چگونه تابلوفرش خود را بفروشیم؟ +تکنیک های موفقیت در بازاریابی تابلو فرش

توسط 1338

بافندگی تابلو فرش به خصوص تابلو فرش دستباف، یکی از هنرهای اصیل و با ارزش ایرانی است که نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت ملی ماست. بافنده تابلو فرش پس از تهیه مواد اولیه یا همان نخ و نقشه تابلو فرش ، با صبر و مهارت خود آثاری زیبا و منحصر به فرد را خلق می‌کند که می‌تواند در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان زیادی داشته باشد. اما چگونه می‌توان به عنوان یک بافنده تابلو فرش، محصول خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانیم؟ در این مقاله به برخی از برترین راه‌های فروش تابلو فرش برای بافندگان پرداخته‌ایم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کارآمد باشد.

روش های فروش تابلو فرش

تابلو فرش را می توان همانند بسیاری از کالاهای دیگر، به صورت حضوری و یا فضای مجازی و اینترنت به فروش رساند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با چه روش ها و ترفندهایی بتوانیم فروش موثری در این دو فضا یعنی فضای حضوری و فضای مجازی داشته باشیم؟ در ابتدا، به مزایا و معایب فروش حضوری و مجازی می پردازیم تا مناسب ترین فضا را برای فروش اثر هنری خود بیابید و در انتها به معرفی نکاتی می پردازیم که به عنوان راهنمای فروش تابلو فرش، اثر خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین روش به فروش برسانید.

الف) فروش تابلو فرش در بازارهای حضوری

فروش تابلو فرش در بازارهای حضوری یکی از روش‌های قدیمی و مرسوم برای عرضه این محصولات هنری است. در این روش، شما باید تابلو فرش خود را به یک فروشگاه یا نمایشگاه ببرید  و شخص فروشنده، تابلو فرش را از شما می خرد. همانطور که گفته شد می توانید به فروشگاه و یا نمایشگاه ببرید که به هریک اشاره می کنیم.

فروش تابلو فرش در بازار حضوری

فروش تابلو فرش در فروشگاه فرش

در این روش، شما به عنوان فروشنده تابلو فرش، وارد فروشگاه های فرش شده و تابلو فرش خود را به صاحب فروشگاه می فروشید. در این روش می توانید در سریع ترین زمان ممکن پول را دریافت کنید، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که معمولا در این روش، تابلو فرش شما را با قیمت پایین تر از تصور شما خواهند خرید.

استفاده از نمایشگاه های محلی برای فروش تابلو فرش

با حضور در نمایشگاه های محلی یا فصلی شما به عنوان فروشنده تابلو فرش، مستقیم با مشتریان در ارتباط هستید. در این روش شما غرفه ای را از مسئول مربوطه اجاره کرده و محصولات خود را در آن به فروش می رسانید. البته بدیهی است که باید تعداد محصولات شما به اندازه ای باشد که بتوانید غرفه اجاره کنید. اگر محصولات کمی دارید میتوانید به همراه چند نفر بافنده دیگر یک گروه تشکیل دهید و بطور مشترک یک غرفه تهیه کنید تا هم هزینه هایتان کمتر شود و هم بتوانید از فرصت نمایشگاه استفاده کنید. نکته مهم دیگر اینکه در این روش نیاز به مهارت فروشندگی دارید تا بتوانید محصول خود را بهتر به فروش برسانید.

مزیتی که این روش دارد این است که مشتریانی که وارد نمایشگاه می شوند، اکثرا برای خرید و یا حتی بازدید تابلو فرش می باشند، یعنی با مشتریان مرتبط با محصول خود در تعامل هستید و افراد متفرقه در بین مشتریان وجود ندارند.

با توجه به مواردی که گفته شد، به طور کل می توان این چنین به مزایا و معایب فروش تابلو فرش در بازار حضوری اشاره کرد:

مزایا فروش تابلو فرش در بازار حضوری

  • 1- در بازار حضوری، شما در کمترین زمان ممکن، می توانید به درآمد برسید
  • 2- تعامل بهتری در بازار حضوری با مشتریان خود دارید و می توانید با گفت و گو و صحبت، نیازها و سلیقه افراد را شناسایی کرده و بر اساس نیاز مخاطب، تابلو فرش خود را ببافید.

معایب فروش تابلو فرش در بازارحضوری

  • 1- با این که در بازار حضوری در زمان اندک به درآمد خواهید رسید، اما این درآمد معمولا ارزش واقعی تابلو فرش شما نخواهد بود و با قیمت کمتری از قیمت واقعی خود به فروش می رسد.
  • 2- از آنجا که در بازار حضوری، تنها می توانید با مردم و مشترین شهر خود در تعامل باشید، می توان نتیجه گرفت که تعداد محدودی مشتری در بازار حضوری نسبت به فضای مجازی وجود دارد.
  • 3- برای فروش محصول خود باید انرژی زیادی صرف کنید و با انواع فروشنده ها و مشتریان مختلف در تعامل باشید.
  • 4- در بازارهای حضوری، قطعا سهم و درصدی از سود فروش محصول به فروشنده اختصاص می یابد که همین امر موجب کاهش سود شما خواهد شد.

فروش تابلو فرش در نمایشگاه

ب) فروش تابلو فرش در فضای مجازی

فروش تابلو فرش در فضای مجازی یکی از روش‌های مدرن و رایج برای عرضه این محصولات هنری است. در این روش، شما باید تابلو فرش خود را در یک سایت یا پلتفرم اینترنتی معرفی و تبلیغ کنید و با مشتریان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارتباط برقرار کنید. این روش دارای مزایا و معایبی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فضای مجازی، یکی از روش های فروش تابلو فر

  • مزایای فروش تابلو فرش در فضای مجازی:

  • 1- همانطور که اشاره شد، شما می‌توانید به بازار بزرگ و گسترده‌ای از مشتریان دسترسی پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید.

2- شما می‌توانید هزینه‌های حمل و نقل، بسته‌بندی، اجاره و سهم فروشگاه یا نمایشگاه را کاهش دهید.

3- این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از ابزارهای دیجیتال، تابلو فرش خود را به صورت خلاقانه و جذاب نمایش دهید و با استفاده از عکس، ویدئو، توضیحات، نظرات و ... اعتماد مشتریان را جلب کنید.

4- از همه مهم تر، هنگامی که توانستید برندسازی خود را در این فضا به طور صحیح انجام دهید، مشتریان ثابت خود را جذب خواهید کرد و درآمد بسیار بالایی را از این طریق کسب نمایید.

 

  •  معایب فروش تابلو فرش در فضای مجازی:

1- رقابت در این فضا بسیار سخت بوده و ممکن است برای رسیدن به درآمد، زمان زیادی صرف شود.

2- شما باید به اعتبار و امنیت سایت یا پلتفرم خود اهمیت دهید و نمادها و مجوزهای لازم را کسب کنید.

3-جلب اعتماد مشتریان در این فضا مقداری سخت خواهد بود و برای جلب اعتماد، ممکن است هزینه ای را پرداخت نمایید تا راه فروش تابلو فرش شما هموار شود.

4- اگر قصد استفاده از سایت شخصی برای فروش محصولات خود را دارید، باید به هزینه‌های تبلیغات، سئو، طراحی سایت، نگهداری و به‌روزرسانی سامانه خود توجه داشته باشید.

حال که با این دو فضا و مزایا و معایب آن آشنا شده اید، ممکن است به این نتیجه برسید که فضای مجازی و وب، راهی مناسب برای فروش تابلو فرش خود است. از این رو قصد داریم با ابزارها و روش های این دنیای بزرگ بیش تر اشنا شویم و راه های فروش تابلو فرش را با یک دیگر بررسی کنیم.

پلتفرم ها و شبکه های مجازی، بهترین راه برای فروش تابلو فرش

یکی از راه های مهم و موثر در فروش تابلو فرش خود، استفاده از پلتفرم هایی مثل دیجیکالا، باسلام، ترب و.. و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و.. است که می توانند فروش شما را چندیدن برابر کنند. با ما باشید تا با هریک از این موارد آشنا شویم.

استفاده از اینستاگرام، راهی جذاب و موثر در یافتن مشتری و فروش تابلو فرش

استفاده از اینستاگرام برای فروش تابلو فرش یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن، محصولات هنری خود را به نمایش بگذارید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است که می‌توانید با ایجاد یک صفحه تجاری، عکس و ویدئو از تابلو فرش‌های خود را به اشتراک بگذارید و بازخورد و نظرات کاربران را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از تبلیغات، اینفلوئنسرها، کد تخفیف و ... بازار فروش خود را گسترش دهید و درآمد خود را افزایش دهید.

برای استفاده از اینستاگرام برای فروش تابلو فرش، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

- باید محصولات خود را با کیفیت و خلاقانه عکاسی و فیلم‌برداری کنید و در مورد جنس، طرح، سایز، قیمت و ... توضیحات لازم را بدهید.

  • - صفحه خود را به صورت حساب تجاری تنظیم کنید و اطلاعات تماس، آدرس، شماره حساب و ... را در پروفایل خود قرار دهید.
  • - به آمار و اطلاعات صفحه خود توجه کنید و محتوای خود را براساس سلیقه، علاقه و نیاز مخاطبان خود تولید کنید.
  • - با مشتریان خود به صورت مودبانه و حرفه‌ای برخورد کنید و سوالات و شکایات آن‌ها را پاسخ دهید.
  • - به خدمات پس از فروش، ضمانت، گارانتی، تعویض و مرجوع کالا اهمیت دهید و شرایط آن‌ها را به صورت شفاف اعلام کنید.

 فروش تابلو فرش در اینستاگرام

به کارگیری از پلتفرم هایی چون دیجیکالا، بهترین گزینه برای فروش تابلو فرش

استفاده از دیجیکالا برای فروش تابلو فرش، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن، محصولات هنری خود را در یک سایت معتبر و پربازدید عرضه کنید. دیجیکالا یک فروشگاه اینترنتی است که انواع کالاها را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تابلو فرش خود را در دسته‌بندی فرش و گلیم قرار دهید و با توجه به نوع، طرح، سایز، قیمت و ... آن را معرفی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از عکس و ویدئو، کیفیت و زیبایی تابلو فرش خود را به نمایش بگذارید.

برای استفاده از دیجیکالا برای فروش تابلو فرش، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  •  - باید ثبت نام کنید و یک حساب کاربری بسازید.
  •  - مدارک لازم را تحویل دهید و مجوز فروش خود را دریافت کنید.
  •  - قوانین و شرایط فروشگاه را رعایت کنید و به خدمات پس از فروش، ضمانت، گارانتی، تعویض و مرجوع کالا اهمیت دهید.
  •  - هزینه‌های حمل و نقل، بسته‌بندی، کارمزد و ... را پرداخت کنید.
  •  - بازخورد و نظرات کاربران را در نظر بگیرید و به بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود بپردازید.

در پلتفرم هایی مثل دیجیکالا، به دلیل بازدید بسیار زیاد کاربران ، فرصت مناسبی برای شما خواهد بود که محصول خود را در آن قرار داده تا مخاطبان محصول شما را مشاهده کرده و در نهایت خریداری نمایند. از پلتفرم های مشابه برای فروش تابلو فرش می توان به ترب، باسلام و... اشاره کرد.

نکاتی مهم که هر بافنده ای برای فروش تابلو فرش باید بداند.

تا به اینجا با فضاهای فروش وابزارهای مرتبط را با یکدیگر بررسی کردیم و از مزایا و معایب هریک آشنا شدیم اما سوال اساسی این است که من به عنوان یک بافنده فرش چه نکاتی را در نظر بگیرم تا بتوانم بهترین عملکرد را در بهترین بازارهای فروش تابلو فرش داشته باشم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

مهارت های فروشندگی را فرا بگیرید

مهارت فروشندگی یکی از ارکان مهم و اساسی کسب درآمد در هر کسب و کاری است. این موضوع آنجنان اهمیت دارد که هم اکنون در کلاس های مختلف تدریس می شود. شما به عنوان بافنده تابلو فرش، می توانید با یادگیری چند موضوع مهم مانند قدرت انگیزه در فروش، شخصیت شناسی مشتریان و روش های متقاعد کردن آن ها و ... فروش تابلو فرش خود را بهبود بخشید. برای یادگیری این مهارتها می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت آموزش های رایگان و یا با هزینه را مشاهده نمایید.

افزایش مهارت فروشندگی، راهی برای فروش تابلو فرش

از داستان سرایی برای فروش تابلو فرش خود استفاده کنید.

روش داستان سرایی برای فروش تابلو فرش یکی از تکنیک های فروش مبتنی بر قصه گویی است که می تواند برای جذب توجه و اعتماد مشتریان موثر باشد. داستان سرایی در فروش به معنای این است که فروشنده یک داستان جذاب و معنادار از محصول خود بگوید که با نیازها، خواسته ها، احساسات و شخصیت مشتری همخوانی داشته باشد. داستان سرایی در فروش می تواند به صورت شفاهی، نوشتاری، تصویری یا ترکیبی از آن ها انجام شود. در پاراگراف بعدی، قسمتی از یک داستان سرایی بافنده تابلو فرش را مشاهده می کنید.

«سلام، من آذر ظریف هستم. خاطره جالبی که هم تلخ و هم ماندگار هست برام برام یک کار مینیاتور بوی پیراهن یوسف بود که از مشتری سفارش گرفتم و گفتن قرار هست ببرن خارج از کشور و یک کار خیلی خوب میخوان. چون اون زمان هنوز مشغول فراگیری بعضی از دوره های تخصصی بودم و هزینه های آموزشگاه های آزاد برام خیلی زیاد بود و از طرفی دوست نداشتم زیاد از همسرم کمک مالی بگیرم، اون کار رو اقبول کردم تا کمکی برای هزینه هام باشه. حدود 6 ماه زمان برد تا کار تابلو فرش تمام شد اما اینقدر زیبا شده بود که روزی که بردم تحویل بدم بغض کرده بودم اما به صاحبش اصلا نتونستم چیزی بگم و فقط اشک ریختم انگار که عزیزم روگرفته باشن. پس از گذشت سالها از اون زمان هنوز حسرت اون تابلو فرش رو دارم»

برای یادگیری این مهارت و تکنیک بسیار مهم در بازاریابی و فروش می توانید کتابچه رایگان کاربرد داستان سرایی در تابلو فرش را دانلود نمایید. این کتاب توسط وبسایت ایفرش و شرکت فرش زرین تهیه شده است و می تواند باعث تحول فروش شما شود.

دانلود کتاب کاربرد داستان سرایی در فروش تابلو فرش دستباف

از قاب جذاب برای دیده شدن تابلو فرش خود استفاده نمایید.

استفاده از قاب جذاب، یکی از نکات مهمی است که برای فروش تابلو فرش اهمیت زیادی دارد . قاب تابلو فرش نه تنها محافظت از تابلو فرش را انجام می دهد، بلکه زیبایی و جلوه آن را هم افزایش می دهد. قاب تابلو فرش باید با سلیقه، شخصیت و نیاز مشتری هماهنگ باشد و با دکوراسیون منزل ست شود. قاب تابلو فرش در انواع، ابعاد، رنگ ها، طرح ها و متریال های مختلف ساخته می شود که بسته به سلیقه مشتریانتان، می توانید هریک را انتخب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به روش های فروش تابلو فرش دسستباف اشاره کنیم. نکته ای که باید در نظر داشت این است که قیمت گذاری تابلو فرش به گونه ای باشد که نه شما به عنوان بافنده فرش ضرر کنید و نه شخص خریدار به خاطر قیمت بالای تابلو فرش، از خرید منصرف شود. قیمت گذاری فرش اصول و قواعدی دارد که با رعایت آن می توانید بهترین قیمت را برای تابلو فرش خود انتخاب کنید. برای آگاهی از این قواعد، مقاله روش های قیمت گذاری تابلو فرش را مطالعه نمایید.

محصولات مرتبط
15,096,000 تومان (بدون مالیات)
نخ و نقشه فرش تمام ابریشم دستباف طرح کد 23 با 46 رنگ تمام ابریشم به ابعاد 873 رج در 579 گره (رجشمار 65) و سایز 94 در 62 سانتی متر تهیه شده از نخ های ابریشم با کیفیت. بصورت گلوله شده و همراه با نقشه کامپیوتری و صوتی
3,937,500 تومان (بدون مالیات)
نخ و نقشه تابلوفرش دستبافت طبیعت طرح آبشار پاییزی با 103 رنگ و 20 رنگ ابریشم به ابعاد 444 در 700 گره (رجشمار 46) و سایز 68 در 107 سانتی متر تهیه شده از با کیفیت ترین نخ های مرینوس و ابریشم. بصورت گلوله شده و همراه با...
2,310,000 تومان (بدون مالیات)
نخ و نقشه تابلوفرش دستباف گل طرح نسترن ها با 93 رنگ و 18 رنگ ابریشم به ابعاد 353 در 479 گره (رجشمار 46) و سایز 53 در 72 سانتی متر تهیه شده از با کیفیت ترین نخ های مرینوس و ابریشم. بصورت گلوله شده و همراه با نقشه...
378,000 تومان (بدون مالیات)
نخ و نقشه آموزشی تابلوفرش دستباف طرح کد 10 با 17 رنگ به ابعاد 120 رج در 170 گره (رجشمار 46) و سایز 18 در 26 سانتی متر تهیه شده از با کیفیت ترین نخ های مرینوس. بصورت گلوله شده و همراه با نقشه کامپیوتری و صوتی
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم