافت و زیبایی آن و نیز میزان موارد اولیه مصرفی آن افزایش می یابد در نتیحه قیمت آن نیز بالاتر می رود.

به طور کلی، اگر می خواهید اطلاع دقیقی از قیمت های برند فرش مشهد داشته باشد و بتوانید قیمت های انواع محصولاتش را مقایسه کنید، صفحه اختصاصی فرش مشهد در ایفرش را مشاهده نمایید.

ب) برند فرش نگین مشهد

تاریخچه فرش نگین مشهد

فرش نگین مشهد یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران است که تولیدات آن در حال حاضر فرش‌های با کیفیت 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه را شامل می‌شود. شرکت فرش نگین مشهد در سال 1371 تاسیس و به بهره برداری رسیده است. این شرکت بر اساس خط مشی کیفی خود به منظور اطمینان و اعتمادمشتری و تحقق شعار "فرش نگین، نگین فرش های ماشینی" مرغوبیت و تنوع در طراحی محصول را سر لوحه کار خود قرار داده،  است. به همین منظور مواد اولیه مورد نیاز خود را از بهترین شرکت‌های داخلی و خارجی بویژه شرکت درالون آلمان تهیه می‌کند. شرکت فرش نگین مشهد هم‌ اکنون با بکارگیری مدرن‌ترین ماشین آلات روز به تولید محصولات خود می‌پردازد.

بنیان گذار برند فرش نگین مشهد

بنیانگذار فرش نگین مشهد هم آقای مهندس رضا حمیدی است. از ایشان نقل شده است که: پدرم یک مغازه گلدوزی داشت که چند کارگر در آن کار می‏کردند. آنها بقچه ‏های سوزنی، جانماز و پارچه‏ های گلدوزی شده تولید می‏کردند و به زائرین امام رضا (ع) می‏فروختند. پدرم برای گذران زندگی بسیار زحمت می‏کشید. همیشه آرزو می‏کردم کاش می‏توانستم کار مستقلی داشته باشم تا بتوانم با درآمدی که به‌دست می‏آورم به پدرم کمک کنم. تابستان‏ها در هر فرصتی که پیش می‏آمد به مغازه پدرم می‏رفتم. او چندبار به من تذکر داده بود که پشت چرخ گلدوزی ننشینم. پدرم که متوجه علاقه من به کار شده بود، جلوی در مغازه بساطی برایم پهن می‏کرد.

معرفی و مقایسه انواع محصولات برند فرش نگین مشهد

فرش نگین مشهد از سال 1371 تاکنون در تلاش است تا متنوع ترین محصولات را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد. محصولات فرش نگین مشهد را می توان از نظر تراکم بافت فرش به چهار دساته تقسیم بندی کرد که هر یک را جداگانه بررسی می کنیم. در حال حاضر محصولات فرش نگین مشهد براساس شانه فرش، به فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه تقسیم بندی می شوند.

فرش نگین مشهد 1500 شانه

فرش های ماشینی 1500 شانه تراکم 4500 جدیدترین محصولات فرش نگین مشهد هستند که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تولید شده اند. این فرش ها دارای بالاترین سطح ظرافت و زیبایی بسیار  در فرش ماشینی هستند. قطر فرش های 1500 شانه نگین مشهد هم مانند فرش مشهد، حدود 6 میلیمتر است و نکته مهم درمورد فرش های 1500 شانه نگین مشهد این است در مقایسه با محصولات 1500 شانه اکثر برندهای موجود در بازار، قطر بیشتر و در نتیجه زیرپای نرم تر و بهتری دارند. قیمت این فرش ها نیز بالاتر از سایر محصولات فرش نگین مشهد است. این فرش ها از بهترین گزینه ها برای محیط های پذیرایی و لوکس هستند.

فرش نگین مشهد 1200 شانه

فرش های 1200 شانه تراکم 3600 از جمله تولیدات متنوع فرش نگین مشهد هستند که بخاطر تراکم بالای تولید، زیبایی، ریزبافت و نفیس بودن مورد توجه قرار می گیرند. قطر این فرش ها حدود 8 میلی‌متر است و نکته مهم درمورد فرش های 1200 شانه نگین مشهد هم این است در مقایسه با محصولات 1200 شانه اکثر برندهای موجود در بازار، قطر بیشتر و در نتیجه زیرپای نرم تر و بهتری دارند. این دسته از محصولات هم با توجه به ظرافت و زیبایی بالایشان، بیشتر مناسب محیط های پذیرایی هستند.  برای مشاهده این محصولات و قیمت آن ها می توانید به دسته محصولات 1200 شانه فرش نگین مشهد در سایت ایفرش مراجعه کنید.

فرش نگین مشهد 1000 شانه

فرش های 1000 شانه نگین مشهد با تراکم 3000 از جمله تولیدات بسیار کاربردی و مفید نگین مشهد هستند. قطر این فرش ها حدود 8 میلی‌متر است و نسبت به فرش های 1500 شانه ضخامت بیشتر و نسبت به فرش های 700 شانه، ضخامت کمتری دارند. نکته مهم درمورد فرش های 1000 شانه نگین مشهد هم این است که هم از قطر و ضخامت مطلوب و هم از ظرافت و زیبایی بسیار خوبی برخوردارند. این دسته از محصولات هم برای محیط های پذیرایی و هم محیط های عمومی مناسب هستند. . برای مشاهده این محصولات و قیمت آن ها می توانید به دسته محصولات 1000 شانه فرش نگین مشهد در سایت ایفرش مراجعه کنید.

فرش نگین مشهد 700 شانه

فرش های ماشینی 700 شانه تراکم 2550 از تولیدات پر طرفدار و اقتصادی فرش نگین مشهد هستند که از تنوع خوبی برخوردارند. قطر این فرش ها در نگین مشهد حدود 10 میلیمتر است و زیرپای لطیف و خوشایندی دارند. از این دسته فرش ها در بیشتر مکان ها می توان استفاده کرد چراکه هم از ظرافت و زیبایی قابل قبول و هم از ضخامت مناسب برخورداند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند. برای دیدن این محصولات و قیمت آن ها می توانید به دسته محصولات 700 شانه فرش نگین مشهد در سایت ایفرش مراجعه کنید.

کیفیت فرش های مشهد چگونه است؟

فرش های مشهد با استفاده از بهترین نخ های اکریلیک آلمانی (شرکت دارلون یا همان بایر)، توانسته اند با کیفیت ترین فرش های حال حاضر ایران را تولید نمایند. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان فرش ادعای استفاده از برترین نخ های اکریلیک با درصد خلوص بالا و از بهترین تولیدکنندگان آلمانی را دارند اما شاید بسیاری از این ادعاها واقعیت نداشته باشد. در واقع سوال اینجاست که از کجا می توان فهمید که این ادعا، ادعایی درست است؟

تنها راهی که می توان به صداقت تولید کنندگان پی برد، تجربه مشتریان و مصرف کنندگان است. این تجربیات می تواند نشان دهد یک فرش به مرور زمان چه تغییراتی کرده است و آیا در اثر گذشت زمان، دچار افت کیفیت شده است یا خیر. درصد بسیار بالایی از مشتریان از کیفیت فرش های مشهد (هر 5 برند) راضی بوده اند. برای اطمینان می توانید از اطرافیان خود بخصوص قدیمی تر ها سوال کرده و از تجربه آن ها جویا شوید. بعید است نتوانید در اطرافیان خود کسی را پیدا کنید که از محصولات فرش های مشهد استفاده نکرده باشد. و اگر شما نیز از فرش های مشهد استفاده می کنید، خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا ما و سایر کاربران نیز از تجربه شما استفاده کنیم.

تشخیص اصل بودن فرش مشهد

هنگامی که یک برند مانند فرش مشهد، در فروش و ارائه خدمات داراری محبوبیت می شود، بعضی از افراد شروع به سو استفاده از این برند ها خواهند کرد و نمونه های تقلبی کم کم به بازار خواهد آمد. فرش مشهد هم از این دسته محصولات است. یکی از راه های آگاهی از اصل یا تقلبی بودن فرش مشهد، مشاهده پشت فرش و بررسی شناسنامه فرش است که در آن لوگو برند و اطلاعات فرش ثبت شده است. در مقاله تشخیص فرش اصلی از تقلبی، این موضوع تا حدود زیادی بررسی شده و می توانید با مطالعه آن، تقریبا فرش اصلی از تقلبی را تشخیص دهید.

بهترین مکان ها برای خرید فرش مشهد

در تمامی شهرها، قطعا یک منطقه یا یک خیابان مخصوص فروش فرش وجود دارد که تمام فروشندگان فرش و برندهای معتبر فرش در آن حضور داشته و انواع مدل های فرش ماشینی و حتی دستبافت را ارائه می دهند. به غیر از خرید فرش به صورت حضوری، سایت های معتبری همچون ایفرش وجود دارند که می توانید برند فرش مشهد را در این سایت ها بیابید. معمولا فروشگاه های اینترنتی فرش، با توجه به هزینه های ثابت کمتری که دارند، قیمت های مناسبتری ارائه می دهند. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فرش مشهد را از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا در دام فروشندگان محصولات جعلی گرفتار نشوید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم